2016-08-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Hahahah vilket jävla tolkning, helt makalöst. Du skulle bli anställda på Aftonbladet direkt med den där sörjan som CV.

Men ja, du har nog rätt, jag dömer andra efter mig själv. Jag är ett hjälplöst offer som inte kan påverka mitt liv. D.v.s. vi har någonting gemensamt du och jag. Du precis som jag dömer andra efter dig själv och anser därmed att varenda kvinna är cp i huvudet och behöver kvoteras in på arbetsmarknaden pga total oduglighet i allt och behöver ett eget politiskt parti, inriktat enbart på en-köns-frågor, som talar i deras ställe då de själva är obenägna att stå upp för sin sak. Jag å andra sidan, som dömer andra efter mig själv, konstaterar bara att kvinnor har det bättre ställt än män och att män helt enkelt uthärdar det istället för att skapa ett patriarkatparti och fäller krokodiltårar
Det är ganska otroligt hur du lyckas få varje inlägg helt fel...

Nej, finns inga likheter där mellan dig och mig. Du ser dig som ett hjälplöst offer som inte kan påverka sin egen situation. Men alla kan påverka sin egen situation och det finns väldigt många män som varje dag bevisar att de klarar av att forma sina egna liv.

Det du gör är att välja den bekväma förklaringen till att ditt liv ser ut som det gör, det känns ju bättre att tro att man är där man är för att det inte går att ändra på. Inget beror på dig och allt är andras fel. Problemet är att du aldrig kommer längre med den inställningen heller, så gällande dig själv så har du ju rätt.

Jag är egenföretagare så jag lever som jag lär och skapar det liv jag vill leva. Dessutom är jag emot kvotering och anser att den som är bäst lämpad för jobbet ska ha det, så du har långt ifrån rätt där.

Vill du ha bekräftat att något är omöjligt, fråga de som misslyckats. Vill du ha bekräftat att något är möjligt, fråga de som lyckats.

Citat:
"Väljer" hahah vilken bortskämd liten rackare du är. Först ska du föreläsa för mig om att "våga säga vad jag tycker", nu har du glidit in på man kan "välja och vraka" bland alla yrkena. Så jävla pinsamt naiv du är inför liv. Betongdjungeln hade ätit upp dig på en dag.
Citat:
Hahaha men lilla gumman, jobbar i motvind? De största utmaningarna du stött på i ditt liv är vardag för många, även i detta ekonomiskt välställda land. Enbart en riktigt bortskämd och naiv jävel hade pratat om jobb som om det vore plockgodis där man fritt fram kan välja och vraka. Du är ju så patetiskt naiv i förhållande till din ålder att man vill skicka dig till favelorna för en veckans kurs i verkligheten.
Jag har startat och driver ett framgångsrikt företag, samtidigt som jag tar hand om min familj och ser till att de mår bra. Innan jag startade eget så såg jag till att få de jobb jag ville ha. Jag skaffade helt enkelt den utbildning och kompetens som krävdes, och sedan visade jag för arbetsgivaren varför jag var det bästa alternativet. Att kämpa och göra vad som krävs för att nå mina mål har varit min vardag så länge jag kan minnas.

Ditt problem är att du tror att saker ska serveras gratis framför dig, och om de inte gör det så är det omöjligt. Jag antar att du är typen som tror att framgång beror på tur?

De flesta människor är sitt eget största hinder och sin egen värsta fiende. Vill man nå framgång så är första steget att ta sig förbi sin egen inställning och kämpa för sig själv.
Citera
2016-08-31, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Då är vi två. Även lärare bör få sig ett rejält lönelyft, enligt Finlands modell. Gissar att du inte är feminist då med andra ord?
Jag anser att båda könen ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter, men jag är emot att man kvoteras in och får fördelar på grund av sitt kön. Så vad är jag då? Både feminister och antifeminister kan gilla och ogilla mina åsikter.
Citera
2016-08-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
verkligen…var har du den statistiken? hade jag gärna botaniserat i.

Vård och omsorg som företeelse/ utövning har alltid legat på kvinnor genom den mesta historien.
Det har ingått i familjen, i kyrkan (klosternunnor) etc. och har först i modern tid blivit yrken som får ersättning.

