2016-08-31, 19:15
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbers
Antingen gör man det eller vadå? Försvann andra delen av din mening?
Har du lyssnat på podden? Om det är någon som mobbar Sveriges Enda Renodlade Neandertalare så är det Johannes, han har talat ganska nedsättande om honom i vissa avsnitt har jag för mig. Nu har jag visserligen inte läst igenom hela tråden, men jag har inte sett någon mobbing mot honom här. Det enda jag har sett har varit att folk tycker att K och Johannes pratar för mycket om honom men det är ju varken mobbing eller riktat mot Lampinen.

Ja antingen gillar man honom och står för det eller så kan man väl bara sluta upp och snacka om honom?

Ja jag menar ju att Johannes pratar på ett mobbar sätt mot honom...
Citera
2016-08-31, 20:28
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Ja antingen gillar man honom och står för det eller så kan man väl bara sluta upp och snacka om honom?

Ja jag menar ju att Johannes pratar på ett mobbar sätt mot honom...

Jag har kommunicerat med Lampinen i över två år nu, och alltid hållit samma ärliga och hårda ton mot honom. Han har inbjudit till den, då han påstår att han tål den hårdaste kritik tack vare sin diagnos schizoid personlighetsstörning.

När det gäller Magister har han varit på mig om att på något sätt få vara med sedan vi startade. Jag ser ingen anledning alls till att hålla inne med mina åsikter om honom nu när han får det han vill. Huvudsaken är att det blir intressant för lyssnarna, och Lampinen själv hävdar ju att han kan ta det.
Citera
2016-09-01, 19:05
Medlem
Run3s avatar
Lampinen-uppdateringarna växer på mig. När ni berättade om hans Babypodd lät det minst sagt bisarrt.
Citera
2016-09-01, 19:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Är ju inte riktigt merch, men jag tror verkligen på idéen att släppa ett avsnitt i analog-form. T.ex. på kassett eller liknande. Det skulle kunna tryckas i, låt oss säga 100 ex, och säljas för kanske 200 SEK/styck. Det skulle kunna levereras i någon form av ask med kanske ett mindre fanzin med texter av K och dig, ev också av Herr Lampinen. Man kan också ha med lite vanlig merch i dessa, typ ett klistermärke.
Eventuellt att de lottas ut bland era patreons, eller ges ut till de som donerar mest. Det tror jag skulle vara ett bra sätt att:

1) Göra en kul exklusiv grej.
2) Generera uppmärksamhet för podden. (Jag tror inte jag kan minnas att någon pod släppts på kassett, och DN skulle ev. skriva om händelsen.)
3) Få in mera pengar / mera patreons till podden.

Annars i form av massproducerad merch tänker jag typ feta bumperstickers, musmattor, 3D-printade USB-minnen (https://www.customusb.com/) i form av en neandertalar-skalle...
Tror du ärligt någon är intresserad av att köpa ett kassettband, musmatta eller något annat skräp? Jag kan redan förställa mig kön till att få köpa en Magister-kaffekopp...
Citera
2016-09-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Tror du ärligt någon är intresserad av att köpa ett kassettband, musmatta eller något annat skräp? Jag kan redan förställa mig kön till att få köpa en Magister-kaffekopp...

Om kasettbandet innehåller ett exklusivt avsnitt så ja. Verkligen. Med risk för att låta som Lampinen skulle detta vara ett rättså unik grej.

De andra grejerna skrev jag mest på kul. Men håll med om att ett neandertalar USB vore fett?
Citera
2016-09-01, 22:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Om kasettbandet innehåller ett exklusivt avsnitt så ja. Verkligen. Med risk för att låta som Lampinen skulle detta vara ett rättså unik grej.

De andra grejerna skrev jag mest på kul. Men håll med om att ett neandertalar USB vore fett?
Nej. Behöver jag ett USB-minne så köper jag ett från CDON för 80 spänn eller något. Tänker inte lägger ut extra för något otympligt och fjantigt.

