2016-08-28, 15:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg

Fantastiskt vilket visar på det fel jag gjort i min beräkning. Den tid jag räknar fram är för snabb, kollapsen borde ta mycket längre tid.

Slutsats: Byggnaderna kunde omöjligt kollapsa på den korta tid de gjorde utan preparering.

Jag orkar inte med din dumhetsgrad längre.. Du har bevisat vad som händer om två klossar slår i varandra grattis - tror du det är vad som hände den 11 september så förstår jag att du tycker allt var jätteunderligt..
Citera
2016-08-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är precis tvärtom, ångorna och finfördelad vätska brinner - inte en pöl.... Det borde du veta om du hade tittat på den film du själv länkade tidigare med killen som eldar olika bränslen.

'The fuel itself doesn’t burn, it’s the vapor that burns so what we do is that we put the fire out and then we cover the fuel with the foam which suppresses the vapor," said Captain Chiodo.
http://www.wptv.com/news/region-c-palm-beach-county/an-inside-look-at-fighting-jet-fuel-fires

Du påstod att bränsle skulle orsaka explosioner någon timme efter kraschen. det betyder att det måste ligga pölar här och var som senare antänds. Flygbränsle är mer lik olja än vätska som avdunstar.

Allt bränsle som har brunnit har givetvis brunnit direkt. det finns inga pölar som ligger och exploderar vid senare tillfälle som du babblar om
Citera
2016-08-28, 15:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du påstod att bränsle skulle orsaka explosioner någon timme efter kraschen. det betyder att det måste ligga pölar här och var som senare antänds. Flygbränsle är mer lik olja än vätska som avdunstar.

Allt bränsle som har brunnit har givetvis brunnit direkt. det finns inga pölar som ligger och exploderar vid senare tillfälle som du babblar om

När har jag påstått det har jag frågat dig om och om igen... Du borde lära dig läsa innan du skriver så mycket dumt.
Citera
2016-08-28, 17:09
Medlem
Citat:
När har jag påstått det har jag frågat dig om och om igen... Du borde lära dig läsa innan du skriver så mycket dumt.

Här:
Citat:
Här har vi tex explosioner från flygbränsle, gaser, hissar som faller, bråte som rasar etc etc,.
Citera
2016-08-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ok, du är inte läskunnig eller starkt drogpåverkad.

Vad är det jag läst fel? vad jag kan tolka av det du säger så är det bara explosioner från flygbränsle som kan göra att folk skulle hoppa. Eller menar du att de hoppar ut genom fönstret för att någon stol ramlar omkull? Vad är det som exploderar, kan du utveckla
Citera
2016-08-28, 18:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad är det jag läst fel? vad jag kan tolka av det du säger så är det bara explosioner från flygbränsle som kan göra att folk skulle hoppa. Eller menar du att de hoppar ut genom fönstret för att någon stol ramlar omkull? Vad är det som exploderar, kan du utveckla

Då har du grava problem med läsförståelse - det är bara att beklaga. Det jag skrev om var enbart upphoven till olika sorters explosioner. Det förekom även intensiv brand, rökutveckling, säkert giftiga gaser, brinnande oljor och massor av fruktansvärda helveten där upp som kan ha fått folk att hopp - och åstadkomma ytterligare explosioner vid impact..
Citera
2016-08-29, 11:10
Medlem
Citat:
Då har du grava problem med läsförståelse - det är bara att beklaga.
Det är du som har grava problem och få ihop din påhittade historia. Allt det här med explosioner, det finns inga utredningar om det. NIST har inte beskrivit något om dem
Citera
2016-08-29, 13:19
Medlem
Citat:
Det är du som har grava problem och få ihop din påhittade historia. Allt det här med explosioner, det finns inga utredningar om det. NIST har inte beskrivit något om dem

Som vanligt har du fel förutom om att du själv för ett tag sedan påstog motsatsen till det du nu påstår. Att du tror att något brinner själv utan att påverka annat mtrl gör dig bara löjlig. Med ditt resonomang skulle det aldrig bli en skogsbrand eftersom ett träd aldrig kan tända ett annat träd eller buske.
Citera
2016-08-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falconcoach
Som vanligt har du fel förutom om att du själv för ett tag sedan påstog motsatsen till det du nu påstår. Att du tror att något brinner själv utan att påverka annat mtrl gör dig bara löjlig. Med ditt resonomang skulle det aldrig bli en skogsbrand eftersom ett träd aldrig kan tända ett annat träd eller buske.

Kan du förklara hur bränslet inte brinner upp vid kraschen då utan exploderar senare?
Citera
2016-08-29, 17:01
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Allt det här med explosioner, det finns inga utredningar om det. NIST har inte beskrivit något om dem

Men nu är vi där igen...

Du har ju inte läst rapporterna från NIST, men ännu en gång påstår du saker om en rapport du inte läst.
Du ljuger. Enkelt konstaterande.
Citera
2016-08-29, 19:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Skärp dig..

“There are numerous media reports of building occupants being burned in the ground-floor lobby of WTC 1 following the aircraft impact. Numerous eyewitness accounts describe a large flash fire on the concourse floor lobby at the time of aircraft impact, that came from one or more of the elevator shafts that ran from the concourse floor of the tower past the floors where the aircraft impact took place. This observation suggests that sufficient burning liquid aviation fuel entered at least one of these elevator shafts to continue burning, while it fell roughly 1,175 feet. Even after falling this distance, sufficient unburned fuel was available to create the overpressure that opened the elevator shaft at the concourse level and forced additional unburned fuel into the lobby area, creating the extensive flash fire observed.”
NIST NCSTAR 1-5A, p 80

“fireball killed or injured several occupants in the Concourse Level lobby"
(NIST NCSTAR 1-7, p 73).
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-08-29 kl. 19:36.
Citera
2016-08-29, 21:37
Avstängd
Citat:
Skärp dig..

“There are numerous media reports of building occupants being burned in the ground-floor lobby of WTC 1 following the aircraft impact. Numerous eyewitness accounts describe a large flash fire on the concourse floor lobby at the time of aircraft impact, that came from one or more of the elevator shafts that ran from the concourse floor of the tower past the floors where the aircraft impact took place. This observation suggests that sufficient burning liquid aviation fuel entered at least one of these elevator shafts to continue burning, while it fell roughly 1,175 feet. Even after falling this distance, sufficient unburned fuel was available to create the overpressure that opened the elevator shaft at the concourse level and forced additional unburned fuel into the lobby area, creating the extensive flash fire observed.”
NIST NCSTAR 1-5A, p 80

“fireball killed or injured several occupants in the Concourse Level lobby"
(NIST NCSTAR 1-7, p 73).
Hur vet NIST att det var just flygbränsle som orsakade explosionen i lobbyn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in