Hela vårt monetära erästtningssystem bygger inte bara på kapitalistiska lagar utan även på patriarkala dito.

Det finns inget annat än vår fortsatta föreställningsvärld (som härrör från tusenårig könsmaktordning) kring vad arbete är och inte är, som säger att arbeta med att passa barn eller sjuka ett helt liv inte är värt mer än y. Men att fixa husen, vägarna eller transportmedlen som leder till husen, som omsorgsarbetet sker i ska vara värt 4y.
Finns faktiskt ingen logik i detta, faktiskt inte ens "kapitalistiks logik" (efterfrågan och utbud)
För efterfrågan på vård och omsorg är skyhög och har alltid varit det.

istället har vi människor skapat ett samhällssystem som bygger på ägande.
Allt som går att "ägas" får ett värde och omhuldas och belönas därefter. Allt som inte går att ägas:
Hälsa, liv, lycka, kärlek, frisk luft, barn, trygghet, rent vatten, natur, naturresurser, artrikedom, och omsorgsarbete! går inta att ägas.
Alltså får det inget värde i vårt artificiella system.

Att sen kvinnor råkar bli det kön som puttats till den del av samhällsordningen, eller själva förvandlas till objekt som "ägs", där allt som inte är värt något håller till, anser jag bara är rätt talande. Det är liksom grunden i vår "ordning".
Vi står dock på en gräns nu, där detta inte längre är hållbart. Eftersom så fort allt detta "värdelösa"
inte finns där längre, så blir det plötsligt vansinnigt värdefullt.

För finns inget omsorgsarbete eller naturresurser finns där varken män till att bygga vägar med eller ens någon poäng kvar att bygga vägar.

Så framtiden måste innehålla rejäla förändringar av människans ekonomiska system/ prioriteringar, annars kan vi hälsa hem.

http://3.bp.blogspot.com/-2ihCzUr-kFY/U4ByrdN_G9I/AAAAAAAAZXE/0G5IFpo_TxY/s1600/loner_kvinnor_yrken_totalt.png

En snabb googling, inte så svart och vitt som feminister vill få det till.

Att vårdyrken är underbetalda beror endast på att det är i landstingets regi = 0 konkurrens om personalen som kan trissa upp lönerna, och kvinnorna har velat jobba inom vården trots låga löner. Att det skulle ha låga löner just för att de är kvinnor är bullshit. Arbetsgivare betalar så låga löner de bara kan. Nu när det råder personalbrist är det helt enkelt bara för landstingen att hosta upp högre löner.

Efterfrågan på billig skit från Kina är också skyhög, ändå har kineser låga löner. Förstår inte logiken här. Löner bygger på utbud och efterfrågan precis som allt annat. Finns det många kvinnor som jättegärna vill jobba inom vården trots låga löner? Då kommer lönerna förbli låga..

Vet inte riktigt vart du vill komma med det sista. Men i takt med att fler vägrar jobba inom vården pga låga löner desto högre kommer lönerna bli. Det samma gäller med naturresurser om det var det du syftade på? Oljan sinar sakta men säkert vilket kommer trissa upp priserna och tvinga oss gå över till något annat/leva mer energieffektivt.
Citera
2016-08-31, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nja, det är inte så enkelt. Allt är redan provat.
Vem har sagt att det måste vara enkelt då? Om du inte kan ändra läget, ändra din attityd...

Citat:
Min förutfattade mening, som jag tror har visst fog för sig, är att det är betydligt svårare att generalisera kring vad som fungerar för kvinnor, än vad som fungerar för män.
Det är inte meningen att man ska generalisera i ett förhållande, man tar helt enkelt reda på vad som gäller specifikt för den unika partner man har.
Citera
2016-08-31, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag anser att båda könen ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter, men jag är emot att man kvoteras in och får fördelar på grund av sitt kön. Så vad är jag då? Både feminister och antifeminister kan gilla och ogilla mina åsikter.

