Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-27, 19:03
Medlem
Inte för att jag är för burkini, burka etc. Men är inte detta fel ände att börja i :S

Burkini känns ändå sådär harmlöst.
Citera
2016-08-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Sverige och resten av Skandinavien har en större del ateister än många andra länder som förbjudit religion.

Nja, Kina har (som det ska vi kalla det ex kommunistiska land) en högre andel ateister
Citera
2016-08-27, 20:50
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Inte för att jag är för burkini, burka etc. Men är inte detta fel ände att börja i :S

Burkini känns ändå sådär harmlöst.

Ja det hela är löjligt. Sparka ut dessa illasinnade folkslag helt ist.
Citera
2016-08-27, 20:57
Medlem
Jag hoppas verkligen att inte fler länder tar efter dessa initiativ, en liberal hållning vad gäller klädval bör vara vad varje anständigt samhälle strävar efter.
Citera
2016-08-27, 21:13
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Alltså, någon måste säga det, tyvärr. Bara en fullständigt efterbliven människa skulle kunna utläsa något sådant ur mitt inlägg. Be personalen på ditt gruppboende att läsa mitt inlägg igen sakta för dig så kanske det går upp i ljus. Man bekämpar inte terrorism genom att jaga kvinnor i burkini på stranden med pepparspray. Man kan inte rädda människor från förtryck genom att förtrycka dem.

Du får nog träna läsförståelsen. Var skrev jag att man bekämpar terror genom att jaga burkinis? Var har jag uttryckt att syftet var att minska terrorn. :
du är ett fegt ynkligt as som tror att alla är trygghetshoror som du och att vi skall låta medeltidsasen knulla oss i röven för att få säkerhet. Din ynkliga fan.
Islam har inget att göra här. De skall ta sina jävla burkinis, tidelag, könsstympning tillbaka till sandlådan.
Senast redigerad av Mextreme 2016-08-27 kl. 21:19.
Citera
2016-08-27, 21:17
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Jag hoppas verkligen att inte fler länder tar efter dessa initiativ, en liberal hållning vad gäller klädval bör vara vad varje anständigt samhälle strävar efter.

Så om jag vill bära SS-uniform är det ok?
Citera
2016-08-28, 01:23
Medlem
LittleFucksters avatar
Burkini, vilket härligt sätt att söka medial uppmärksamhet på som stackars muslimsk kvinna som förtrycks av den vita majoritetsbefolkningen i landet hon befinner sig i. Herregud vilket skitsnack och här är varför:

Sedan jag har börjat arbeta med flyktingarna har jag fördjupat mig mer i deras kultur och religion. Tittar man på burkinin från ett islamiskt perspektiv kan man lätt konstatera att om man nu, som muslimsk kvinna, är så pass troende att hon per sé måste ha det där förbannade plagget på sig på stranden då har hon, enligt islamisk trosuppfattning, ingenting att söka på stranden till att börja med.

Burkinin täcker inte allt som enligt islam en kvinna inte skall uppvisa och dessutom avslöjar den kroppsformen när den blir blöt. Så bara genom att ha skiten på sig på en strand gör hon saker som är "haram." Om hon sedan ändå väljer att göra saker som är "haram" men gnäller över den franska lagstiftningen....jadu...då är man inget annat än en uppmärksamhetssökande hycklare.

Sedan en sak till: Varför besöker man en strand på sommaren? För att sola och bada inte sant? I en burkini kan man inte sola mer än sitt ansikte och sina händer och fötter. Att bada lär inte ge någon större effekt heller om materialet påminner om den av en s.k. "wet suit." Slutsats: Stanna hem och duscha, det är mycket skönare och du åker varken på glåpord eller böter eller var som alla andra och ta av skiten.
Citera
2016-08-28, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Haha, tänk om detta skulle hänt i Sverige. Jäklar vad skitnödiga alla som vill motarbeta svensk kultur hade blivit (dvs majoriteten av vårt land ). Kul att se länder där man insett hur sjukt det är med klanmänniskor som är fast i medeltida illusioner. Det borde ju inte accepteras i något civiliserat och modernt land egentligen...

Vadå, rätten att få klä sig som man vill? Det du förespråkar är att gå tillbaka i tiden, då vi styr andra hur de ska få klä sig.
Citera
2016-08-28, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Det komiska i den svenska debatten är att man låtsas om som att man får klä sig eller inte klä sig hur man vill. Det har man aldrig fått. Jainister skulle gärna gå nakna men det får de inte, Oj oj jo religiöst förtryck? Var ser jag burktanterna som klagar när deras klädval inte accepteras propagera för nudisternas rätt att gå nakna på stan?

Jag är inte för ett förbud på burkinis men sedelagen kan appliceras där precis som den kan på de som vill gå nakna

Jag och flera andra som förespråkar den frihet i att bestämma över sin egen kropp vill även detta.

Vi låtsas inte, däremot får vi inte pågrundav gamla lagar.
Det är exempelvis rätt sjukt att kvinnor inte får visa sina bröst men män får. Enbart pga att vi sexualiserat kvinnors bröst.
Citera
2016-08-28, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När får vi se nåt liknande här?
Jag anmäler mej frivilligt som slöjryckare.

[i]Sedan burkiniförbudet införts på flera håll i Frankrike har polisen gått hårt åt muslimska kvinnor.
Nu kommer bilder från stranden i semesterorten Nice på där polis beväpnad med pepparsprej tvingar en kvinna att ta av sig sin hijab.

Personligen ser jag gärna att polisen använder en annan teknik när de avlägsnar hennes trasor kring huvudet. Hagelbössa är ett gott alternativ enligt mitt förmenande.
Citera
2016-08-28, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Jag och flera andra som förespråkar den frihet i att bestämma över sin egen kropp vill även detta.

Vi låtsas inte, däremot får vi inte pågrundav gamla lagar.
Det är exempelvis rätt sjukt att kvinnor inte får visa sina bröst men män får. Enbart pga att vi sexualiserat kvinnors bröst
.

Och du påstår att denna "lag" skulle finnas i Sverige? Du är antingen inte född i Sverige eller så ung att du ingenting vet om historia. För 40 år sedan var det knappast någon tjej som använde överdelen på sandstranden. Sedan kom blattarna....
Citera
2016-08-28, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Det komiska i den svenska debatten är att man låtsas om som att man får klä sig eller inte klä sig hur man vill. Det har man aldrig fått. Jainister skulle gärna gå nakna men det får de inte, Oj oj jo religiöst förtryck? Var ser jag burktanterna som klagar när deras klädval inte accepteras propagera för nudisternas rätt att gå nakna på stan?

Jag är inte för ett förbud på burkinis men sedelagen kan appliceras där precis som den kan på de som vill gå nakna

Nu är det verkligen inte sant. Om man är KLÄDD får man klä sig som man vill. Men vi har en lag som heter förargelseväckande beteende och där kan man kanske in folk som är nakna på offentlig plats.(Bögar undantagna vilket kan ses i valfritt pridetåg, vilket är märkligt). På stränder kan folk klä eller inte sig som man vill i princip beroende på VAR stranden ligger och hur mycket folk som är närvarande. En burkini är det en annan sak med. Det är en politiskt/religiöst plagg i stil med en komplett SS uniform, inte olagligt i sig kanske med skapar problem så man ser helst att folk inte använder det. Det är frågan om uppfostran och hänsyn inte lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in