Citat:
Mig veterligen så pollade de honom lågt flera gånger under primärvalen.
Men det är stor skillnad mellan primärval och presidentval, det skulle förvåna mig oändligt mycket mer ifall Pollsen var den enda saken de var ärliga med när i princip allt annat de yttrar ang. Trump är lögn än tvärtom.
Ser du inte likheterna mellan SD och situationen i Sverige och Trump Vs. Clintons så är du tyvärr hjälplöst efter ang. världsläget.
T.ex ipsos mäter väl dessutom båda, och är kända för sin underskattning av SD.
Ifall Brexit är felaktigt så är det Nigel Farage som lurade mig, han berättade nyligen att, troligen någon enstaka, poll satte Brexit 10% under på valdagen.
Förövrigt ett sjuhelvetes tal av Farage när han besökte Trumps rally!
'Mr. Brexit' Nigel Farage Speaks at Donald Trump Rally in Jackson, MS
Men det är stor skillnad mellan primärval och presidentval, det skulle förvåna mig oändligt mycket mer ifall Pollsen var den enda saken de var ärliga med när i princip allt annat de yttrar ang. Trump är lögn än tvärtom.
Ser du inte likheterna mellan SD och situationen i Sverige och Trump Vs. Clintons så är du tyvärr hjälplöst efter ang. världsläget.
T.ex ipsos mäter väl dessutom båda, och är kända för sin underskattning av SD.
Ifall Brexit är felaktigt så är det Nigel Farage som lurade mig, han berättade nyligen att, troligen någon enstaka, poll satte Brexit 10% under på valdagen.
Förövrigt ett sjuhelvetes tal av Farage när han besökte Trumps rally!
'Mr. Brexit' Nigel Farage Speaks at Donald Trump Rally in Jackson, MS
Nej, situationen mellan Sverige och USA är som natt och dag. Trump har alla möjligheter att framföra sitt budskap i nationell media och den "åsiktskorridor" som stoppar vissa åsikter i Sverige finns inte på samma sätt i USA. Fox tex sprider sitt Trump-evangelium på ett sätt som ett svenskt TV-bolag aldrig gjort med SD, och det är inte "skämmigt" att rösta på Republikanerna.
När det gäller Brexit kom EN undersökning som visade en 10%-ig ledning för Bremain, medan de andra som publicerades strax innan valet visade på ett ytterst jämnt val. Möjligen en smula övervikt för stanna, men inte alls lika anmärkningsvärt som den poll du refererar till. Mest troligen rörde sig den om ett beställningsjobb, då den inte mätt opinionen för Brexit innan dess. Till viss del lyckades den också, men den lurade främst tyckarklassen och inte de röstande.
Men för att återgå till Trump så visade naturligtvis vissa mätningar ett för lågt stöd för honom jämfört med valresultatet, och på samma sätt visade vissa mätningar ett för hög stöd. Sammantaget LÅG han ungefär lika med pollsen, och det finns just nu ingen rationell anledning att tro något annat här.
Sedan går det ju att spekulera och önskedrömma och så vidare, men det finns anledning till varför Trump hade lika stor chans att vinna som Hillary i början på demokraternas konvent och att siffrorna just nu visar 84% mot 16% på 538.

Istället berodde det på att Trump hade gjort allt för att förstöra Cruz som person (ni vet som MSM brukar göra med dem som de ser som misshagliga personer).