Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-08-19, 19:28
  #25
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Att man talar man behöver linda in torr fakta i mer känslor, och SD är ju som sagt det mest faktabaserade partiet i riksdagen, är ju inte alls det du ljög om. Du bevisade själv att ni extremister inte bryr er om fakta och sanning alls.

Har jag ljugit? Lite Trump-vibbar- där efter att man direktciterat en sverigedemokratisk företrädare också i efterhand ska få en "do-over" en ny tolkning via sociala medier. Och gärna med ordet extremister användandes så många gånger att man vaknar klockan tre om natten med en ryckning... "extremist....." "det är extremisterna jag vill ha......"

Får se, ännu ett utdrag ur artikeln.

Citat:
Det är känslor och att nästla in sig i sociala sammanhang som är partiets strategi för att bli större, var hans budskap. Fakta om invandringen ska partiet ligga lågt med.

http://www.dn.se/nyheter/politik/mer...ya-sd-valjare/

Känslor Y2W, känslor. Sverigedemokraternas ord. Inte mina. Är dina ord av mer värde än Sverigedemokraternas officiella företrädares?

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nu ser jag inte kopplingen mellan en enskild kampanj och det allmänna folkliga stödet för Sveriges största parti, speciellt när det handlar om en kampanj där du uppenbart vet noll om responen.

Jo men jag vet att responsen resulterade i att det inte blev någon folkomröstning. Trots det "folkliga stödet" som du vill påskina finns. Hade Sverigedemokraterna haft ett "folkligt stöd" hade det "folkliga stödet" också varit tillräckligt för att framkalla en ny folkomröstning. Nu blev det inte så för att det inte fanns tillräckligt med det "folkliga stöd" som Sverigedemokraterna hade hoppats på.

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Åter igen, du avvisar fakta som en vampyr avvisar sol och lökar.

Vilken range

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Inte mitt problem att ni extremister inte tycker om att bli kallade extremister, men det är ju det ni är.

Extemister, extremister, extremister, extremister, extremister. S

Sjuk snäv vinkling av världen du tillämpar genom du betraktar mig som allt möjligt som man kan skriva exremism framför eller bakom. Det är sorligt att mitt liv intresserar dig så mycket att du har behov av att placera mig med all världens extremismetiketter. Är det ditt jobb? Att klistra extremister-logos på allt som kan uppfattas som kritik mot Sverigedemokraterna. Det okränkbara, öppna, demokratiska, sverigevänliga partiet.


Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Se debatten.

Tittar på debatten.


Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Det förvånar mig inte alls att du förnekar utgivna böcker,

Nu läste du nog inte ordentligt va Y2W? eller...?
Hur sjutton får du det jag skrev till att jag förnekar att dina böcker inte existerar. Det vet jag ingenting om. Faktiskt vet jag ingen som "vet" om dessa "jubileumsböcker". Hjälp mig nu. Snälla? Om jag säger att jag vill göra en extremistbeställning?

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
jag antar att du förnekar hela biblioteksväsendet i Sverige.

jasså det "antar" du. Ja men om du istället skrivit "du som extremist förnekar hela biblioteksväsendet" så hade det varit klockrent.


Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Men extremister som dig är ju inte eller kända för ert stora litterära, eller politiska, intresse.

... du kör det som avslutning istället.

Sjukt hur dåliga Sverigedemokraterna är på att tåla kritik.

-Tjena Bosse !
-Tjeeena !
-Jag blev kallad extremist idag igen.
-Va, varför då?
-Jag framförde kritik mot Sverigedemokraterna på Flashback.
-Och det går inte för sig?.......
-Nä, det går inte för sig.
-För då blir man utpekad som exremist?
-Precis!
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-08-19 kl. 20:17.
Citera
2016-08-21, 16:07
  #26
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Har jag ljugit? Lite Trump-vibbar- där efter att man direktciterat en sverigedemokratisk företrädare också i efterhand ska få en "do-over" en ny tolkning via sociala medier. Och gärna med ordet extremister användandes så många gånger att man vaknar klockan tre om natten med en ryckning... "extremist....." "det är extremisterna jag vill ha......"

