2016-08-31, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Med fler människor som Jonas Inde så hade Sverige mått mycket bättre vill jag lova.

Sverige hade mått bättre av massa för detta kändisar som plågas av psykisk ohälsa, som tar sitt uttryck i förvirrat och hatiskt twittrande samt rättshaverism?
Citera
2016-08-31, 01:55
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havandeskapet
Sverige hade mått bättre av massa för detta kändisar som plågas av psykisk ohälsa, som tar sitt uttryck i förvirrat och hatiskt twittrande samt rättshaverism?

Vill du se en rättshaverist föreslår jag att du kollar på Rickard Wall https://www.youtube.com/watch?v=T5HXCnxJxeQ

Sverige behöver människor som Jonas Inde som vågar sätta sig emot etablissemanget!
Citera
2016-08-31, 02:19
Medlem
mittfosterlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
En behjärtansvärd handling, Oisin mfl kommer sitta å grina i rätten, låtsas vara rädda å skärrade.

Sedan kommer Oisin skriva en krönika igen, "Rätt att rasisten fälldes".

Alltid rätt då rasister fälls. Kommer säkert bli en riktigt bra krönika
Citera
2016-08-31, 02:27
Bannlyst
Synd att han inte verkställde hoten. Svenska Journalister är svin och förtjänas att förföljas. Det skulle faktiskt vara riktig underhållande, om vi skulle få en seriemördare som gick lös på journalister.

En ABB som gick lös på Aftonbladet redaktion med en KSP M60 , man skulle inte gråta direkt.
Senast redigerad av 53280 2016-08-31 kl. 02:31.
Citera
2016-08-31, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Definitionen av psykos innefattar väl att man inte själv vet/tror att man är sjuk, så hur går det ihop!?
Nej, du har rätt så tillvida att psykospatienter inte har sjukdomsinsikt under själva psykosen men efteråt kan de mycket väl inse att det var en psykos de genomled.
Citera
2016-08-31, 07:07
Medlem
Så jävla fel det kan bli. Det är inte Inde som ska stå åtalad för hot och hat utan Aftonbladet vidriga journalister. Countwell, den lille feta Swedin och alla andra AB idioters gravar kommer det pissas på i oändliga mängder.
Citera
2016-08-31, 07:39
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Får väl leka djävulens advokat för journalisterna då...

Ingen som tänkt på att deras åtal kanske är ett sätt att "stämma i bäcken" när det gäller hot mot journalister. Att det hela tiden gäller att hålla efter allt hat på nätet så att det inte kommer att normaliseras?

Tror nog detta ligger till grund för stämningen, till yttermera visso då man inte kräver något skadestånd.

Edit: de är säkerligen medvetna om att Inde inte mår så bra, som farfar så fint skrev om i sitt inlägg, men man kan ändå inte godta dödshot mot sin person.

Edit 2: men då det rör sig om etablerade journalister, på Aftonbladet dessutom, så ska det såklart tolkas illvilligt. Flashback är väldigt förutsägbart ibland...

Men lite märkligt är det. Dessa människor påstår at de får så mycket hot. Varför agera när de får hot av Inde som ingen tänkande människa kan ta på allvar. Antingen överdrivs hotbilden för att idka martyrskap eller också har de ngt personligt mot Inde
Citera
2016-08-31, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Allt beror på vilka journalister det handlar om. Dessa tre journalister håller själv en hög nivå varav en anklagats för våldtäkt. Svårt att känna någonting för Cantwell, Swedin och Virtanen. Jag är förvånad att dom tre ens har kvar jobben.

Tell us more!!!
Citera
2016-08-31, 08:31
Medlem
Det var tråkigt att höra om Inde. Hoppas han kryar på sig och slutar skriva en massa dumheter. Riktigt tråkigt att det blev såhär. Jag menar tänk om han var vid sina sinnens fulla bruk, en känd och respekterad (nåja) komiker vid sidan av Rheborg, Schyffert och Gustavsson, fast som sympatiserar med smr! Det hade varit nåt
Citera
2016-08-31, 08:33
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Tell us more!!!

(FB) Vem är våldtäktsanklagade medieprofilen?
(FB) Bråket mellan Cissi Wallin och Virtanen
http://blogg.mama.nu/cissiwallin/2015/05/29/oppet-brev-till-min-valdtaktsman/
Citera
2016-08-31, 08:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Så himla sorgligt med Jonas Inde, en av mina allra största idoler med fantastiska sketcher bakom sig............. och fullständigt lysande i killing-gänget.

Ett geni !

Alla genier har sina egenheter - De kan vara födda i fel tid, vara för smarta för sitt eget bästa etc etc

Slamsugaren Lennart Sundström i filmen Torsk på Tallin som bor med sin åldriga mor i Vännäs kommer man ihåg. Fick med sig en brud hem.

Inde har tydligen ärvt sina depressioner från sin mor enligt Wikipedia.
Citera
2016-08-31, 08:43
Medlem
HaSib-HaSibs avatar
Så här skrev Aftonbladets Oisín Cantwell då han blev väckt i sin Törnrosasöm av 2 lantisar. Men det är förstås inte hot när det är en journalist på Aftonbladet som hotar att skjuta ihjäl någon människa.
Citat:
"Står två överförfriskade lantisar och bräker Iron Maiden-högt på gnällbältesdialekt nere på gatan. Om jag hade meskalin så skulle jag dricka det. Och om jag hade ett hagelgevär så skulle jag sedan prickskjuta på dem".
Källa:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article13695714.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in