Citat:
Ursprungligen postat av
Intervallstart
Du har vel omgitt deg med svensker i så lang tid at du har glemt av hva en rettsstat er.
Heldigvis er det slik i Norge at det er kompetente mennesker som avgjør hva som brudd på dopingbestemmelser. I dette forumet så er skribentene både mer kompetente enn leger, jury og bøddel. Litt lattervekkende egentlig.
Nå får vi avvente og se om det har skjedd noe ulovlig eller klandreverdig.
Alle vet jo hvorfor svenskene, finner, Kowalczyk m/fl. er ute etter Norge. Det skyldes erkjennelsen av at de selv mislykkes i langrennssporet. Derfor er det ikke tema at andre nasjoner i like stor grad benytter astmamedisin. Sverige topper antagelig den lista.
Jeg tror jammen
faktaresistensen har fått seg et eget nick.

Det mangler jo ikke akkurat norske nyheter om saken hvis du synes utenlandsk er for vanskelig eller vinklet for deg.
Du må være helt på bærtur hvis du ikke ser og forstår analogien mellom meldoniumavstengningene - og ikke minst den kollektive bestraffningen av Russland fordi at det var de russiske forbundene som lå bak det - og det som nå det norske skiforbundet og utøverne har gjort med overdosering og ikke minst utskriving av medisin til friske. Det vil si akkurat som russere og andre gjort med hjertemedisinen. Dette har jo til og med den notoriske Løfshus erkjent har skjedd og alle hans "støttespillere" løper for livet for å prøve å ikke bli med i dragsuget ned.
Jeg håper og tror det
kun er Skiforbundet som jukset slik, langrenn er en liten og perifer idrett uten noe særlig stort internasjonalt gjennomslag så det vil ikke skade omhue noe særlig. Ille hvis andre forbund "lært" av langrenn, da kan det bli russiske tilstander for norsk idrett. Det virker takk og pris ikke som at skiskyterlandslagene har brukt det da bivirkningene når man bruker det som langrennslegene gjort det ville gitt
fem boms-bieffekter. Det siste her kunne du f.eks lære litt om i VG-artikeln jeg linket til.
---
Intervallstart er mer morsomt å følge, denne gangen tror jeg dog det er ufrivillig.