2016-08-28, 21:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
1. Framkommer under TR-förhören:
BS
Dels hela utstrålningen, sedan att han faktiskt levererar en lögn , säger att det varit mycket militärer där på platsen, mig veterligen är det bara vi som framryckte i militära fordon dagen innan,

Det vill säga: BS intygar att militären var där på torsdag i samma mening han påstår att NB "levererar" en lögn. Vem ljuger då? Pekboken: BS
Att de varit i trakten för Martorp på torsdag står tydligt i förhör, det är varken spännande eller sensationellt.

Lögn nr 1 från NB:
" Mig veterligen så var det bara vi"
NB sa att det var mycket militärer där - även polis. Sahl tycker väl dels att det inte det var en invasion då fyra militärreggade fordon användes, polis var inte där öht.

Lögn nr 2:
" att det varit mycket militärer här på platsen."
De var inte inne på gården överhuvudtaget.

Lögn nr 3:
NB påstår att de varit på inne på Martorps gård och letat genom brunnarna.
BS uppger att NB säger följande:
Citat:
Polis och militär har redan varit här igår. Det var ett stort sök med mycket personal. Han pekar mot gödselbrunnarana och säger att det är klart där, färdigsökt.
NB bekräftar diskussionen. Han säger till BS och DL att brunnarna redan är genomsökta:
Citat:
… och oj, och äh, och jag sa till honom också att så, så vitt jag kände till så sökte dom igenom dom här tunnorna
Sen säger han att det är Bennhage som påstått detta. Bennhage uppger inte ett ord om att de varit inne på gården och sökt i brunnarna:
Citat:
Jag minns att på torsdagen så stod tre Mercedes bilar som jag tror är från militären och några civila bilar i backen ner, strax innan entrén till Martorp. Jag tror att de sökte området vid Martorp. Om dom var inne på Martorp har jag ingen uppfattning om.
2016-08-28, 21:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du behöver inte ta i så att du spricker. Det var ju i första hand bilden på Lisa som hela tiden valsades runt i media. Den enda bild på NB som publicerades innan tingsrättsförhandlingen var väl den då han togs in till förhör och då hade huvudet i ett snedvridet läge. Rätta mig gärna om jag har fel.

Ska inte svära på det, men om jag minns rätt la litauisk media (snabbt) ut bild på giftermålet mellan NB/IB, och även en bild på AB/pixlad fästmö, innan TR.
Svensk media använde som du säger, pixlat ansikte på NB som tittar på IB (IB-bortklippt), bärande orange vinfabrikat- t-shirt.
2016-08-28, 21:10
Medlem
Citat:
På både 1. och 2. svarar jag att jag svarat på det förut.
Men eftersom du enligt egna ord "inte förstår någonting" ovanför någon sorts pekboksnivå, ska jag upprepa mig för din skull.

1. Framkommer under TR-förhören:
BS
Dels hela utstrålningen, sedan att han faktiskt levererar en lögn , säger att det varit mycket militärer där på platsen, mig veterligen är det bara vi som framryckte i militära fordon dagen innan,

Det vill säga: BS intygar att militären var där på torsdag i samma mening han påstår att NB "levererar" en lögn. Vem ljuger då? Pekboken: BS

2. AB är en Stockholmsjurist. Hon vandrar omkring i Stockholm och, gör som alla andra, läser vad som händer på sin smartphone/platta/dator. LH var den i den närmaste största händelsen sedan Palmemordet. AB kan inte ens om hon ville missa bilderna på NB. Det är helt osannolikt.

Då har jag en fråga.
Används bunkrarna som finns i närheten av Martorps gård? Eller är det en militärhemlighet? Men jag utgår ifrån att du är en modig människa. Du behöver inte hålla dig på pekboksnivå i svaret men inte heller svamla ut med ordanvändning som "framryckning" mm.

BS som via Civilförsvaret var där, dock i Martorpsbacken Ej på Martorpsgård, visste självklart var dom hade varit kvällen innan. Dom hade inte genomfört det område som Nerijus påstod när han pekade i riktning mot Boden. Den som stod för lögnen var Nerijus.

