2016-08-28, 17:56
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tänker inte svara på dina frågor av flera skäl. Bara ett kort svar på Martorp frågan. Tänk en gång till, vilka var där på Martorp och bedömde NB på hans beteende och på hans blick. Det var som du säger, dessa herrar där som tyckte att man såg i hans blick att han är mördaren. Deras bedömning blev grunden att NB hämtades av poliser. Dessa herrars bedömning av NB godkänndes av åklagaren och domstolarna. Skamligt av rättväsendet. Frågan är alltså, vem ledde utredningen från början till slut.

TOM Lars Johansson var misstänksam och man höll krismöte. Lars Johansson verkar vara en snäll och saktmodig farbror, som tar det lungt.

http://polistidningen.se/2016/04/sidospar-forbryllade-lisa-holm-utredare/

De främsta skälet till det att jag inte vill diskutera med dig är att du tror veta hur NB och hur andra är. Du tror tom att du vet hur allting gick till, som du var en flyga i taket. Du vältrar dig i eländet dag efter dag. Du har fastnat där. Du söker inte klarhet, inte sanning heller. Jag skulle kalla ditt sätt att diskutera för att manipulera och hjärntvätta. Verkar som det är det enda skälet till varför du deltar i dikusionen. Vad vet jag...

Påminner dig att jag är inte ämnet i denna diskusion, inte du heller för den delen, så varför reagerar så starkt på andras åsikter då. Hur jag försöker prata om ämnet så kommer några och ger sig på mig personligen. Nu har jag sagt det...hoppas för sista gången.

Dessa herrars bedömning....
Dessa herrar gjorde ingen bedöming, de berättade enbart vad de upplevde.
Det var ju domstolen som gjorde bedömningen att äcklet NB gjorde bort sig totalt vid Martorp.
Utrednigen leddes självfallet av polisen oavsett vad ni fantiserar om.
Att antyda att militären styrde utredningen är bara löjligt.
Så du menar att sitta och fantisera ihop egna saker är att söka sanningen?
Det finns bara en sanning och det är den som gäller.
Nämligen att äcklet NB mördade Lisa för sina sjuka fantasiers skull.
Därför sitter han i Norrtälje på livstid bland gräddan av likasinnade svinpälsar.
Ingenting ni NB-vänner skarvar ihop ändrar på detta faktum.
2016-08-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag har förstått att det är via analys ock kritiskt tänkande som du kommit fram till att han ljög. Det var väl att han försa sig i sitt vittnesmål och avslöjade att militär visst hade genomsökt Martorp.
1. Kan du en gång till upplysa oss trögtänkta exakt när och hur han försa sig.
2. På samma sätt en gång till om Adriana när hon försa sig om att hon visst följt medias rapportering och alls inte undvikit densamma. Jag begrep verkligen inte förra gången var du kunde läsa in det i vad han och hon sade.
Du måste vara väldigt direkt och tillrättaläggande samt helt undvika antydningar och ironi för då förstår jag ingenting.

På både 1. och 2. svarar jag att jag svarat på det förut.
Men eftersom du enligt egna ord "inte förstår någonting" ovanför någon sorts pekboksnivå, ska jag upprepa mig för din skull.

1. Framkommer under TR-förhören:
BS
Dels hela utstrålningen, sedan att han faktiskt levererar en lögn , säger att det varit mycket militärer där på platsen, mig veterligen är det bara vi som framryckte i militära fordon dagen innan,

Det vill säga: BS intygar att militären var där på torsdag i samma mening han påstår att NB "levererar" en lögn. Vem ljuger då? Pekboken: BS

2. AB är en Stockholmsjurist. Hon vandrar omkring i Stockholm och, gör som alla andra, läser vad som händer på sin smartphone/platta/dator. LH var den i den närmaste största händelsen sedan Palmemordet. AB kan inte ens om hon ville missa bilderna på NB. Det är helt osannolikt.

Då har jag en fråga.
Används bunkrarna som finns i närheten av Martorps gård? Eller är det en militärhemlighet? Men jag utgår ifrån att du är en modig människa. Du behöver inte hålla dig på pekboksnivå i svaret men inte heller svamla ut med ordanvändning som "framryckning" mm.
2016-08-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Inte för jag fattar vad du menar med viktig pusselbit. Du tänker nog annars rätt det är inte tillåtet att sprida mobildelar i naturen.

