Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-26, 19:10
Medlem
Så nu har Reuters poll uppdaterat sin hemsida:

http://polling.reuters.com/#!poll/TM651Y15_26/filters/LIKELY:1/type/smallest/dates/20160701-20160826/collapsed/true/spotlight/1

Fina siffror för Trump det här minoritet spåret kanske inte var en så dålig ide av Trump.
2016-08-26, 19:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
SmokeyNegroni skrev

Mark Levin tillhör Cruz-ligan, och inte Bill Kristols #nevertrump-liga.

Det här är vad Levin sa själv efter att han blivit sur på Stone:

"Just a few days after he smacked "asinine" conservatives who have vowed not to vote for Donald Trump should he get the nomination, influential conservative talk show host Mark Levin announced on his radio show Friday that he's now officially gone "#NeverTrump" himself.

Though he said that he's not calling for his audience to follow his lead (yet), he said that some recent "sleazeball" tactics by the Trump campaign, particularly via Roger Stone, have changed his perspective on Team Trump.

"Now, there are sleazeballs, like him, sleazeballs like [Ann] Coulter, and sleazeballs like some talk show hosts, and I'm biting my tongue, who are so contemptible and pathetic, they want to use the most outrageous attacks on one of their colleagues to try and promote themselves."

http://www.dailywire.com/news/4810/mark-levin-announces-hes-now-nevertrump-heres-why-james-barrett

#nevertrump ligan är ju ingen fast sammanslutning utan kommer från olika håll. Erick Erickson, Glenn Beck och Mark Levin, stöder Cruz, det sägs ju att dom skall ha varit betalda av Pro-Cruz/Anti-Trump Super Pacs:

https://theconservativetreehouse.com/2016/03/30/eric-errickson-website-resurgent-paid-by-pro-cruzanti-trump-our-principles-pac/

Stuart Stevens stöder Romney. Bill Kristol?

Donald Trump, Dan Quayle, Sarah Palin, Alan Keyes and Clarence Thomas all have one thing in common—William Kristol has spoken up for all of them when others—even conservatives—have been skeptical.

http://www.salon.com/2016/06/10/bill_kristol_protests_too_much_its_kristol_not_don ald_trump_who_dumbed_down_the_gop/

Citat:
Cruz-ligan, som Trump pissed off. Helt i onödan när han kunde ha byggt broar till dem istället. Och nu när man får anledning att misstänka att det hade blivit en bättre invandringspolitik med Cruz, så framstår detta som än mer bedrövligt. Att Cruz avstod från att endorsa Trump har ingenting att göra med att Cruz skulle vara någon andlig broder till Bill Kristol. Istället berodde det på att Trump hade gjort allt för att förstöra Cruz som person (ni vet som MSM brukar göra med dem som de ser som misshagliga personer).

Man måste förstås hämta kritiken från Cruz-, Rubio- och Jeb Bush-lägren. För i Trump-lägret håller de helt tyst och viftar med sina Heja-Jimmie-flaggor.

"Asked about what to do with the people here illegally, however, he stressed that he had never tried to undo the goal of allowing them to stay.

“The amendment that I introduced removed the path to citizenship, but it did not change the underlying work permit from the Gang of Eight,” he said during a recent visit to El Paso. Cruz also noted that he had not called for deportation or, as Mitt Romney famously advocated, self-deportation.

Cruz said recent polling indicated that people outside Washington support some reform, including legal status without citizenship. He said he was against naturalization because it rewarded lawbreakers and was unfair to legal immigrants. It also perpetuates illegal crossings, he added.

Besides barring citizenship while instituting some level of legalization for those here already, Cruz has proposed increasing the number of green cards awarded annually, to 1.35 million from 675,000. He also wants to eliminate the per-country limit that he said left applicants from countries like Mexico, China and India hamstrung when they tried to gain legal entry to this country."

https://www.texastribune.org/2013/09/13/immigration-cruz-aims-middle-ground/

Citat:
Du kan omöjligen ha tittat på den här intervjun själv.

Självklart såg jag intervjun.
Senast redigerad av E.Merckx 2016-08-26 kl. 19:42.
2016-08-26, 19:40
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen

Ja, och enligt professor Helmut Norpoth så har Mr. Trump 87% chans att vinna.
Och det trodde han när pollsen var som sämst(16aug), han har haft rätt i alla val sedan 1996.
Du får ju tro vad du vill så tror jag vad jag vill

Det tror jag också, mätningarna går inte lita på, kan Trump ta med Farage på lite fler events så kommer vinsten hämtas hem ganska lätt, du såg i Missippi hur Farage fick med publiken på ett helt annat sätt än Trump, han är tydlig och direkt och vet exakt vad han vill.
2016-08-26, 19:50
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Så nu har Reuters poll uppdaterat sin hemsida:

http://polling.reuters.com/#!poll/TM...ue/spotlight/1

Fina siffror för Trump det här minoritet spåret kanske inte var en så dålig ide av Trump.

