Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Dito.
Arlanda-gripandet vittnar om stressig höft japp, man skulle gett fan i det (då).
Kan öppet avslöja att jag nästan är mer nyfiken på vad för slags polis-oskick som drabbat detta mordärende från start. Börjar ana att det är större än bara två oliktyckande grupper inom grova brott hos Västerås.
Åklagaren har nämligen varit lite för tyst nu det sista, vilket förhoppningsvis är ett bra tecken.
Nu staplar det dock upp i en annan ände, med ex-makens död, och det ska understrykas att man även rubricerar försök till grovt bedrägeri, och det är i detta skede knappast för att frigöra utredningsresurs, det har man redan genom mord. Även här finns nyfikenhet på varför denna kombo-rubricering inte ens tittades på Aug förra året.
21/8 skrev jag:
... så just idag känns det nog rätt okej hos If. Hoppas man lär sig uppskatta kaffebjudningar nu
Idag var en dag.
Vi bockar av Massi, och bockar på en parallellutredning.
Sex dagar kvar.
Vi bockar av Massi, håller med och så håller vi tillsammans koll på sexan och ser vad det kan ge
IF är nog högfärdiga idag dom vilket jag inte ser någon anledning till alls. Dom har tramsat runt nu
i mångtaligt med artiklar och talat om ditten och datten, fanns ingen anledning för dessa att ta
den mediala vägen och berätta om sin utredning till svenska folket.
Överklaga javisst - men bäst att så sker i tystnad. Nu tror jag i och för sig inte att den mediala cirkusen fått gehör utan det är nog kort och gott alla nya omständigheter ihop och framkommer
nya omständigheter kan såklart en förundersökning öppnas vad den sen kan komma att ge är en
helt annan nöt men "juridiskt" helt rätt. Lipande i media däremot helt fel.
För Massi vart det inte att köra parallellt men vad det verkar blir det så för Fahlander frågan
är vad det ger, en ny möjlighet till anhållan ev för chanserna till att få till en sådan endast
på mordet på Möller hade krävt sina bevis men nu möjligtvis kan dom rida på detta men jag
är skeptiskt men den skeptismen bottnar sig i fallet överlag som har en cirkus stämpel över
sig hittills. Få se nu då om dom kan rätta till snedseglingen med hjälp av ett bolag vars agenda
är att slippa betala 2,5 miljoner till JM.
Citat:
Ursprungligen postat av
FuckBlash
Eller så godkänner TR byte till EMF efter att Anki har överklagat. Det skulle vara både elakt och omänskligt att påtvinga Anki, i hennes utsatta läge med skador i både kropp och skäl, en personlig representant som hon saknar förtroende för och som dessutom har förtalat henne.
Ja vi får se men jag gissar att Anki godkänt Carlstedt jag som hennes biträde för jag ser det
som självklart att frågan ställdes till henne, eller självklart har den gjorts så. Att sedan Massi
påtalar att ingen ens frågat AM får nog tas med en
stor nypa salt. . .