Om jag fattar dig rätt så borde detta lagförts också. Då hade det kanske blivit ytterligare någon månad i påföljd för nedskräpning.
Nu är ju NB dömd till livstid så det hade inte påverkat det sammantagna domslutet.

Då fattar du fel. Domstolarna borde rett ut vem/vilka som tagit mobilen från kroppen.
2016-08-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Men du vet ju vem som spred ut mobildelarna .
Irina såg ju de båda männen vid dungen när hon hade handen på bibeln .
Ring henne och fråga så är ju problemet löst .
Klart att domen var förutsägbar i ett sånt här solklart fall .
Att stå och direkt peka ut var han hade gömt offret , då är man riktigt jävla dum .

Det fetade: Där visar du att du inte har läst fupen eller inte förstått vad du läst.
2016-08-28, 18:18
Medlem
Besudlarens avatar
http://polistidningen.se/2016/04/sidospar-forbryllade-lisa-holm-utredare/

Men utredningen fortsatte att kantas av komplikationer och villospår. På Facebook tickade en klocka som döpts till Lisa Holm. Den räknade ner, till synes hade någon startat den före det att flickans försvinnande blivit allmänt känt. – Noa lyckade spåra det till Turkiet. Det visade sig även finnas flera olika klockor på nätet som utläggaren i ett senare skede kunde omdatera så att de verkade vara utlagda 14 dagar före försvinnandet, men innan det fastslogs störde det oss.

Fortfarande störigt... Minns på sekunden när dom där filmerna postades på fb. Men ok.. det spårades till Turkiet och sen var det bra så..
2016-08-28, 18:32
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag tror du vill vända på det hela. Jag gissar väldigt sällan medan du sitter och fabulerar fritt.

Hade det funnits ett likannade fall hade du ju gladerligen länkat till det och stuckit det under min näsa. Sådan är din mani. Att det uteblir och endast en vag hänvisning tillbaka i tråden är snarare som en bekräftelse på att du inte har något sådant. Det finns inte.

Är du på riktigt? Är du så oförmögen att se sammanhang?

Var för sig?

Strypt = Sexualsadism. En strypning betyder automatiskt att GM är sexualsadist?

Hängd = Sexualsadism. En hängning betyder automatiskt att GM är sexualsadist?

Partiell nakenhet = Sexualsadism. Är offret parariellt naket så är GM automatiskt sexualsadist?

Silvertejp = Sexualsadism. Har offret silvertejp på huvudet runt mun, näsa och ögon så är GM automatiskt sexualsadist?

Att du inte förstår att det är kombinationen av dessa som kan indikera det. Inget var för sig indikerar någon sexualsadism. Vad som dessutom krävs för att verkligen kunna fastslå det är att bevisa att GM verkligen haft det som motiv. Det enda sätt du logiskt kan bevisa det är om du kan påvisa att GM har dessa begär innan via bevis.

Det finns även gott om fall där en dömd person inte erkännt och "tigit" (bedyrat sin oskuld är mer korrekt) och att det sedan visat sig att denne var oskyldig. Du får det att låta som att neka är ett tecken på skuld i sig, vilket är ett väldigt bakvänt sätt att se det.

Och? Det är lätt att anklaga andra för att vara korta i roten men du påvisar ju inga tecken på att ens besitta en rot så huvudlöst som du går fram.

Vid husransakan. Jag paratar om att det kommer fram då GM gripits och man utreder denne.

Ingen anledning för domslut? För framtida domslut kan det vara extremt viktigt, samt detta om det ska hålla.

Vi vet att alla mördare av denna sort går i etapper av skevt beteende. Så som detta mord föreslagits gått till och dess motiv så vore det ju tjänstefel om inte NBs bakgrund utreds och eventuella brott, som kan inkludera ouplösta mord, kommer upp i dagen och att han kan dömmas, och de offrens anhöriga kan få lugn och ro.

Det är väldigt uppenbart att du inte besitter någon kunskap av värde som har bärng i den verkliga världen. Din logik och slutledningsförmåga ligger på en LSD pundares nivå när den är som bäst och på en tioårings när den är på din normala kapacitet.