UPI/CVoter poll, Aug. 26, 2016:

Donald Trump 48.52% (+0.2%)

Hillary Clinton 47.73% (+0.1%)

http://www.upi.com/Top_News/US/2016/08/26/UPICVoter-poll-Donald-Trump-maintains-slim-lead-over-Hillary-Clinton/4311472221679/
2016-08-26, 19:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Här är den mest positiva tolkningsmöjligheten av allt som händer hos Trump just nu:

Trump's big immigration reversal shaped by Christie, Giuliani says

Citat:
In addition, Giuliani said two significant planks from Christie's own immigration plan will be announced as part of Trump's border security approach in the weeks ahead.

"He's going to talk about biometrics and E-Verify," Giuliani said, referring to Christie's previous calls to track immigrant visas like overnight packages, and for all employers to make mandatory use of the U.S. Department of Homeland Security's E–Verify system, which allows businesses to determine the eligibility of their employees to work in the U.S.

Om man alltså har en plan för att på ett smart sätt använda modern teknik (som inte funnits tillgänglig förut) på ett sätt som effektivt täpper till alla möjligheter till illegal invandring (trots att man är i landet), så skulle en mass-amnesti från Trump inte längre vara samma stora katastrof.

Mitt argument, som jag tjatat om till leda, är ju att ytterligare en mass-amnesti bara skulle ge incitament till ännu mer illegal invandring. Och för varje ny amnesti så växer den illegala invandringen exponentiellt (pga dess incitament). Det är ju det mönstret vi har sett från Reagan till Bush till idag. Men om man hittat smart ett sätt att effektivt bygga elektroniska "murar" inne i landet, så kan det vara så att man kan ha löst problemet en gång för alla. Om det är så, så bryr jag mig inte särskilt om vad man gör med de 11 miljonerna. Jag känner inget behov av att hämnas mot dem eller så, även om law enforcement alltid är bra och rätt. Det enda som är viktigt är att man en gång för alla sätter stopp för de ständiga återfallen i mass-amnestier och den exponentiellt växande illegala invandringen i dess spår.

Sen att Trump dramaturgiskt lägger upp det som han gör är typiskt. Han vill ta udden av alla beskyllningar om att han är en rasist osv. Så istället för att bara gå rätt ut och presentera sitt program, så gör han ett stort propagandaspektakel av det - teater i jätteformat!

Precis som Scott Adams har skrivit: Con Man or Hitler?

Citat:
Yesterday, Trump doubled-down on “The Softening” as I will start to call it. He hinted at a willingness to NOT deport all 11 million illegal immigrants living in this country. Once again, this directly contradicts the Trump-is-Hitler notion and sent pundits into an even faster spin cycle. I thought Paul Begala was going to have a stroke explaining that Trump’s apparent turnaround on deportation is proof he is a “con man.”

Now things get interesting, because…

The anti-Trumpers have two conflicting mental models of Trump now. Is he a racist or a con man?

Slutsatsen är att Trump är en con man, vilket också är min slutsats.

Precis som jag har skrivit: Han leker med allas våra känslor. Att det våras för alla former av konspirationsteorier. That it's all smoke and mirrors. Och att vi får hoppas att han gör vad han gör med ett gott slutmål i sikte.
2016-08-26, 20:09
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Trump som en hånad och slagen pojke som vill ta revansch? Tillåt mig småle. Det finns människor som fått kämpa hårdare och uthärda fler motgångar, om man säger. (Det brukar dessutom vara något man förebrår honom för; ständigt prat om hur han fötts med silversked i mun. En rimligare angreppspunkt än det helt ologiska du för fram nu.) För övrigt är det väl ingen som bryr sig om den där födelseattesten längre? Förutom Hillarys talskrivare. Proportioner skadar inte.

En person med bra självkänsla har inget behov av att blåsa upp sig själv som Trump gör konstant med skryt och lögner. Trump kan inte tala i 5 min utan att framhäva sig själv på något sätt. Inte helt sunt. Artikeln nedan backar mina teorier.

http://www.deathandtaxesmag.com/285464/donald-trump-has-no-friends-ask-co-workers-hang-after-work/
2016-08-26, 20:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Självklart såg jag intervjun.