Du är för jämställdhet, men du är verkligen inte feminist. Feministers mål är ju inte att alla ska ha samma förutsättningar (vilket alla i Sverige i princip har), utan att alla ska nå samma resultat:

Betydligt fler män söker sig mot chefspositioner jämfört med kvinnor, resultatet blir givetvis att fler chefer är män. Feminister kan helt enkelt inte acceptera att kvinnor inte söker sig mot maktpositioner i samma omfattning som män, utan det måste vara exakt 50/50. Detta löser de genom att kvotera in kvinnor med sämre meriter än männen.

Samma inom polisen. För att få in mer kvinnor så sänkte de helt enkelt kraven på kvinnliga poliser

Konstigt nog hör man inte så mycket om att vi måste få in mer kvinnor i gruvindustrin etc

Sen har vi ju även hört diverse sjuka förslag för att lösa problemet med att kvinnor generellt sett väljer lägre betalda jobb, som att straffbeskatta alla män tex.
Citera
2016-08-31, 22:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vem har sagt att det måste vara enkelt då? Om du inte kan ändra läget, ändra din attityd...

Nja, att "ändra attityd" är ungefär som att "ändra åsikt", dvs det som Du anser att kvinnor inte kan/skall behöva göra i ett förhållande.

Citat:
Det är inte meningen att man ska generalisera i ett förhållande, man tar helt enkelt reda på vad som gäller specifikt för den unika partner man har.

Redan det är svårt nog, men från en politisk synvinkel måste man generalisera och härvid har vi betydande problem.
Citera
2016-08-31, 23:08
Medlem
Torpedullas avatar
Män som diskar och plockar får knulla mer. Det är huvudsaken och vetenskapligt bevisat. Börja redan ikväll. Succé utlovas! Släpp den pubertala homoerotiska våta Jimmyåkessondrömmen och bli ett med din kvinna! Både den inom dig och henne du delar säng med. Glöm inte att du är född ur en härlig våt fitta och dessutom har du väl systrar? Lägg ner misogynin. Det räcker nu.
Citera
2016-08-31, 23:13
Medlem
Mår människor bättre i samhällen där skilsmässa är förenat med skam? Frodas nöjsamheten och glädjen på landsbygderna i Mellanöstern och Afrika, där det religiösa skambeläggandet av skilda par är som störst?
Citera
2016-09-01, 01:50
Medlem
Citat:
Självklart gör jag inte 100%, osäker på om jag ens gör 50%. Hur räknar man ens på det? Men att alla parter utmattas av hushållsarbete betraktar jag som en självklarhet.

man räknar på det via att
1) kolla statistik över fördelningen över grupper.
2) Känner efter i sin egen relation. Vi är alla födda med ett utmärkt sinne för rättvisa och "balans"
precis som apor…om apa 2. får smarriga vindruvor men apan 1. bara gurka så blir apa nr 1
apförbannad. Och så funkar vi människor också.

Citat:
Så klart att jag inte vill - men inte för att det är orättvist, utan för att det är dåligt för mig. Min hustru tänker säkert likadant. Så fungerar nog de flesta familjer, men poängen är att män överlag har på två generationer fått det avsevärt sämre härvid, och det har ingen betydelse om det är rättvist eller inte - av ökad jämställdhet följer ökat manligt hushållsarbete (mm) utan några påtagliga vinster.

Och det är dåligt för dig för att det är orättvist…. ett orättvist slavkontrakt. Om din fru levde precis likadant, eller andra män, så hade du tolererat detta mycket bättre.

Och skillnaden mellan din fru och dig är att du glatt och mer än gärna ser till att fixa så din fru ska ha 60% av "bördan" och dessutom tycker detta är "som det ska" t.o.m "normalt" om jag har uppfattat dig rätt.

Citat:
Jämfört med, säg, 1970?

nej visst, 1970 hade kvinnor det säkerligen mycket värre. de hade mindre lönearbete som grupp, tog oftare 100% av hemarbetet och barnansvaret trots att de kanske även lönearbetade.
Idag är det bättre…men! det är alltså fortsatt inte ok, allright? Det är nämligen inte ok att 80% av fattigpensionärer just är kvinnor som är detta för att de tog jobbet med hem och barn eller att män som grupp tjänar 2-3 miljoner mer per liv….och bara tar 24% av föräldraledigheten.