Självklart reagerade BS adekvat på den uppenbara lögnen.
2016-08-28, 21:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du behöver inte ta i så att du spricker. Det var ju i första hand bilden på Lisa som hela tiden valsades runt i media. Den enda bild på NB som publicerades innan tingsrättsförhandlingen var väl den då han togs in till förhör och då hade huvudet i ett snedvridet läge. Rätta mig gärna om jag har fel.
Hon, nopomil, försöker vilseleda som vanligt.
Det du hävdar är däremot med sanningen överensstämmande.
Man brukar ju vara noga från pressens sida att pixla ansiktena på misstänkta mördare
innan någon dom fallit och det här är väl inget undantagsfall.
Det är såna här bilder man sett på flickmördaren Nerijus Bilevicius:
https://i.ytimg.com/vi/OoniQrZXzvc/maxresdefault.jpg
2016-08-28, 22:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hon, nopomil, försöker vilseleda som vanligt.
Det du hävdar är däremot med sanningen överensstämmande.
Man brukar ju vara noga från pressens sida att pixla ansiktena på misstänkta mördare
innan någon dom fallit och det här är väl inget undantagsfall.
Det är såna här bilder man sett på flickmördaren Nerijus Bilevicius:
https://i.ytimg.com/vi/OoniQrZXzvc/maxresdefault.jpg

Innan polis- och militärhataren får tokspel och hävdar att jag/vi far med osanning bör tilläggas att Expressen/GT publicerade den opixlade bilden på NB så fort åtal väcktes.

http://www.expressen.se/gt/nerijus-35-motade-bort-missing-people/

Hursomhelst, det är den enda bilden och den visar inte ansiktet rakt framifrån.
2016-08-28, 22:52
Medlem
Citat:
Innan polis- och militärhataren får tokspel och hävdar att jag/vi far med osanning bör tilläggas att Expressen/GT publicerade den opixlade bilden på NB så fort åtal väcktes.

http://www.expressen.se/gt/nerijus-35-motade-bort-missing-people/

Hursomhelst, det är den enda bilden och den visar inte ansiktet rakt framifrån.

Det fanns inte ett uns av tvivel i hennes utpekade. 'det är han!"

Nerjius hade suttit där han sitter, oavsett hennes vittnesmål. Dömd på teknisk bevisning (DNA).

Tack för att vi slapp en.onödig replik dock.
2016-08-29, 00:07
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För framtida domslut? Vilken planet från jorden räknat bor du på?
Om det ska hålla?
Den 8 februari dömdes NB till livstid och utvisning.
Den 2 maj meddelade Högsta Domstolen att Hovrättens livstidsdom står fast.

En resningsansökan mot lagakraftvunnen dom lär handla om ny bevisning och inte hans motiv och bakgrund.

Men jag skulle gärna ta del av din resningsansökan, den låter väl nåt sånt här:

Skäl till er ansökan:
Jag anser inte att NB är en sexualsadist. Därför kan han inte vara mördaren.

De bevis ni vill åberopa:
Jag har nu pratat med personer i Litauen, granskat hans bagage och inget sexualsadistiskt har framkommit vad de sett.
Referenser:
Šarūnas Ejsexualbrottlionis
Raimondas Ejsexualsadistvicius

Som brukligt så förstår du inte resonemanget och det som skrivs. Det kan inte vara så att du har otur jämt och ständigt när du försöker tänka. Det måste helt enkelt betyda att du är ganska dum. Korkad. Osmart. Kalla det vad du vill.

De framtida domarna är självfallet de som NB kommer dömas för då man nystat upp hans förflutna och utrett alla hans tidigare brott, fm inklusive mord.

Som vi pratat om tidigare så finns det ju inget fall i världshistorien där en GM i nedre medelåldern gjort sig skyldig till ett sexualsadistiskt brott likt det du hävdar att detta rör sig om och inte haft ett "bagage" eller historia av stegrande våld och brott. Dess måste naturligtvis komma fram med tiden. När man vet detta så tycker iaf jag att det måste vara på gränsen till tjänstefel att inte utreda och plocka fram detta bagage och ge anhöriga till tidigare brott en förklaring och lite lugn och ro.