Det är klart du ljuger. Och försök inte tro att du kan inbilla någon om att du är så dum att dessa uppenbara lögner inte är medvetna av dig.



Citat:
Känslor Y2W, känslor. Sverigedemokraternas ord. Inte mina. Är dina ord av mer värde än Sverigedemokraternas officiella företrädares?

Givetvis inte, men än mindre bärkraft har det om när du medvetet ljuger om att SD skulle statsa mindre på fakta.

Men som du också erkänt, ni extremister bygger ju inte på fakta.


Citat:
Jo men jag vet att responsen resulterade i att det inte blev någon folkomröstning. Trots det "folkliga stödet" som du vill påskina finns. Hade Sverigedemokraterna haft ett "folkligt stöd" hade det "folkliga stödet" också varit tillräckligt för att framkalla en ny folkomröstning. Nu blev det inte så för att det inte fanns tillräckligt med det "folkliga stöd" som Sverigedemokraterna hade hoppats på.

Dels tror jag inte kampanjen är klar ännu, och dels så säger ju en enskild kampanj inget om det folkliga stödet - för som du vet är SD fortfarande det största partiet i de mest träffsäkra och seriösa undersökningarna.

Citat:
Extemister, extremister, extremister, extremister, extremister. S

Sjuk snäv vinkling av världen du tillämpar genom du betraktar mig som allt möjligt som man kan skriva exremism framför eller bakom. Det är sorligt att mitt liv intresserar dig så mycket att du har behov av att placera mig med all världens extremismetiketter. Är det ditt jobb? Att klistra extremister-logos på allt som kan uppfattas som kritik mot Sverigedemokraterna. Det okränkbara, öppna, demokratiska, sverigevänliga partiet.

Buhuhu. Du kan gråta och känna dig lika kränkt som en radikalfeminist, du är inte mindre extremist för det. Sorry, ditt problem och inte vårt.


Citat:
Nu läste du nog inte ordentligt va Y2W? eller...?
Hur sjutton får du det jag skrev till att jag förnekar att dina böcker inte existerar. Det vet jag ingenting om. Faktiskt vet jag ingen som "vet" om dessa "jubileumsböcker". Hjälp mig nu. Snälla? Om jag säger att jag vill göra en extremistbeställning?

Så nu ändrar du din lilla konspirationsteori? Ja, det är ju inte heller ovanligt bland extremister, att ni blir motbevisade av verkligheten.

Sedan förstår jag inte vad du vill att jag ska hjälpa dig med, vill du att jag ska ha högläsning för dig hur dess böcker eller? Glöm det! Hade du haft det minsta intresse i ämnet så hade du läst dem för länge sedan, annars kan du ju börja nu.


Citat:
jasså det "antar" du. Ja men om du istället skrivit "du som extremist förnekar hela biblioteksväsendet" så hade det varit klockrent.

Ja det var ett högst rimligt antagande av dina svammlande konspirationsteorier på ämnet.


Citat:
... du kör det som avslutning istället.

Sjukt hur dåliga Sverigedemokraterna är på att tåla kritik.

-Tjena Bosse !
-Tjeeena !
-Jag blev kallad extremist idag igen.
-Va, varför då?
-Jag framförde kritik mot Sverigedemokraterna på Flashback.
-Och det går inte för sig?.......
-Nä, det går inte för sig.
-För då blir man utpekad som exremist?
-Precis!

Jag vet inte vad du vill ha sagt med din dialog, men sikta inte på en författarkarriär.
Citera
2016-08-22, 07:10
  #27
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Det är klart du ljuger.

När jag säger vadå?

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Och försök inte tro att du kan inbilla någon om att du är så dum att dessa uppenbara lögner inte är medvetna av dig.

