2016-08-28, 12:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag vet inte det. Jag tror att man dragit den slutsatsen med ledning av det arbete hon hade på Eskilstuna kommun.

Edit: Jag tror detta inlägg, av Zaedrews, är det första som påstår att JM är socionom: (FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03
Men det nämns också redan i mitten av juni i den andra tråden med JM som huvudrollsinnehavare.
Citera
2016-08-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det är väl ändå ytters få som har genomgått sådan utbildning? Jag tror inte att det att ha ihjäl någon tyst var det avgörande här. Även om Göran ylat som ett flyglarm så fort knivspetsen träffat honom så hade rimligen frun legat jäkligt risigt till ändå. Enda chansen hon har är väl om hon kastar sig upp och bara rusar ned för trappan och ut genom dörren och gömmer sig i skogen i samma stund som hon skulle ha hört sin man börja skrika då i så fall. Inte särskilt troligt.

Ja precis som du skriver.
Dock så verkar vissa tro att tanten omöjligt kunde undvika att vakna och att det hela är en superkonspiration.
Nej du har rätt älskling kan nog inte dessa metoder vare sig han är mördaren eller inte.
Citera
2016-08-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betvet
Jo så kan det ju också vara. Det kan också vara så att mamman värjade sig och gärningsmannen skar sig och då fick kalla fötter med tanke på att han/hennes DNA då kan finnas på plats.

Jag hoppas att du får rätt!! Tids nog får vi veta.
Citera
2016-08-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vill säga att det inte är klarlagt vem som mördade Göran M.

O fasen! Berätta mera...
Citera
2016-08-28, 13:00
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Att han skriver "det är så här gediget usla mordutredningar brukar se ut"
tolkar jag som att han tycker att det är ganska vanligt att utredningar inte
är bra.
Jag tolkar det som att han menar att just den här mordutredningen visar upp de tecken som usla utredningar har. Annars är han rätt nöjd med uppklarandestatistiken vad det gäller mord i Sverige, det har han sagt i andra sammanhang.

Det hela handlar egentligen om att han är så jävla sur för att han direkt gick ut och sade, när JM greps, att utredningen hade hittat rätt och att man nu bara skulle få fram vem som hade utfört det (det skulle ordna sig med att hitta den personen också menade han).

Han har helt enkelt suttit här och läst och kommit fram till exakt det som vi kommit fram till, sedan säger han det till tidningen, sen blir hans ego så uti helvete kränkt när det visar sig att han inte får 100% rätt direkt. Han riktar då ilskan mot poliserna.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-28 kl. 13:10.
Citera
2016-08-28, 13:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vill säga att det inte är klarlagt vem som mördade Göran M.

Vem mördade Göran Möller?
Jag har hittills tagit för givet att det är JM som är mördare, även
om hon inte själv nödvändigtvis hållit i kniven eller kanske inte
ens varit på platsen vid mordet. Jag har föreställt mig att en
mördare, som kan visa sig vara en ung afghan (eller flera), kommer
att bindas vid brottet. Så småningom kommer han sedan att berätta
hur det gick till när han fick uppdraget att mörda JMs föräldrar. Hur
han fick nyckel, beskrivning av huset och övriga detaljer om hur det
bestialiska mordet skulle genomföras. Om det blir så så hoppas jag
att det inte dröjer så länge innan den som höll i kniven lättar sitt hjärta.

Snövit och de sju dvärgarna
Det kanske inte passar så bra som beskrivning på huvudpersonerna,
men kanske Kolsvart och de sju afghanerna fungerar?
Vi vet ju att det var sju till nio som kom till lägenheten där de två
som anklagat JM för att tvingat dom till sex fanns och misshandlade
dessa. Vi har också fått en uppgift om att de 7-9 sagt att dom var
där på uppdrag av "big mamma"/"big J*hanna".
Hur kartlagda är de "som gör vad som helst för JM" i hennes omgivning?
Jag uppfattar 18-åringen som en av dom, men vilka är dom övriga?
Vilka missbruk finns, utöver det vi känner till om 18-åringen, JM och
JM's dotter? Vilka brott har tidigare begåtts av dessa som beskrivits
som det "kriminella nätverk" som JM omgett sig med?
Någon som vet mer?