Skulle man däremot utreda och komma fram att detta bagage saknas hur man än letar så kanske man skulle dra lite andra slutsatser. Motivet kanske inte var det man trodde iaf.

Att det skulle påverka gällande dom är kanske inte speciellt troligt men vem vet vad som skulle komma fram om en kompetent utredare tittade på det hela.
2016-08-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
http://polistidningen.se/2016/04/sidospar-forbryllade-lisa-holm-utredare/

Men utredningen fortsatte att kantas av komplikationer och villospår. På Facebook tickade en klocka som döpts till Lisa Holm. Den räknade ner, till synes hade någon startat den före det att flickans försvinnande blivit allmänt känt. – Noa lyckade spåra det till Turkiet. Det visade sig även finnas flera olika klockor på nätet som utläggaren i ett senare skede kunde omdatera så att de verkade vara utlagda 14 dagar före försvinnandet, men innan det fastslogs störde det oss.

Fortfarande störigt... Minns på sekunden när dom där filmerna postades på fb. Men ok.. det spårades till Turkiet och sen var det bra så..

Vem var på en semesterresa till Turkiet? Inte Nerius i varje fall, vad jag vet.
2016-08-29, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Som brukligt så förstår du inte resonemanget och det som skrivs. Det kan inte vara så att du har otur jämt och ständigt när du försöker tänka. Det måste helt enkelt betyda att du är ganska dum. Korkad. Osmart. Kalla det vad du vill.

De framtida domarna är självfallet de som NB kommer dömas för då man nystat upp hans förflutna och utrett alla hans tidigare brott, fm inklusive mord.

Som vi pratat om tidigare så finns det ju inget fall i världshistorien där en GM i nedre medelåldern gjort sig skyldig till ett sexualsadistiskt brott likt det du hävdar att detta rör sig om och inte haft ett "bagage" eller historia av stegrande våld och brott. Dess måste naturligtvis komma fram med tiden. När man vet detta så tycker iaf jag att det måste vara på gränsen till tjänstefel att inte utreda och plocka fram detta bagage och ge anhöriga till tidigare brott en förklaring och lite lugn och ro.

Skulle man däremot utreda och komma fram att detta bagage saknas hur man än letar så kanske man skulle dra lite andra slutsatser. Motivet kanske inte var det man trodde iaf.

Att det skulle påverka gällande dom är kanske inte speciellt troligt men vem vet vad som skulle komma fram om en kompetent utredare tittade på det hela.
Jag har skrivit exempel. Att du sen är faktaresistent är ditt bekymmer.

Ge anhöriga lugn och ro? Lisas mördare är dömd och de är nöjda med domslut. För övrigt ligger förklaringarna i om han öppnar käften. Annars handlar det om att förlika sig med insikten att denna patetiska råtta sitter och tiger.

Nej man drar inte "lite andra slutsatser" :

Han är dömd via teknisk bevisning och gällande motiv och bakgrund har än ingen blivit dömd.
Det är fullständigt ointressant för domslut.

Du är ju helt lost.
2016-08-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Dessa herrars bedömning....
Dessa herrar gjorde ingen bedöming, de berättade enbart vad de upplevde.

Du säger att de gjorde sin bedömning pga sina känslor=upplevelser. Men kan man verkligen anväda känslor=uppelvelser, som vittnesmål. Vart tog förnuftet vägen? Vad de kände kan väl inte NB stå för.

Kan vi verkligen lita på deras vittnesmål? Det fanns ju olika uppgifter om detta, men de andra fick inte komma till rättsalen och vittna. De nonchalerades av Åk. Varför? Åk verkade svälja alla känsloyttringar som bevis, men struntade totalt andras vittnesmål.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21607973.ab
2016-08-29, 01:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Du säger att de gjorde sin bedömning pga sina känslor=upplevelser. Men kan man verkligen anväda känslor=uppelvelser, som vittnesmål. Vart tog förnuftet vägen? Vad de kände kan väl inte NB stå för.