Då får du väl pröva med att peka ut vad det är jag "ljuger om" och vilka dessa är som är så "uppenbara". Skulle falla bättre än att du fritt och yvigt bara kastar ur dig att jag är lögnare.

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Givetvis inte, men än mindre bärkraft har det om när du medvetet ljuger om att SD skulle statsa mindre på fakta.

Ja men jag bygger det på vad flera nyhetsmedier rapporterat. Men rapporteringen stämmer inte?

Kan du tala om för mig varför nedan citat inte överenstämmer vad du skrivit här ovan?

Citat:
Mer känslor och mindre fakta ska göra Sverigedemokraterna till största parti i nästa val. Det hoppas kommunikationschefen Joakim Wallerstein som låg bakom partiets kritiserade kampanj i tunnelbanan i fjol.

http://www.pressen.se/6030320.html

Wallerstein vill bara öka närvaron av känsloargument?

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Men som du också erkänt, ni extremister bygger ju inte på fakta.

Det måste fan göra ont i hela dig för varje inlägg jag skriver?

Var har jag erkänt att "vi extremister inte bygger på fakta"?


Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Dels tror jag inte kampanjen är klar ännu och dels så säger ju en enskild kampanj inget om det folkliga stödet - för som du vet är SD fortfarande det största partiet i de mest träffsäkra och seriösa undersökningarna.

Är inte kampanjen över?


Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Buhuhu. Du kan gråta och känna dig lika kränkt som en radikalfeminist, du är inte mindre extremist för det. Sorry, ditt problem och inte vårt.

Haha ! Det är ju kul att du tror att jag sitter och gråter över att du kallar mig extremist hela tiden? Som jag sade innnan är det bara ett uttryck för hur löjligt hela "debatten" kan låta. Som om det skullle provocera? Som om det skulle fylla någon slags funktion. Som om att det skulle tillföra någonting konstruktivt öht?

För all del - kör på. Att du även fortsättningsvis kommer använda dig av ordet extremist i dina inlägg i "debatten" är i princip en garanti. Bokstaven "X" är sannolikt den sktigaste på ditt tangentbord. Ditt argument "jag har rätt för att du är ful"- bär med sig en stor portion giltighet.


Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
å nu ändrar du din lilla konspirationsteori? Ja, det är ju inte heller ovanligt bland extremister, att ni blir motbevisade av verkligheten.

Min konspirationsteori? Vilken då?

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Sedan förstår jag inte vad du vill att jag ska hjälpa dig med, vill du att jag ska ha högläsning för dig hur dess böcker eller? Glöm det! Hade du haft det minsta intresse i ämnet så hade du läst dem för länge sedan, annars kan du ju börja nu.

Om du nu läst så hade du uppfattat att jag inte bad om högläsning utan namnet på bokförlaget som trycker den bok/böcker du skriver om. Jag vill ha en. Hur kan jag få tag på ett exemplar? Du tar min önskan som ironi. Jag vill veta.

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ja det var ett högst rimligt antagande av dina svammlande konspirationsteorier på ämnet.

Tänk om du kunde berätta något om denna "konspirationsteori"?

Vad babblar du om? Är det så jobbigt att berätta vad jag sagt som är fel och peka på varför det är en teori och varför jag har fel? Det behövs inte? Du har rätt att kräma ur dig vad som helst och angripa mig hur du vill? För att du uppfattar mig som extremist?

Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag vet inte vad du vill ha sagt med din dialog, men sikta inte på en författarkarriär.

Det är bara synd att jag skriver så sjukt jävla bra? Eller hur? Så bra att du måste tilll hela din arsenal av extremismbegrepp? Vi kör om......... bara veva igång gnägget och fyll på med extremistbegrepp i allt som rör sig utanför Sverigedemokraternas Ko-hage.

