Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Jag noterar att du inte hade några svar kring variablerna utan valde att ta bort det.
Det finns ett tag då man noterar att man bara kommer med undanflykter från din sida. Man kan göra det för evigt, men jag har inte evigt med tid, notera här:
Citat:
1. Nu känner jag bara en lesbisk tjej och hon är väldigt manlig i sitt sätt. Det går knappast att dra någon slutsats av en person, men om lesbiska tjejer i stor utsträckning är mer manliga i sättet som tjejen jag känner och man skulle dra en parallell mellan varför äktenskapen i din undersökning tagit slut, så skulle slutsatsen bli att äktenskap mellan två personer som är manliga har minst chans att hålla.
Det gör inte hur många lesbiska tjejer man känner. Det är uppenbart att lesbiska tjejer i snitt inte är mer manliga än män. Din parallell är bara larvig och försöker hänvisa till att det är maskulinitet hos lesbiska tjejer som är anledningen till skilsmässa, vilket inte har någon grund i verkligheten.
Lesbiska tjejer är inte i snitt mer maskulina än män. Punkt slut.
Din slutsats är helt bisarr.
Citat:
3. Den som initierar skilsmässan är ofta den som är missnöjd med förhållandet och sin partner. Män är alltså i 70% av fallen mer nöjda med sin kvinnliga partner än hon är med honom. Män som inte vill bli del av skilsmässostatistiken gör alltså klokt i att titta på sin egen insats i förhållandet, och fundera på om partnern är nöjd med den.
Kanske männen vet att livet inte är en vandring på rosor, och att man inte kommer fortsätta vara lika lycklig som ibörjan av äktenskapet, men man måste kämpa för ungarna även när man inte mår så bra.
Återigen så verkar svenska kvinnor ha svårt med att finna lyckan överhuvudtaget, det är inte en mans uppgift att finna det åt er.
Och ja, efter ca 2 år så upphör förälskelse hormonerna att flöda och det gäller att vara beredd på att göra uppoffringar för eventuella barn som kommer behöva två föräldrar.
Det här var exempel på en någorlunda välarbetat ursäkt:
Citat:
2. I relationer mellan svenska män och utländska kvinnor så är kvinnan oftare ekonomiskt beroende av mannen, det är inte lika vanligt i förhållanden mellan utländska män och svenska kvinnor.
Men statistiken var ändå värst mellan svenska kvinnor och svenska gambianer, där mannen ofta är ekonomiskt beroende av kvinnan. Gambianerna slutade i skilsmässa med svenska kvinnor 72% av gångerna efter de första 5 åren.
Anledningen är nog att utländska kvinnor är mycket mer beredda på äktenskap och vad livet handlar om än svenska kvinnor. Man finner tex italienska kvinnor skiljer sig bara 3% efter 5 år, inte är italienska kvinnor 97% hemmafruar ska du veta (till och med thailändska kvinnor är mycket mer flitiga än gambianska män)....
De förstår äktenskap på ett sätt som svenska kvinnor inte förmår.
Citat:
4. Vart ser du parallellerna mellan antal arbetade timmar och om man gör sin partner lycklig eller inte?
Återigen svensken sliter 10 timmar per dygn för att hålla ihop familjen, och offrar sig för ungarnas väl och så sitter du återigen och undrar vad mannen gör för att göra kvinnan lycklig?
"Man skapar sin egen nöje" brukade min farmor säga, du kan inte förvänta dig att svensken ska komma hem med världens inställning för att sedan bjuda kvinnan på romantisk middag. Livet är ingen saga, att mannen inte faller ihop totalt med den inställningen som svenska kvinnor har är en mirakel.
Citat:
5. Nu är det ju visserligen fler män än kvinnor som tar sitt liv, vilket jag ser som ett rejält tecken på att någon inte mår bra. Men enligt dina siffror så är män alltså mer nöjda med sitt liv. Kan ju förklara varför de vill fortsätta förhållanden som de mår bra i, att kvinnan vill skilja sig tyder på att hon inte mår bra i förhållandet och med sin partner.
Män tar sitt liv för att de är bättre på att ta hårda beslut, att män i snitt mår bättre är absolut fakta i Sverige och står även starkt mot mörkertalen.
Män är mer nöjda med sitt liv, det är inte mäns ansvar att trolla bort svenska kvinnors orealistiska krav på verkligheten. Svenska kvinnor är deprimerade och stressade oavsett ifall de har man eller inte.
Citat:
Ni? Bara att du klumpar ihop hälften av alla människor i en grupp enbart utifrån deras kön säger en hel del om din inställning. Du är inte ute efter att se varför förhållanden inte fungerar, utan ditt mål är att skuldbelägga kvinnor. Gnället är det dessutom du som står för här...
Att lyssna på, bry sig om och anstränga sig för den andra personens välmående är ett framgångskoncept för lyckliga förhållanden, och det bör komma från båda håll. Dessutom bör båda aktivt jobba för att hålla förhållandet bra, och inte stagnera. Anser man att man själv är ofelbar och skyller problemen på den andra så funkar det inte.
Strix har skrivit att kvinnor bestämmer helt över förhållandet och att förhållandet helt är kvinnans ansvar, det tyder på att han anser att män är passiva, viljelösa och inkompetenta. Vilken annan anledning tror du finns till inställningen att män inte ska behöva ta sin del av ansvaret för att hålla förhållandet lyckligt?
I ett bra förhållande tar man ansvar för varandras välmående, men du tycker alltså att "sköt dig själv och skit i den andra" är det rätta? Exakt så resonerar någon som inte ser sin del i om ett förhållande är lyckligt eller inte, och det är då man hamnar bland de som har en partner som vill skiljas.
Jag är en svensk kvinna som är lycklig och lever i ett lyckligt förhållande, och jag ser världen med realistiska ögon. Så våga släpp sargen, kom in i matchen och testa att se världen och människorna i den som de är, utan dina förutfattade meningar!
Låt mig förklara för dig en gång till, äktenskapets prioritet:
1.barnen
2.barnen
3.barnen
Så, svenska kvinnor behöver sluta vara så självcentrerade, allt handlar faktiskt inte om eran lycka (som ni aldrig finner med eller utan män med den inställning som ni visar upp).