Och vem har ens en kassettbandspelare idag? Blir säkert en jätteefterfrågan på det avsnittet...
Citera
2016-09-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Vi har faktiskt diskuterat det, men har ännu inte kommit längre än till snack. Helst skulle vi i så fall vilja göra något roligare än bara en t-shirt. Vi får se om vi kommer på någonting som verkligen passar.

Förslag välkomnas förstås. Vi har ö.h.t stor nytta av de förslag som ges här i tråden. Fortsätt gärna bidra.
Manschettknappar? Blazermärke?
Citera
2016-09-02, 23:26
Medlem
Citat:

Och vem har ens en kassettbandspelare idag? Blir säkert en jätteefterfrågan på det avsnittet...

Det är ju just det som är det roliga. En sån här grej handlar inte om att göra något som är lättillgängligt. Detta bidrar endast till exklusiviteten. Att tvingas rådda upp en bandspelare för att få lyssna på en podd som bara ett hundratal till skulle göra, skulle få ett fan att må som en kung.

Plus, att i indiekeetsar har just kasett blivit lite hippt igen, inom demos och ljudkonst. Och även releaser. Tex släppte bandet Feeder sin senaste på kasett en månad innan det kom digitalt och på skiva. Sålde jävel.

Men som sagt mest är det en kul grej.
Citera
2016-09-03, 08:28
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det är ju just det som är det roliga. En sån här grej handlar inte om att göra något som är lättillgängligt. Detta bidrar endast till exklusiviteten. Att tvingas rådda upp en bandspelare för att få lyssna på en podd som bara ett hundratal till skulle göra, skulle få ett fan att må som en kung.

Plus, att i indiekeetsar har just kasett blivit lite hippt igen, inom demos och ljudkonst. Och även releaser. Tex släppte bandet Feeder sin senaste på kasett en månad innan det kom digitalt och på skiva. Sålde jävel.

Men som sagt mest är det en kul grej.
På Bandcamp är det en del hipsters som släpper sitt material på vinyl och kassett. Så nog är jag medveten om dess renässans. Men personligen har jag svårt att se charmen; själv konsumerar jag allt digitalt om möjligt (musik, film, böcker, etc).

Sedan beror det väl mycket på målgrupp. Att en hipster-artist lyckas kränga kassetter till sina hipster-fans ser jag inte som omöjligt. Men en podcast..? Är la en kul grej, så länge man inte förväntar sig att sälja en stor volym och göra en brakvinst...
Citera
2016-09-03, 09:16
Medlem
Citat:
På Bandcamp är det en del hipsters som släpper sitt material på vinyl och kassett. Så nog är jag medveten om dess renässans. Men personligen har jag svårt att se charmen; själv konsumerar jag allt digitalt om möjligt (musik, film, böcker, etc).

Sedan beror det väl mycket på målgrupp. Att en hipster-artist lyckas kränga kassetter till sina hipster-fans ser jag inte som omöjligt. Men en podcast..? Är la en kul grej, så länge man inte förväntar sig att sälja en stor volym och göra en brakvinst...

Har aldrig nämnt att det skulle bli en brakvinst.
Att många är vana vid att konsumera allt digitalt är just anledningen till att det skulle vara kul att göra nåt sånt. De skulle iallafall inte gå minus.

Iallafall, känns nästan som vi snackat sönder idéen nu. Kram.
Citera
2016-09-03, 11:05
Medlem
Bemwindos avatar
Så K har fått barn nu, grattis! Tror vi på Lampinen som gudfar?
Citera
2016-09-03, 21:43
Medlem
folketsvans avatar
Kul med Kringlans Sefyr- (eller vad det nu hette) anekdot. Minns också det avsnittet väldigt starkt, man tänkte "wow! får man säga så?!". Hela programserien var skitbra, "osvenskt" och kaxigt. Tyckte jag då i alla fall. Det gick bara i en säsong vill jag minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in