När du har "extremissat" färdigt får du gärna berätta om hur pressen rapporterat fel? Vill inte Wallerstein se mer känslor och känsloargument i debatten?
Citera
2016-08-28, 17:57
  #28
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
När är den taktiskt rätta tidpunkten för partiledningsbyte? Nu eller närmare valet? Hur bedömer du risken/möjligheten för nya fraktionsstrider inom SD? Kan ännu en utbrytning i stil med ND:s för ca 14 år sedan går i repris?
Den som seriöst planerar en rejäl "återställare" för ett helt parti måste räkna med allt i riskkalkylen. Inklusive att återställaren tas över - eller rentav är iscensatt - av externa krafter.

Nu är givetvis den bästa tiden för byte.

Tyvärr har rekryteringsbasen misskötts gruvligt. Potentiella partiledare har jagats iväg snarare än odlats och utvecklats.

Sen har SD ett speciellt läge. De är för små för att satsa på en torr statsmanna-typ men de kommer behöva en sådan redan runt hörnet.

För att nå över 30% behöver de en person som går igenom rutan, kan tackla PK-journalismen och skaffa sig ett förtroende bland den utbildade medelklassen. (Åkesson är för mjäkig och mesig. Ofta dåligt påläst och missar givna poänger, karisma som en våt trasa). Den nya partiledaren bör också vara relativt ny inom partiet för att slippa äldre tiders brunklet.

I nuvarande partitopp ser jag bara Oscar Sjöstedt och Richard Jomshof som potentiella ersättare.

Andra person som jag kan tänka mig är Stefan Torsell, Madelein Ericsson eller kanske en Robert Stenqvist.

Varför inte försöka värva någon av andra partiers påläggskalvar (när man nu saknar egna). Kan man hitta en bland topp tio i S eller M är det en snygg lösning. En drömvärvning vore nog Ygerman. Han kliver rakt in som partiledare och tar SD till över 30%!
Citera
2016-08-28, 18:16
  #29
Medlem
Y2Ws avatar
varmluftsballong: Du har du spammat och förstört denna tråd tillräckligt, dins lögner, politiska okunskap och hemsnickrade konspirationsteorier är inte ens underhållande längre.

Nya friska tag till nästa spammattack för jag be!
Citera
2016-08-28, 18:19
  #30
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Varför inte försöka värva någon av andra partiers påläggskalvar (när man nu saknar egna). Kan man hitta en bland topp tio i S eller M är det en snygg lösning. En drömvärvning vore nog Ygerman. Han kliver rakt in som partiledare och tar SD till över 30%!

SD har inga problem med påläggskalvar, de har 13 å dussinet. Tyvärr ser stora delar av dem som hot, då har man givetvis inget behov av sådana värvningar heller.
Citera
2016-08-29, 00:17
  #31
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
SD har inga problem med påläggskalvar, de har 13 å dussinet. Tyvärr ser stora delar av dem som hot, då har man givetvis inget behov av sådana värvningar heller.

Det ligger givetvis nåt i vad du skriver. Värva utifrån var nog mer ett önsketänkande.

Tänk om man kunde hitta någon i Nigel Farage kaliber... Eller en Boris Jonson eller en Guliano.

Det sorglustiga är att Jimmy i alla fall inte är sämre än Svetsarn, vår statsminister.
Citera
2016-08-29, 00:20
  #32
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Det ligger givetvis nåt i vad du skriver. Värva utifrån var nog mer ett önsketänkande.

Tänk om man kunde hitta någon i Nigel Farage kaliber... Eller en Boris Jonson eller en Guliano.

Det sorglustiga är att Jimmy i alla fall inte är sämre än Svetsarn, vår statsminister.

Det finns ju duktigt folk som sagt, även i riksdagsgruppen - problemet är ju att de gömms bort och trycks ner.

Håller med dig att JÅ faktiskt kan glänsa i riksdagen utan att själv vara speciellt duktig eller begåvad. Dåligt betyg på alla partier.
Citera
2016-08-29, 00:35
  #33
Medlem
Hassebosse47s avatar
SD är sionister.
Citera
2016-08-29, 00:59
  #34
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassebosse47
SD är sionister.

