2016-08-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
De uppgifter som framkommit tidigare är att pojkarna:

1. Berättat för representanter för sociala myndigheter att dom tvingats till sex, men blivit ignorerade.
2. Berättat för polisen att dom tvingats till sex, men blivit ignorerade.
3. Då går dom till tidningen, som publicerar deras historia. En förundersökning startas men läggs ner.
4. Pojkarna blir pressade med hot och löften att dom ska ta tillbaka sin historia. Besökarna kommer i JMs bil.
5. Pojkarna blir svårt misshandlade.

3-5 ovan sker inom några veckor i juni-juli 2016.

Här har chefen för boendet sex med flyktingpojkar - "hotade att få oss utvisade"
"Omid och Tariq säger att ingen hittills har lyssnat på dem, trots att de har försökt berätta för både socialtjänsten och polisen."
http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141846-har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade-

Det är väl inte så konstigt. Den de anklagar har arbetat på soc och har haft en pojkvän som är polis. Varför skulle de få någon hjälp då? Hur jävla dumma i huvudet får folk bli i det här landet?

Sedan tar dom in den abslout värsta advokaten - Fritzl, som hatar män och pojkar....
Citera
2016-08-28, 17:21
Medlem
Varför behöver storasystern ett målsägarbiträde?
Citera
2016-08-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Om du tror att jag påstått det så är du helt ute och cyklar.
Nej, det var jag som, felaktigt, påstod att socionom var ett legitimationsyrke. Jag borde kollat bättre:

Citat:
För närvarande finns följande 21 legitimationsyrken:
Apotekare, arbetsterapeut, audionom, barnmorska, biomedicinsk analytiker, dietist, fysioterapeut eller sjukgymnast, kiropraktor, läkare, logoped, naprapat, optiker, ortopedingenjör, psykolog, psykoterapeut, röntgensköterska, receptarie, sjukhusfysiker, sjuksköterska, tandhygienist och tandläkare.

http://www.socialstyrelsen.se/register/verksamhetpersonal/legitimeradpersonal(hosp)

Som synes finns inte socionom med bland dessa yrken.
Citera
2016-08-28, 17:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
För att hon är målsägande rörande mordet på sin far.
Citera
2016-08-28, 17:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrtalje1
Det är väl inte så konstigt. Den de anklagar har arbetat på soc och har haft en pojkvän som är polis. Varför skulle de få någon hjälp då? Hur jävla dumma i huvudet får folk bli i det här landet?

Sedan tar dom in den abslout värsta advokaten - Fritzl, som hatar män och pojkar....

Jag kan hålla med dig om att det, speciellt under rådande omständigheter inte är så konstigt.

Det är fortfarande minst en skandal att den myndighet som har ansvaret
för pojkarna har personal, egen eller inhyrd (som man köper tjänster av)
som tvingar pojkar till sex. Att andra i personalen sedan inte lysnar när
pojkarna berättar att dom tvingats till sex gör det hela betydligt värre, IMO.

Polisens exakta roll i detta är för mig fortfarande oklar, men inte ser det
ut som om dom fullgjort sina uppgifter på ett bra sätt.

Citera
2016-08-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att hon är målsägande rörande mordet på sin far.

Ok då är jag med. Får man det per automatik eller? Har JM också ett målsägarbiträde?
Citera
2016-08-28, 17:27
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet

Jag har ställt samma fråga och fått till svar att det är för att hennes
far mördats.

Min teori är att det också kan spela roll om det finns en tydlig hotbild mot
henne, men det är inget som jag vet om det kommit fram att det finns.

Citera
2016-08-28, 17:30
Medlem
Citat:
far mördats.

Okej. Ja det är inte lätt att hänga med i allt som skrivs om man samtidigt har jobb och familj 🤔 Undrar om JM också har ett målsägarbiträde...
Citera
2016-08-28, 17:31
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej, det var jag som, felaktigt, påstod att socionom var ett legitimationsyrke. Jag borde kollat bättre:

http://www.socialstyrelsen.se/register/verksamhetpersonal/legitimeradpersonal(hosp)

Ja, precis. Det ökar ju möjligheterna för att JM falskeligen kan ha utgett sig för att ha en sådan examen.

I sammanhanget skall väl också nämnas att det i många år har lobbats för att socionom skall bli en skyddad yrkestitel.
Citera
2016-08-28, 17:34
Medlem
Citat:
De uppgifter som framkommit tidigare är att pojkarna:

1. Berättat för representanter för sociala myndigheter att dom tvingats till sex, men blivit ignorerade.
2. Berättat för polisen att dom tvingats till sex, men blivit ignorerade.
3. Då går dom till tidningen, som publicerar deras historia. En förundersökning startas men läggs ner.
4. Pojkarna blir pressade med hot och löften att dom ska ta tillbaka sin historia. Besökarna kommer i JMs bil.
5. Pojkarna blir svårt misshandlade under ett besök i Eskilstuna.

3-5 ovan sker inom några veckor i juni-juli 2016.

Här har chefen för boendet sex med flyktingpojkar - "hotade att få oss utvisade"
"Omid och Tariq säger att ingen hittills har lyssnat på dem, trots att de har försökt berätta för både socialtjänsten och polisen."
http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141846-har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade-

Så kan det gått till såklart, kanske tom. troligt(?). Detta förutsätter dock att de anmält till soc.-myndighet och polis utan att ha visat filmen/erna?

Ett sådant förfarande att utnyttja myndigheters inkompetens och maximalt utnyttjande av media besitter de inte, det känns osannolikt. Någon har hjälpt dem! Blev Fritz Nazist verkligen utsedd som försvarare, oisf. efter önskemå, isf. vems ursprungliga önskemål?
Citera
2016-08-28, 17:35
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
far mördats.

Nej, hotbild spelar inte in. Målsägarbiträdets främsta uppgift är nog att se till att den målsägande får ett rätt tilltaget skadestånd.
Citera
2016-08-28, 17:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Legitimationsyrken finns väl bara inom vården? Däremot bör det finnas specifika krav för att få examination som socionom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in