Citat:
Behöver vet jag inte, men kvinnor tycks ha färre fritidsintressen än män. Jag kan ha fel, men mitt intryck sådant. Läget är emellertid det att med ökad jämställdhet har mäns möjligheter att t ex ta ansvar i föreningslivet minskat, vilket i sig också är ett samhällsproblem.

Och kan ju kanske bero på att de har mindre fritid, tänkt på den?
Och visst ökat ämstäldlhet innebär att några av dessa föreningsmänniskor i div. styrelser byts ut mot kvinnor…är ju oerhört plågsamt eller hur uven?…för män förtjänar ju föreningsliv och hobbies mycket mer än kvinnor. Räcker ju gott om väl om kvinnor har hobbies: servar män.

Citat:
Och därför ett stort antal skilsmässor som följd. TS frågeställning kan således anses besvarad med Ja.

Ökade skilsmässor är en konsekvens av ökade rättigheter för kvinnor ja.
Men ATT människor vill skilja sig har med deras icke fungerande relationer att göra och det är bådas fel.
Du kan nog vara lugn för att HADE kvinnor haft samma möjlighet att skilja sig förr så hade du haft ännu fler skilsmässor.
Äktenskap är helt enkelt fortsatt ingen vidare rättvis plats för kvinnor, speciellt inte efter att barn kommer.
Senast redigerad av Merapi 2016-09-01 kl. 02:12.
Citera
2016-09-01, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
http://3.bp.blogspot.com/-2ihCzUr-kFY/U4ByrdN_G9I/AAAAAAAAZXE/0G5IFpo_TxY/s1600/loner_kvinnor_yrken_totalt.png

En snabb googling, inte så svart och vitt som feminister vill få det till.

Att vårdyrken är underbetalda beror endast på att det är i landstingets regi = 0 konkurrens om personalen som kan trissa upp lönerna, och kvinnorna har velat jobba inom vården trots låga löner. Att det skulle ha låga löner just för att de är kvinnor är bullshit. Arbetsgivare betalar så låga löner de bara kan. Nu när det råder personalbrist är det helt enkelt bara för landstingen att hosta upp högre löner.

Efterfrågan på billig skit från Kina är också skyhög, ändå har kineser låga löner. Förstår inte logiken här. Löner bygger på utbud och efterfrågan precis som allt annat. Finns det många kvinnor som jättegärna vill jobba inom vården trots låga löner? Då kommer lönerna förbli låga..

Vet inte riktigt vart du vill komma med det sista. Men i takt med att fler vägrar jobba inom vården pga låga löner desto högre kommer lönerna bli. Det samma gäller med naturresurser om det var det du syftade på? Oljan sinar sakta men säkert vilket kommer trissa upp priserna och tvinga oss gå över till något annat/leva mer energieffektivt.

Och var hör denna tabell hemma? Var ex. framgår det att dessa jämförningar kommer från människor med samma meriter? ålder? yrkeserfarenhet etc. etc?

Tar du istället medlingsinstitutets sista gigantiska studie gjord på extremt många arbetsplatser, så får du andra siffror.
Så även om din tabell kanske stämmer, så rör det ändå extremt få av alla olika yrken vi har i Sverige idag.

Kvinnor ska egentligen också ha mer lön, överlag, än män, eftersom kvinnor under 30-35 år som grupp har högre akademiska meriter än dito grupp män. Men det har de alltså inte istället tjänar kvinnor som helhet 15% mindre (ojusterat) och mellan 1-7 % mindre justerat (alltså för samma arbete ).

Att påstå att kvinnor som grupp INTE är diskriminerade via värdering av deras arbete, ok att det skulle vara bullshit…är typ det dummaste jag hört på länge.

Du tror det är en slump att just kvinnodominerade arbeten har låg lön men inte mansdominerade?
Och att detta gäller i princip överallt på klotet.
De absolut flesta kulturer och samhällen har lönediskriminering mellan könen.
Vi har t.o.m en lång historia där man bara ersatte kvinnor med hälften för samma jobb än en man.
I Sverige pågick detta till in på 60-talet.

Så vad har egentligen valt vad? Är det verkligen kvinnor som väljer låga löner och jobbat hårt för att se till att de ska ha så låga löner som möjligt. Få se nu? Nu måste jag göra ett yrkesval här….hmm? var tjänar man minst? Jag tar det …eller är det låga löner som "väljer" just kvinnor? Vad tror du?
Citera
2016-09-01, 07:31
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Det är ganska otroligt hur du lyckas få varje inlägg helt fel...

