2016-08-29, 19:18
Medlem
Enligt isländska tidningen MbI.is har Malmö FF tackat ja till budet – och Kjartansson ska nu befinna sig i Israel för att besöka Maccabi Haifa.

Kjartanssons agent Olafur Gardarsson bekräftar för fotbolti.net att han är på plats i Tel Aviv tillsammans med spelaren.
2016-08-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Enligt isländska tidningen MbI.is har Malmö FF tackat ja till budet – och Kjartansson ska nu befinna sig i Israel för att besöka Maccabi Haifa.
Fitthuven.
2016-08-29, 19:20
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spratte
Det tisslas ÅTERIGEN om Johan Elmander till Öis. Till och med folk som påstår att han sajnar sitt kontrakt i dag.

Det vore något, inte minst PR-mässigt.
Som sagt, Sveriges fönster in är väl stängt?
2016-08-29, 19:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Som sagt, Sveriges fönster in är väl stängt?

Kontraktet med Bröndby gick ut tidigare i somras. Free transfers är väl fortfarande möjliga?

---

Pierre Bengtsson till Bastia på lån från Mainz.
2016-08-29, 19:27
Medlem
junkbords avatar
Måste väl vara någon utköpsklasul i Vidars kontrakt?
Malmö har väl inget behov av att sälja.
2016-08-29, 19:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Rantie till hösten? Bär han fortfarande vattnet i Bournemouth eller är han utlånad?
Citat:
Förre MFF-anfallaren Tokelo Rantie har haft två tuffa år i Bournemouth. I sommar var en utlåning till Zürich (samma ägare som Bournemouth) i praktiken klar, men när turkiska Genclerbirligi ville köpa loss honom helt, slog den engelska klubben till.
Rantie, som tidigare i sommar sa att han ville tillbaka till Sverige men inte hört av MFF, har nu skrivit ett tvåårskontrakt med Genclerbirligi.
Sydafrikanen fyller 26 år den 8 september.

Enl. SDS
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Rantie till hösten? Bär han fortfarande vattnet i Bournemouth eller är han utlånad?

Rantie är inte längre kvar i Bournemouth, har gått till turkiska ligan!

http://www.afcb.co.uk/news/article/2016-17/tokelo-rantie-transfer-turkish-side-genclerbirligi-afc-bournemouth-3273766.aspx

Edit: tvåa där
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kontraktet med Bröndby gick ut tidigare i somras. Free transfers är väl fortfarande möjliga?

Inte för att jag någonsin verkar begripa mig på dessa transferfönster men jag vill minnas att man även måste söka dispens för den kontraktslöse man vill värva. Vi (AIK) fick ja för att ersätta Turina men nej för Markkanen förra hösten.
2016-08-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Inte för att jag någonsin verkar begripa mig på dessa transferfönster men jag vill minnas att man även måste söka dispens för den kontraktslöse man vill värva. Vi (AIK) fick ja för att ersätta Turina men nej för Markkanen förra hösten.
Dispens fram till och med 31 augusti för kontraktslösa. Så det är en möjlig värvning.
Senast redigerad av spratte 2016-08-29 kl. 19:37.
2016-08-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Måste väl vara någon utköpsklasul i Vidars kontrakt?
Malmö har väl inget behov av att sälja.
Det hade varit ren idioti om vi tillät en utköpsklausul med tanke på storleken på hans sign-on-bonus.

Jag blir fan inte klok på vår sportsliga ledning om detta går igenom.
2016-08-29, 19:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Fitthuven.
Nog för att det (eventuellt) är ett tapp men jämför spelaromsättningen med guldkonkurrenten Norrköping och ni är definitivt favoriter.
2016-08-29, 19:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Det hade varit ren idioti om vi tillät en utköpsklausul med tanke på storleken på hans sign-on-bonus.

Jag blir fan inte klok på vår sportsliga ledning om detta går igenom.

Då har vi Mackan, Jerimejeff och Teddy Bergqvist kvar som anfallare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in