Nej, SD vill ha en tvåstatslösning. Däremot finns det sionister i SD.
Citera
2016-08-30, 12:21
  #35
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
varmluftsballong: Du har du spammat och förstört denna trådtillräckligt, dins lögner, politiska okunskap och hemsnickrade konspirationsteorier är inte ens underhållande längre.

Nya friska tag till nästa spammattack för jag be!

I alla fall uppfriskande att kunna läsa ett inlägg riktat mot mig utan begreppet extremist från dig. Vad som är extra skönt är hur du stärker min uppfattning om vilka Sverigedemokraterna - och för all del partiets osynliga "nätsvans" är.

Ett evigt bistert tonfall följt av världens oförskämdheter som ni/du(?)- av någon outgrundlig andledning känner er befogade att kunna använda. Den värme som "Sverigedemokraterna" talar om överenstämmer inte alls, öht, med den bild jag får på sociala medier, däribland Flashback.

Om du inte vill svara på mina frågor - så är det ok Y2K. Jag förväntade mig inte att du ville - i alla fall. Du kan gapa lögnare hur mycket du vill. Och det är OK att du känner dig större när du orkar ropa okunskap- och att det ger dig en slags mening- eller att du förvandla frågor till att vara konspiirationsteorier? Men allt det där spelar ingen roll. Faktiskt ingen.. Det är som att få höra om att Trump plötsligt skulle säga att han vill bygga en mur längs med hela amerikanska östkusten. "Better safe than sorry". - Typ. Jaha? Vad skulle det "spela för roll" - ingen.

Hela den Sverigedemokratiska PK-ismen är ganska andefattig vid det här laget. Det samma gäller Jimmie Åkesson. Det samma gäller även alla nitiska Sverigedemokratiska nätförsvarare. Ett jävla evigt gnällande och skällande vars diskurs vid det här laget är helt utstuderat.. Ändå fortsätter det som om det fanns hopp om att alla inte har "hört" "sett" eller blivit "drabbat" av en rejäl degradering av det svenska språket. Dag ut och dag in. Natt ut och natt in. Det är ingen debatt du/ni vill ha. Fast ni ylar om det. Det är en normalisering och acceptans av just degraderingen av språket som du/ni vill åt. Jag tror det. Visa att svenskar kan prata fult. Sedan ska alla angrep på partiet som kan uppfattas "skada" bemötas med full kraft. Sedan varför spelar ingen roll. Sverigedemokraterna ska skriva sin egen historia. Ingen annan.

Nyspråksboken från ditt förlag kommer till sist enbart ha kvar begreppenextemist och Sverigevänlig Sverigedemokrat som användning i den "politiska debatten".

Ditt latenta tillstånd - att konsekvent ge uttryck för bistra undertoner hjälper inte Y2W. Jag vet att du bara vill bli en mysig fabror med gott humör om Sverige blir ett Sverigedemokratiskt land. Men då får du sura helt enkelt. Jag är i tron att jag inte är pliktskyldig att med mitt liv ägna mig åt att säkerhetsställa din lycka? Det må vara att du tycker jag är dum som inte "ser" det du "ser". Men du får faktiskt tänka på hur du uppträder mot människor som har frågor som rör Sverigedemokraterna. Ditt uppträdande gör ju knappast att man blir mindre "misstänksam". Eller vad tror du?

Jag kan nu välja att ställa samma fråga till dig en fjärde gång. Liksom att säkerhetsställa att jag fortfarande är On-Topic? Men vad spelar det för roll när du inte tänkt svara på den i alla fall utan enbart tar frågor som ett ypperligt tillfälle att ropa efter alla människors gemensamma lägsta moraliska hänsynstagande. Då lindrar det dina symtom som du uppenbarligen lider av.

Gäller att vara bitsk mot sådana man inte gillar, inte sant? Som invandrare och svenskar som inte gillar Sverigedemokraterna.
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-08-30 kl. 12:58.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback