2016-08-27, 07:31
Medlem
BWV639s avatar
Det komiska i den svenska debatten är att man låtsas om som att man får klä sig eller inte klä sig hur man vill. Det har man aldrig fått. Jainister skulle gärna gå nakna men det får de inte, Oj oj jo religiöst förtryck? Var ser jag burktanterna som klagar när deras klädval inte accepteras propagera för nudisternas rätt att gå nakna på stan?

Jag är inte för ett förbud på burkinis men sedelagen kan appliceras där precis som den kan på de som vill gå nakna
Citera
2016-08-27, 07:53
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Jag förstår att huckle kärringarna inte vill ta av sig kläderna på stranden. Då måste de konfronteras med faktum att många graviditeter och massor av mat och godis förstör kvinnors kroppar totalt.
Bättre att sitta på en stol och gömma sig i bylsiga lager av kläder och hata de vackra unga tjejerna i bikini som kärringarna tror är dömda till helvetet.
Citera
2016-08-27, 08:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Du menar att det är frihet med religöst hederförtryck?
Är du även mot Frankrikes förbud mot religös klädsel i skolor?
Skall vi tillåta islamisering för att inte riskera terror? Vem har vunnit då?
Fuck off med det. Avbryt islamiseringen. Vill man ha sharia får man ha det någon annanstans.
Alltså, någon måste säga det, tyvärr. Bara en fullständigt efterbliven människa skulle kunna utläsa något sådant ur mitt inlägg. Be personalen på ditt gruppboende att läsa mitt inlägg igen sakta för dig så kanske det går upp i ljus. Man bekämpar inte terrorism genom att jaga kvinnor i burkini på stranden med pepparspray. Man kan inte rädda människor från förtryck genom att förtrycka dem.
Citera
2016-08-27, 08:17
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Förresten, bra om polisen tvingar tält och burkinis att ge sig av från stranden och överallt.
Dessutom så tror jag att muslimska kvinnor skulle sluta med att ploppa ut 8 barn om de tvingades klä sig normalt eller stanna hemma. Sanningen är att 1 enda graviditet ofta förstör en kvinnas kropp även om hon håller diet och tränar under tiden. Alltså måste de muslimska männen låta sina kvinnor gå i tält för att tjejerna skall gå med på barnafödandet.
Vi västerländska kvinnor förväntas se så bra ut som möjligt hela livet. Kämpar mot övervikt, åderbrock, slappa bröst och annat otrevligt som graviditeter medför. Många opererar sig för att fixa spåren av barnafödandet.
Muslimerna däremot klär sina äldre kvinnor i tält så de slipper skämmas. Sedan skaffar de sig en ny ung fru med vacker kropp. Loose loose för kvinnorna.
Citera
2016-08-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Det är delvis sant. Men länder där man aktivt motarbetat religionen, har mycket högre andel ateister än andra länder. Tex kina eller forna östblocket. Även Frankrike som haft en lång tradition av att få bort katolicismen, med tex förbud mot synliga kors och så vidare. I Frankrike är 40% ateister enligt nån studie jag sett. Medan tex Irland och USA är endast ateisterna 10-15%.

Jag tycker inte man ska förbjuda, men man ska granska. Jag är tämligen säker på att det sägs betydligt värre saker än vad Åke Gren lyckades kläcka ur sej.

Sverige och resten av Skandinavien har en större del ateister än många andra länder som förbjudit religion.
Citera
2016-08-27, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vi har inte naturlig population av muslimer i Sverige.

Detta bemöter inte mitt argument.
Citera
2016-08-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Men ... man har ju förbjudit hakkors, nazism, ifrågasätta förintelsen ... menar du att stödet för dessa ökar?

Ja. Det är ju solklart i hela EU. Vi har nazistpartier som börjar bli seriöst starka på flera platser i EU, bland annat i Tyskland, den plats med hårdast förbud,.
Citera
2016-08-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Alltså, någon måste säga det, tyvärr. Bara en fullständigt efterbliven människa skulle kunna utläsa något sådant ur mitt inlägg. Be personalen på ditt gruppboende att läsa mitt inlägg igen sakta för dig så kanske det går upp i ljus. Man bekämpar inte terrorism genom att jaga kvinnor i burkini på stranden med pepparspray. Man kan inte rädda människor från förtryck genom att förtrycka dem.

Helt riktigt. Det går inte riktigt att bekämpa terrorism. Det enda rätta är att dessa människor får återföras till folk som tänker som dom i sin del av världen.
Citera
2016-08-27, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Detta bemöter inte mitt argument.

Muslimer har ingen rätt att vara i Sverige, det är inkräktare.
Citera
2016-08-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Muslimer har ingen rätt att vara i Sverige, det är inkräktare.

Kan du visa vilken lag som säger så?
Citera
2016-08-27, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Kan du visa vilken lag som säger så?

Den svenska moralen säger så.
Citera
2016-08-27, 12:51
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Vi har förtryckt oss själva jättelänge genom att skambelägga nakenhet. Det finns bushfolk i inre delen av Sydamerika där det är helt naturligt att gå naken hela tiden. Men våran kulturs tvångsbojor har gjort att polisen kommer och hämtar oss om vi går nakna i våra samhällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in