Berätta nu varför du egentligen håller på och tjatar om det här med sexualsadismen?
Är det egen historia som gör att du ältar detta till leda?
Så bara för att andra oskyldiga har nekat och tigit så skulle det visa på
att fallet skulle kunna vara det samma med NB då eller vadå?
Är det ovanligt att skyldiga mördare nekar och tiger menar du?
I NB:s fall så finns väl inga som helst tvivel.
Han är helt klart en sketen kvinnomördare som dödat Lisa med sexualsadistiska förtecken.
Är det till att ha erfarenhet av LSD-pundares slutledningsförmåga?
Slutledningsförmågan som har betydelse i det här fallet stod ju domstolarna för som tur var.
Och deras nivå har tydligen varit alldeles utmärkt, därför kommer sexualsadisten NB
aldrig mer vistas fri i Sverige till stor glädje för alla som tror på rättvisan.
Synd bara att det inte går att skicka hem svinet på direkten.
2016-08-28, 18:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det fetade: Där visar du att du inte har läst fupen eller inte förstått vad du läst.

Irina stod ju och tittade på männen som spred ut mobildelarna vid dungen .
Rena lögner med handen på bibeln som hon egentligen borde burats in för .
Eller har du kanske fler misstänkta på G som spridit ut Lisas tillhörigheter ?
Har "du också" ett eget spöke som har utfört allt som mördaren Nerijus gjorde ?
Har du börjat med din egen PT-ansökan till mördaren Nerjus ännu ?
Det börjar väl bli bråttom nu .
Kommer han hem till Litauen så är han väl ett minne blott får man hoppas .
2016-08-28, 18:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Då fattar du fel. Domstolarna borde rett ut vem/vilka som tagit mobilen från kroppen.
Det har du tydligen väldigt svårt för att lista ut medan andra begriper det per omgående.
Nerijus mördade bevisligen Lisa och då är det han som också borde ha plockat med sig
mobilen, slagit sönder delar av den och hivat ut dessa i spenaten på sin väg till en temporär
dumpningsplats.

Tror knappast att hans "religiösa" gumma därhemma i stugan eller brodern hjälpt honom
att sprida ut saker som tillhört mordoffret men det kanske du tror?

Jag tycker förresten inte jag heller om nedskräpning i naturen och det borde ha varit en
åtalspunkt det också.
2016-08-28, 18:53
Medlem
Citat:
Dels hela utstrålningen, sedan att han faktiskt levererar en lögn , säger att det varit mycket militärer där på platsen, mig veterligen är det bara vi som framryckte i militära fordon dagen innan,

Det vill säga: BS intygar att militären var där på torsdag i samma mening han påstår att NB "levererar" en lögn. Vem ljuger då? Pekboken: BS

Hur många anser NB är "mycket militärer" och hur många är "bara vi"?

Först när vi vet de två som kan går att avgöra hurvida det är en lögn eller inte.
2016-08-28, 19:30
Medlem
Citat:

Du verkar leva i en egen liten värld. När började Svenska domstolar att utreda mobilstölder?

Vad menar du sedan med att mobilen tagits från kroppen?
2016-08-28, 20:05
Medlem
katws avatar
Citat:
AB är en Stockholmsjurist. Hon vandrar omkring i Stockholm och, gör som alla andra, läser vad som händer på sin smartphone/platta/dator. LH var den i den närmaste största händelsen sedan Palmemordet. AB kan inte ens om hon ville missa bilderna på NB. Det är helt osannolikt.

Du behöver inte ta i så att du spricker. Det var ju i första hand bilden på Lisa som hela tiden valsades runt i media. Den enda bild på NB som publicerades innan tingsrättsförhandlingen var väl den då han togs in till förhör och då hade huvudet i ett snedvridet läge. Rätta mig gärna om jag har fel.
Senast redigerad av katw 2016-08-28 kl. 20:08.
2016-08-28, 20:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Handsken fanns inte i ladan söndag kväll. Misstror du t o m SH?

Någon/några spred ut mobildelarna. Vem det är, är inte utrett. Denna viktiga pusselbit har lämnats därhän.
Varför är lätt att förstå - den går ihop inte ihop med rättsväsendets förutsägbara dom.

Har du fortfarande inte blivit sugen på att åka med en sväng? - lyssnar gärna på dig lite grann också.
Grusvägen yrkar jag dock att vi lägger tid på som så.

Angående handsken.
Kvällen där, var det sök efter sin dotter / människa det handlade om. Att tycka att man ska gå eller kika in i en lada och lägga märke till en inte så avvikande detalj, bär spår av låg sannolikhet under omständigheter.
SH for runt på bygden / täckte ett större område, och ägnade sig åt vad iaf jag uppfattar, som människosök och inget annat.
Tills Nerijus svarar, får det väl tyvärr lov att bli höjt i dunkel hur det ligger till med telefon, och hela fyndvägen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in