Så då är alltså din ståndpunkt att, som en god liten stalinist, hålla fast vid att sedan i går så finns det ingen path to legalization, trots att det i tisdags fanns det för familjer som illegalt bott i landet i 20 år (enligt alla Heja-Jimmie-typer). Och stalinistiskt låtsas om att detta alltid varit hans linje.

Om min tolkning av skeendena (just ovan) stämmer, så kommer det att bli exakt en sådan path to legalization. Det vill säga raka motsatsen till vad du hävdar. Jag förutser hur du då kommer att anamma det lika okritiskt som du anammar precis allt som Trump säger och gör, och återigen låtsas som att han alltid sagt så.

Vi har alltid varit i krig med Östasien...
2016-08-26, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Precis som jag har skrivit: Han leker med allas våra känslor. Att det våras för alla former av konspirationsteorier. That it's all smoke and mirrors. Och att vi får hoppas att han gör vad han gör med ett gott slutmål i sikte.
Jag håller inte med om det. Hade det varit så att han inte hade en aning om byggbranschen, fast det är den branschen han jobbat i, så hade jag kunnat hålla med dig. Men, det intrycket jag fått är att han har varit med och bestämt under själva byggprocessen, vad det gäller de byggnader som han smällt upp.
Senast redigerad av pent-house 2016-08-26 kl. 21:10.
2016-08-26, 20:24
Medlem
Citat:
Han kan vara lite småflaxig ibland, men det brukar inte vara lika dramatiskt som folk vill få det till.
Dessutom ska han ju hela tiden vara "tough" också, tänk ifall terroristerna bränner av ett nytt Orlando när Trump är president, Flax! Bye bye muslims! Nästa vecka finns muslimerna ingenstans att finna, moskéerna rivs eller byggs om till något vettigt.
Några skjutna poliser i Baton Rougue? alla skriker efter Trump! Trump, alltid vaken och på jobbet är där på plats innan blodet hinner koagulera, flaxar till!
Nästa dag får Sheriff Arpaio bygga ut sitt tältläger i Arizona och hela BLM buras in och föbjuds

Haha, man kan ju hoppas i alla fall

Jo, men det är väl lite så det kommer bli och eftersom han verkar överens med ryssen med så finns nog ingen större störning i handlingskraft när det handlar om att i praktiken sätta konsekvenser på vad som är gott, ont, rätt och fel. Kommer nog smitta av sig kan man hoppas och att Islam i västvärlden kommer förpassas till skräphögen.
2016-08-26, 21:37
Medlem
Citat:
Fantastiskt! precis ett sådant svar som jag eftersökte alltså, fast bättre!
Mr. Trump håller linjen som vanligt och hänger sig inte åt SD-taktik!
På dom bara!

Exakt, han skiter fullständigt i förståsigpåare och besserwissers, Trump är Trump, när skall folk fatta?
2016-08-26, 21:47
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Precis som Scott Adams har skrivit: Con Man or Hitler?

Tack för att du återigen länkar till denna utmärkta och högst läsvärda artikeln av Mr Adams. Den beskriver på ett effeltivt sätt hur Trump nu lurat in AntiTrumps i ett hörn vad gäller illegala invandrare (obs ej invandring). Tror det var menat att få tunnhudade sk supportrar att visa sitt riktiga ansikte i leden innan det är för sent. Trump kan inte ha massa fundamentalister i sin common sense kampanj.

Kul att du fastnade i det nätet.
2016-08-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Tack för att du återigen länkar till denna utmärkta och högst läsvärda artikeln av Mr Adams. Den beskriver på ett effeltivt sätt hur Trump nu lurat in AntiTrumps i ett hörn vad gäller illegala invandrare (obs ej invandring). Tror det var menat att få tunnhudade sk supportrar att visa sitt riktiga ansikte i leden innan det är för sent. Trump kan inte ha massa fundamentalister i sin common sense kampanj.

Kul att du fastnade i det nätet.

Jag skrev det tidigare någonstans att skillnaden mellan genialitet och galenskap är hårfin. Så även denna gången, och jag tror definitivt Mr Trump är medveten om vad han gör och hur det påverkar det goda hos folket många steg framåt. Det som kommer hända framöver 2-4+ år efter han vunnit kommer nog bli det viktigaste som hänt mänskligheten vad gäller relativt snabb utveckling jämfört med tidigare på det emotionella och psykologiska planet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in