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-28 kl. 13:19. Anledning: 18-åring ska det vara
Citera
2016-08-28, 13:10
Medlem
Det är ju så självklart att 41-åriga dottern ligger bakom mordet. Tror knappast att hon skulle låta barnen missa skolan och dra till Thailand annars. Tyvärr hann hon städa bort alla tekniska bevis för att det tog närmare en vecka innan polisen började rikta misstankarna mot henne istället för mamman.
Bra polisarbete
Citera
2016-08-28, 13:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Att han skriver "det är så här gediget usla mordutredningar brukar se ut"
tolkar jag som att han tycker att det är ganska vanligt att utredningar inte
är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tolkar det som att han menar att just den här mordutredningen visar upp de tecken som usla utredningar har. Annars är han rätt nöjd med uppklarandestatistiken vad det gäller mord i Sverige, det har han sagt i andra sammanhang.

Det hela handlar egentligen om att han är så jävla sur för att han direkt gick ut och sade, när JM greps, att utredningen hade hittat rätt och att man nu bara skulle få fram vem som hade utfört det (det skulle ordna sig med att hitta den personen också menade han).

Han har helt enkelt suttit här och läst och kommit fram till exakt det som vi kommit fram till, sedan säger han det till tidningen, sen blir hans ego så uti helvete kränkt när det visar sig att han inte får 100% rätt direkt. Han riktar då ilskan mot poliserna.

Jag kanske fäste mig för mycket vid att han använde ordet "brukar"
och tolkade det som att han talade om något vanligt förekommande.

Leif GW är ju Leif GW, och det får man ju väga in när man ser, hör
eller läser hans uttalanden. Totalt har jag ändå intrycket att det är
ofta som han har ett hyggligt grepp om vad som händer.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-28 kl. 13:32.
Citera
2016-08-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Har den här människan någonsin åstadkommit något eller för egen hand tjänat ihop sina pengar? Det verkar vara ett jävla glidande på bättre halvors inkomst (eller livsförsäkringar ) och bidragsaffärer såsom "HVB-verksamhet".
Den här Johanna verkar van vid att leva gott utan att behöva anstränga sig alltför hårt...
Jag vet inte så noga hur hon har presterat men jag vet säkert att hon haft en tjänst på Etuna kommun, som sagt. En bekant har arbetat tillsammans med henne där.
Citera
2016-08-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag vet inte det. Jag tror att man dragit den slutsatsen med ledning av det arbete hon hade på Eskilstuna kommun.

Edit: Jag tror detta inlägg, av Zaedrews, är det första som påstår att JM är socionom: (FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Socionom är inte ett legitimerat yrke. Hon kan ha arbetat som "Socionom" utan utbildning.
Citera
2016-08-28, 13:15
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Låt mig få kondensera ner det hela till: har hon en socionomexamen eller är det en trådsanning?
Ingen trådsanning, möjligtvis en "Johanna-sanning".

https://www.linkedin.com/in/johanna-blomsterlund-0aab60b
Citera
2016-08-28, 13:16
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Det är ju så självklart att 41-åriga dottern ligger bakom mordet. Tror knappast att hon skulle låta barnen missa skolan och dra till Thailand annars. Tyvärr hann hon städa bort alla tekniska bevis för att det tog närmare en vecka innan polisen började rikta misstankarna mot henne istället för mamman.
Bra polisarbete
Just det...brukar inte skolorna vara jäkligt hårda nu för tiden med ledighet för semesterresor? Att man inleder terminen med två veckors frånvaro måste ju ses som extremt otajmat av skolan. Nu vet jag inte åldrarna på barnen men har hon inte några/någon i åldern 7-16?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in