Nej, finns inga likheter där mellan dig och mig. Du ser dig som ett hjälplöst offer som inte kan påverka sin egen situation. Men alla kan påverka sin egen situation och det finns väldigt många män som varje dag bevisar att de klarar av att forma sina egna liv.

Det du gör är att välja den bekväma förklaringen till att ditt liv ser ut som det gör, det känns ju bättre att tro att man är där man är för att det inte går att ändra på. Inget beror på dig och allt är andras fel. Problemet är att du aldrig kommer längre med den inställningen heller, så gällande dig själv så har du ju rätt.

Jag är egenföretagare så jag lever som jag lär och skapar det liv jag vill leva. Dessutom är jag emot kvotering och anser att den som är bäst lämpad för jobbet ska ha det, så du har långt ifrån rätt där.

Vill du ha bekräftat att något är omöjligt, fråga de som misslyckats. Vill du ha bekräftat att något är möjligt, fråga de som lyckats.

Jag har startat och driver ett framgångsrikt företag, samtidigt som jag tar hand om min familj och ser till att de mår bra. Innan jag startade eget så såg jag till att få de jobb jag ville ha. Jag skaffade helt enkelt den utbildning och kompetens som krävdes, och sedan visade jag för arbetsgivaren varför jag var det bästa alternativet. Att kämpa och göra vad som krävs för att nå mina mål har varit min vardag så länge jag kan minnas.

Ditt problem är att du tror att saker ska serveras gratis framför dig, och om de inte gör det så är det omöjligt. Jag antar att du är typen som tror att framgång beror på tur?

De flesta människor är sitt eget största hinder och sin egen värsta fiende. Vill man nå framgång så är första steget att ta sig förbi sin egen inställning och kämpa för sig själv.

Om det är penismätartävling du vill ha så kommer din klitta att förlora mot min dolme. Jag har byggt upp mitt imperium från scratch och kan gå i god för att jag både taxerar mer än du, trots min ringa ålder, och att mina företag har en avkastning som får ditt enda företag att framstå som en skugga i höstmörkret. Dock är jag inte lika lat som du. Jag har en högt uppsatt position som tjänsteman på heltid parallellt med mina företag. Hemma är det jag som inreder, diskar, tvättar och städar i störst utsträckning och sätter agenda för hur och var min familj ska ta rikt mot. Jag är allt du aldrig kommer att kunna uppnå. Nämnde jag att jag tränar minst en gång per dag och givetvis hamnar i toppskiktet i alla tävlingar jag deltar i? Haha. Om du vidare vill börja jämföra betyg och intelligens så vet du var du ska PMa.
Om jag tror att framgång beror på tur så borde du bör du ta ut ditt pensionssparande och köpa bingolotter för hela slanten imorgon.

Utav oss två är det dock inte jag som glidit på en räkmacka. Ditt sätt att prata och föra dig vittnar om din bortskämda uppväxt. Förorterna jag stångats i skulle aldrig ha gett en så glapp käft att man kunnat gå runt och hetsa med "vågar du inte säga vad du tycker" eller pratat om att man kan "välja vilket yrke man vill, det är bara att satsa och vilja". Livet utanför Bullerbyn som du växte upp i ser inte ut så. Det är låååångt ifrån alla som bara kan leva efter ditt naiva sätt att se på livet "det är bara att vilja!" "det handlar enbart om att säga nej!".

Bland det värsta som ta mig fasen finns är bortskämda, vita, feministiska kvinnor i Sverige. Ni är så patetiskt käftiga och naiva. Ni talar om rättigheter och skyldigheter hit och dit och de enda motgångarna ni mött är situationer ni själva försatt er i. Det är inte synd om dig och dina likasinnad, ni är så äckligt överprivilegierad att ni skulle leva som rojalister i större delen av världen. TROTS det skapar man ett en-köns-fråge-parti som ENBART har som syfte att gnälla och beklaga sig över allt som är fel. Om Sverige var ett åkerfält skulle ni lyfta på vartenda gruskorn för att hitta vad som är fel hellre än att plöja och skörda marken. Ni är kort och gott genomruttet naiva, patetiska och bortskämda. Men för all del, fortsätt ta ut skilsmässor. 9 av 10 av er som blir "misshandlade" i relationer har med största sannolikhet försatt er själva i den situationen. Övriga anledningar att skilja sig till höger och vänster är bara bekväma lyxproblem a la carte.

