Citat:
Det är ganska otroligt hur du lyckas få varje inlägg helt fel... Hahahah vilket jävla tolkning, helt makalöst. Du skulle bli anställda på Aftonbladet direkt med den där sörjan som CV.
Men ja, du har nog rätt, jag dömer andra efter mig själv. Jag är ett hjälplöst offer som inte kan påverka mitt liv. D.v.s. vi har någonting gemensamt du och jag. Du precis som jag dömer andra efter dig själv och anser därmed att varenda kvinna är cp i huvudet och behöver kvoteras in på arbetsmarknaden pga total oduglighet i allt och behöver ett eget politiskt parti, inriktat enbart på en-köns-frågor, som talar i deras ställe då de själva är obenägna att stå upp för sin sak. Jag å andra sidan, som dömer andra efter mig själv, konstaterar bara att kvinnor har det bättre ställt än män och att män helt enkelt uthärdar det istället för att skapa ett patriarkatparti och fäller krokodiltårar

Men ja, du har nog rätt, jag dömer andra efter mig själv. Jag är ett hjälplöst offer som inte kan påverka mitt liv. D.v.s. vi har någonting gemensamt du och jag. Du precis som jag dömer andra efter dig själv och anser därmed att varenda kvinna är cp i huvudet och behöver kvoteras in på arbetsmarknaden pga total oduglighet i allt och behöver ett eget politiskt parti, inriktat enbart på en-köns-frågor, som talar i deras ställe då de själva är obenägna att stå upp för sin sak. Jag å andra sidan, som dömer andra efter mig själv, konstaterar bara att kvinnor har det bättre ställt än män och att män helt enkelt uthärdar det istället för att skapa ett patriarkatparti och fäller krokodiltårar

Nej, finns inga likheter där mellan dig och mig. Du ser dig som ett hjälplöst offer som inte kan påverka sin egen situation. Men alla kan påverka sin egen situation och det finns väldigt många män som varje dag bevisar att de klarar av att forma sina egna liv.
Det du gör är att välja den bekväma förklaringen till att ditt liv ser ut som det gör, det känns ju bättre att tro att man är där man är för att det inte går att ändra på. Inget beror på dig och allt är andras fel. Problemet är att du aldrig kommer längre med den inställningen heller, så gällande dig själv så har du ju rätt.
Jag är egenföretagare så jag lever som jag lär och skapar det liv jag vill leva. Dessutom är jag emot kvotering och anser att den som är bäst lämpad för jobbet ska ha det, så du har långt ifrån rätt där.
Vill du ha bekräftat att något är omöjligt, fråga de som misslyckats. Vill du ha bekräftat att något är möjligt, fråga de som lyckats.
Citat:
"Väljer" hahah vilken bortskämd liten rackare du är. Först ska du föreläsa för mig om att "våga säga vad jag tycker", nu har du glidit in på man kan "välja och vraka" bland alla yrkena. Så jävla pinsamt naiv du är inför liv. Betongdjungeln hade ätit upp dig på en dag.
Citat:
Jag har startat och driver ett framgångsrikt företag, samtidigt som jag tar hand om min familj och ser till att de mår bra. Innan jag startade eget så såg jag till att få de jobb jag ville ha. Jag skaffade helt enkelt den utbildning och kompetens som krävdes, och sedan visade jag för arbetsgivaren varför jag var det bästa alternativet. Att kämpa och göra vad som krävs för att nå mina mål har varit min vardag så länge jag kan minnas. Hahaha men lilla gumman, jobbar i motvind? De största utmaningarna du stött på i ditt liv är vardag för många, även i detta ekonomiskt välställda land. Enbart en riktigt bortskämd och naiv jävel hade pratat om jobb som om det vore plockgodis där man fritt fram kan välja och vraka. Du är ju så patetiskt naiv i förhållande till din ålder att man vill skicka dig till favelorna för en veckans kurs i verkligheten.
Ditt problem är att du tror att saker ska serveras gratis framför dig, och om de inte gör det så är det omöjligt. Jag antar att du är typen som tror att framgång beror på tur?
De flesta människor är sitt eget största hinder och sin egen värsta fiende. Vill man nå framgång så är första steget att ta sig förbi sin egen inställning och kämpa för sig själv.