Kan vi verkligen lita på deras vittnesmål? Det fanns ju olika uppgifter om detta, men de andra fick inte komma till rättsalen och vittna. De nonchalerades av Åk. Varför? Åk verkade svälja alla känsloyttringar som bevis, men struntade totalt andras vittnesmål.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21607973.ab
NB är dömd via DNA.
Han hade givetvis blivit inplockad oavsett då analyssvar inkommit från NFC.
ÅK har inte nonchalerat nån - du rör med fakta som om du skulle skriva från ett demensboende..
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vem var på en semesterresa till Turkiet? Inte Nerius i varje fall, vad jag vet.
Finns du på riktigt? Semesterresa. Hahahahaha.
2016-08-29, 01:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
AB är en Stockholmsjurist. Hon vandrar omkring i Stockholm och, gör som alla andra, läser vad som händer på sin smartphone/platta/dator. LH var den i den närmaste största händelsen sedan Palmemordet. AB kan inte ens om hon ville missa bilderna på NB. Det är helt osannolikt.
Det är en målande beskrivning du ger av Adrianas liv i huvudstaden, hur hon "vandrar omkring" och "läser om vad som händer" och att detta fall "i det närmaste var den största händelsen sedan Palmemordet". Och hur hon verkligen "inte kan ha missat bilderna på Nerijus."
Hmm, en suggesstiv beskrivning av "stockholmsjuristen"...

Och med den beskrivningen så tolkar jag det som att du riktigt ser Adriana framför dig, hur hon drömmande sitter vid Stureplan på något överklassfik, ser framför sig den uppmärksamhet i media hon kommer att få om hon "hjälper till att sätta dit mördaren". Wow, tänker hon, "vad spännande och coolt att vittna och komma med i tidningen. Struntsamma att det inte var Nerijus jag såg, mest rubriker ger såklart att jag säger att det var han. Skitsamma om han är oskyldig till mordet och att det nog inte var han som frågade efter vägen till Medelplana, jag säger det ändå - är så himla coolt med lite uppmärksamhet. Vet ju också att jag kan få fängelse för mened och förlora jobbet - men det är det värt. Shit happens".

Tror du att det är ungefär så det har gått till när hon pekat ut Nerijus?

Adriana är en skärpt jurist, hon är inte nåt jävla våp i "Paradise Hotel" som söker bekräftelse genom uppmärksamhet.

I din iver att försvara mördaren så förtalar du gärna de som vittnat mot honom.
Adriana är ett tacksamt förtalsobjekt för dig, du får god användning av ditt fördomsfulla tänkande. Finns flera saker som irriterar och skaver förutom att hon pekat ut mördaren;

# Hon är svenska
# Bor i Stockholm
# Hon har ett bra jobb, har gott ställt
# "Överklassläkt"

Du vet ju att Nerijus hade blivit dömd även utan Adrianas vittnesmål, så varför försöker du svartmåla henne? Hon var helt säker på sin sak i tingsrätten, hon reagerade t.o.m fysiskt när hon såg Nerijus i där. Det som hänt är inget hon någonsin kommer att glömma.
Tanken att hon lika gärna hade kunnat vara den som hittades död - intryckt i ett skåp - istället för Lisa.
Om hon inte valt att springa bort ifrån honom. Hur tror du att det känns?

Dessutom, hon är ju en stockholmsjurist som du skrev.
Som jurist är hon fullständigt medveten om hur allvarligt man ser på mened, har den tanken ens fallit dig in?

Att ljuga under ed ses inte med blida ögon i Sverige.
(Undrar hur Litauen och Irina ser på det? )

Mened, att tala osant under ed i domstol, är ett brott som ofta straffas hårt. Fängelse följer i regel. För oinvigda kan det tyckas konstigt att mened kan ge ett lika hårt straff som exempelvis misshandel eller våldtäkt. Anledningen till att mened har ett så högt straff är att en lögn av ett vittne i en domstol kan få ödesdigra konsekvenser för den tilltalade i rättegången. Låt säga att ett vittne ljuger - och tack vare det döms någon oskyldigt. Av den anledningen har brottet mened ett högt straffvärde och är också ett artbrott, dvs att domstolen ofta ska välja fängelse som påföljd.
http://www.alltomjuridik.se/
Senast redigerad av magiciadehex 2016-08-29 kl. 01:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in