Citat:
Ursprungligen postat av
Silver.Swe.
Hahahah men snälla rara gumman, nu får du väl hejda dig. Utav vilken tänkbar anledning skulle jag inte våga stå för mina åsikter? För det första befinner vi oss i en debatt över internet varpå risken för repressalier är högst orimlig. Men för att förtydliga hur patetiskt vilsen du är i dina påhopp kan vi även leka med scenariot att debatten ägt rum IRL - förutom att din retoriknivå (och högst troligen även din intelligenskvot) inte tangerar med min så bör du vara minst 190 cm med 130 pannor för att jag skulle överväga att hålla tillbaka mina åsikter. Jag har inget att hålla tillbaka inför dig, på flashback, hahah.
Oj vilken öm tå det var att du inte skulle våga, men jag angav även alternativet att dina åsikter inte är tillräckligt verklighetsförankrade.
Faktum kvarstår att du av någon anledning inte klarar av att svara på mina frågor. Varför starta en tråd på ett diskussionsforum om du inte klarar att diskutera? Vill du bara hålla en monolog så är det ju bättre att du bloggar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silver.Swe.
Det ENDA du gjorde i ditt inlägg var att fabricera påståenden varpå det ENDA jag svarade tillbaka till dig var i stil med detta - allt annat än on topic. Men som sagt, du lägger ribban, jag följer bara efter.
Nej, det var och förblir en definitionsfråga om vad som kännetecknar en man. Det du anser vara Män är med största sannolikhet sorgliga små figurer

Citera gärna det du påstår är fabricerade påståenden från mig. Svara gärna på frågorna du kallar fabricerade påståenden när du ändå håller på.
Är du intresserad av att veta vad min definition av vad en MAN är så kan du ju fråga, den gissningslek med påståenden du håller på med nu är inte vidare träffsäker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silver.Swe.
Hahaha men kära hjärtat. Din naivitet är pinsamt transparent. Vad vet du om Vågar? Var inte en keybord warrior.
Om du kan hålla dig från att manipulera debatten så ska du få artiga svar i utbyte. Om du antyder att jag hävdat eller sagt något så är du välkommen att citera mig.
På vilket sätt menar du att frågor är att manipulera debatten? Med dig blir det ju tyvärr inte varken en debatt eller diskussion eftersom du håller monologer och inte svarar på frågor rörande det din monolog innehåller.
För min del är det inte viktigt att svar på frågor är artiga. Däremot anser jag att svar på frågor bör vara svar på de frågor som ställs, inte svammel och trams. Varför är det så omöjligt för dig att svara på frågor?
Citat:
Ursprungligen postat av
Silver.Swe.
Varifrån har du fått in aspekten om vissa personer rättigheter och skyldigheter ska minskas? Varifrån har du fått att lagar ska skrivas om?
DÄR har du anledningen till att jag ställer frågor till dig! De frågor jag ställer bygger på det du skrivit, så ska försöka förklara anledningen till mina frågor så tydligt jag kan. Du har skrivit att feminismen borde tas bort. Feminismen står för att alla ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter. Därav min fråga om ifall du anser att alla människor inte längre ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter. Min fråga gällande att ta bort lagar gällde samma sak. Om du med att ta bort feminismen menar att alla inte längre ska ha samma grundläggande möjligheter, rättigheter och skyldigheter så innebär det att vissa lagar måste tas bort eller skrivas om.
Anledningen till att jag skrivit frågorna som frågor och inte påståenden är alltså att jag undrar hur du menar.
Ett rakt svar på min fråga hade kunnat vara: "Nej, jag tycker självklart att alla människor ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter." Min följdfråga då hade varit vilka delar av feminismen det är du vill ändra på, och hur du anser att man ska gå tillväga rent praktiskt för att genomföra ändringarna. Eller så hade du kunnat svara: "Ja, jag tycker att man ska ta bort kvinnors rättigheter så att män få möjligheten att vara män och ta det dominansutrymme de behöver."
Citat:
Ursprungligen postat av
Silver.Swe.
Varifrån har du fått att jag är hindrad? Varifrån har du fått in juridiska påföljder i detta ämne? Suck suck suck...
Som sagt - ord i munnen. Gör om. Gör rätt. Gör om. Gör rätt.
Du skrev att ett steg i rätt riktning är att män ska få rätt att vara män och ta det dominansutrymme de behöver. Jag frågade då hur du tänkt att det ska gå till, men du har ännu inte svarat på den frågan heller.
Om du inte är hindrad i dagsläget, varför då skriva att "ett steg i rätt riktning är att män ska få rätt att vara män och ta det dominansutrymme de behöver? Om du är hindrad från det i dagsläget, vad hindrar dig? Att det skulle vara det faktum att det i dagsläget ger straffrättsliga påföljder att "ta det dominansutrymme man behöver" som hindrar var en gissning. Jag lägger inte ord i munnen på dig, jag ställer frågor kring sådant du skrivit. Anledningen till att jag ställer frågor är just för att jag vill veta hur du menar... Tyvärr verkar det vara frågor du inte klarar att svara på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silver.Swe.
Jo jag besvarade frågan. Du fick inte det svaret du ville ha varpå du försöker manipulera debatten och kräva ett nytt svar - och så fortsätter du tills du lyckats leda om frågan till ett svar som du kan hantera. Uppenbart och patetiskt.
Vore snällt om du upprepade svaret på den frågan kortfattat, klart och tydligt, för trots att jag läst om dina svar så ser jag inte svaret på den eller de andra frågorna.
Fortsätt med dina försök till härskartekniker och personangrepp medan du undviker frågor om det känns bra för dig. Det påverkar mig inte på annat sätt än att min åsikt om dig bekräftas mer för varje tramsighet du skriver.