Märk väl - denna livsstil jag har, min inriktning och filosofi, är något som kvinnor trånar efter. Ju mer jag talar inför andra kvinnor om att jag är mannen i mitt hushåll och därmed alltid har sista ordet, desto mer trånar de inför mig. 25 åriga, fina, välutvecklade, blonda tjejer med tuttar som tittar rakt ut, som svurit trohet och ära till moderpartiet (FI), är beredda att släppa taget om såväl sina politiska åsikter såväl som sina trosor när jag placerar dem på sin rätta plats.
Att jag inte lyckas charma pojkflickorna som tillhör Schyman-släkte är inget jag sörjer. Jag vet att jag presterar och levererar mer än vad ni gör tillsammans i dussintal.
Citera
2016-09-01, 08:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
man räknar på det via att
1) kolla statistik över fördelningen över grupper.
2) Känner efter i sin egen relation. Vi är alla födda med ett utmärkt sinne för rättvisa och "balans"
precis som apor…om apa 2. får smarriga vindruvor men apan 1. bara gurka så blir apa nr 1
apförbannad. Och så funkar vi människor också.

"Känner efter" är möjligen en beräkningsmetod inom feminismen, men utanför denna brukar det betraktas som löst tyckande, eller mer stringent uttryckt "individualnormativ värderingsanalys".

Fö så innebär olikabehandling ingalunda att något är orättvist, se t ex den nyss timade olympiaden där de som presterade bäst fick medaljer, de andra inte.

Citat:
Och det är dåligt för dig för att det är orättvist…. ett orättvist slavkontrakt. Om din fru levde precis likadant, eller andra män, så hade du tolererat detta mycket bättre.

Och skillnaden mellan din fru och dig är att du glatt och mer än gärna ser till att fixa så din fru ska ha 60% av "bördan" och dessutom tycker detta är "som det ska" t.o.m "normalt" om jag har uppfattat dig rätt.

Vissa saker är precis lika tråkig/motbjudande oavsett om det i någon mer objektiv mening är att betrakta såsom orättvist eller inte. Jag skulle inte påstå att jag gör orättvist mycket i hemmet, kanske snarare tvärtom, men tycker lika förbålt mycket illa om det.

Citat:
nej visst, 1970 hade kvinnor det säkerligen mycket värre. de hade mindre lönearbete som grupp, tog oftare 100% av hemarbetet och barnansvaret trots att de kanske även lönearbetade.
Idag är det bättre…men! det är alltså fortsatt inte ok, allright? Det är nämligen inte ok att 80% av fattigpensionärer just är kvinnor som är detta för att de tog jobbet med hem och barn eller att män som grupp tjänar 2-3 miljoner mer per liv….och bara tar 24% av föräldraledigheten.

Detta "bättre" betalas av män, utan att vi har fått något för det - snarare tvärtom med tanke på att kvinnor i dramatiskt hög utsträckning överger äktenskapet.

Och kan ju kanske bero på att de har mindre fritid, tänkt på den?
Och visst ökat ämstäldlhet innebär att några av dessa föreningsmänniskor i div. styrelser byts ut mot kvinnor…är ju oerhört plågsamt eller hur uven?…för män förtjänar ju föreningsliv och hobbies mycket mer än kvinnor. Räcker ju gott om väl om kvinnor har hobbies: servar män.

Ökade skilsmässor är en konsekvens av ökade rättigheter för kvinnor ja.
Men ATT människor vill skilja sig har med deras icke fungerande relationer att göra och det är bådas fel.
Du kan nog vara lugn för att HADE kvinnor haft samma möjlighet att skilja sig förr så hade du haft ännu fler skilsmässor.
Äktenskap är helt enkelt fortsatt ingen vidare rättvis plats för kvinnor, speciellt inte efter att barn kommer.[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in