2016-08-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasselonnfet
Detta med islamska uniformer borde gå att få prövat i domstol. Antingen som förargelseväckande eller olovlig kårverksamhet.
Det sker just nu, i franska Conseil d'Etat: beslutet kommer idag om ca 20 minuter.

http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2016/08/25/01016-20160825ARTFIG00329-burkini-le-conseil-d-etat-tranchera-vendredi-a-15h.php
Citera
2016-08-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Kan du ge mig exempel på när förbjudande av en idé har tagit bort idén? Flera länder har haft direkta religionsförbud, men religionen har inte försvunnit. Tvärt om, den växer sig ofta starkare i sådana perioder.

Det är delvis sant. Men länder där man aktivt motarbetat religionen, har mycket högre andel ateister än andra länder. Tex kina eller forna östblocket. Även Frankrike som haft en lång tradition av att få bort katolicismen, med tex förbud mot synliga kors och så vidare. I Frankrike är 40% ateister enligt nån studie jag sett. Medan tex Irland och USA är endast ateisterna 10-15%.

Jag tycker inte man ska förbjuda, men man ska granska. Jag är tämligen säker på att det sägs betydligt värre saker än vad Åke Gren lyckades kläcka ur sej.
Citera
2016-08-26, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Det är delvis sant. Men länder där man aktivt motarbetat religionen, har mycket högre andel ateister än andra länder. Tex kina eller forna östblocket. Även Frankrike som haft en lång tradition av att få bort katolicismen, med tex förbud mot synliga kors och så vidare. I Frankrike är 40% ateister enligt nån studie jag sett. Medan tex Irland och USA är endast ateisterna 10-15%.

Jag tycker inte man ska förbjuda, men man ska granska. Jag är tämligen säker på att det sägs betydligt värre saker än vad Åke Gren lyckades kläcka ur sej.

Du verkar klok.
Håller med dig.

Tycker väl att religion är en privatsak. Inget man behöver basunera ut på badstrander, festivaler, sjukhus, badhus, eller andra ställen där folk vill vara eller behöver vara. Hur var det nu med mänskliga rättigheter? Ska jag (om jag är man) behöva klä av mig inför påklädda kvinnor?! Men inte de, för mig? Jämlikt? Sexuellt ofredande? Diskriminering?

ALLT är ju så jävla fel!
Citera
2016-08-26, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields

Alla religioner är inte likadana kompis. Islam förpestar sig på västerländska värderingar.
Citera
2016-08-26, 15:12
Medlem
Beslutet upphävdes. Synd!

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2016/08/26/97001-20160826FILWWW00185-le-conseil-d-etat-suspend-un-arrete-interdisant-le-port-du-burkini-a-ville neuve-loubet.php
Citera
2016-08-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2016/08/26/97001-20160826FILWWW00185-le-conseil-d-etat-suspend-un-arrete-interdisant-le-port-du-burkini-a-ville neuve-loubet.php
Jepp, fritt fram för burkini i bl a Nice igen! Återigen vinner islam mark i Europa, det är bara att gratulera globalister och multikulti. Snart blir det väl KRAV på burkini... vänta några år bara när Europa är förlorat.
Citera
2016-08-26, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Kan du ge mig exempel på när förbjudande av en idé har tagit bort idén? Flera länder har haft direkta religionsförbud, men religionen har inte försvunnit. Tvärt om, den växer sig ofta starkare i sådana perioder.

Vi har inte naturlig population av muslimer i Sverige.
Citera
2016-08-26, 15:35
Medlem
Koyaks avatar
Fega jävla Fransmän upphäver nu förbudet...
Men Fransmännen är ju inte direkt kända för att ha en ryggrad
Citera
2016-08-26, 15:47
Medlem
Vekrusets avatar
Inom islam gäller att ständigt tänja på gränserna, krångla, attackera och trötta ut - i islams namn. (D v s i alla miljöer där de är militärt underlägsna - annars gäller att de startar etnisk rensning.)

Dessa muslimska kvinnor vet mycket väl att det de gör är förbjudet. Men de gör det ändå, för att trötta ut oss och mala ner vårt motstånd. Jag är personligen mycket glad över Frankrikes nya, hårdare nypor. Vi kan inte fortsätta att vika ner oss, och långsamt kokas som den berömda grodan som inte hoppar ur grytan (eller som Chamberlain, för att ta en annan liknelse).

Inom islam så finns det bara två platser som man kan befinna sig. Dar al-islam, islams hus. Där islam härskar. Samt Dar al-Harb, krigens hus. I krigens hus är precis allt tillåtet för att förvandla platsen till Dar al-islam istället. All form av subversiv krigföring, inklusive taqqiya, vilket innebär att ljuga i islams namn.

Ju fortare vi förstår detta, desto bättre. Konflikten kommer, och isåfall är det bättre om den kommer nu, medan vi fortfarande har någon som helst chans att freda oss. Islam måste reformeras hemma. Inte här.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig

Neeeeeeeeeeeej!!!!
Senast redigerad av Vekruset 2016-08-26 kl. 16:07.
Citera
2016-08-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Fega jävla Fransmän upphäver nu förbudet...
Men Fransmännen är ju inte direkt kända för att ha en ryggrad
Nu är det inte fransosernas vilja som har vunnit (en stor majoritet är nämligen för ett burkiniförbud), utan statliga Conseil d'Etat / Sosse-Hollande... Detta bakslag kommer gynna Sarkozy som vill tillbaka igen till politiken. Han har lovat att införa ett burkiniförbud. Vinner Marine Le Pen så är nog ett burkiniförbud det minsta man kan räkna med, sen börjar hon repratriera muzzlor och demontera moskéer.
Citera
2016-08-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Dessa muslimska kvinnor vet mycket väl att det de gör är förbjudet. Men de gör det ändå, för att trötta ut oss och mala ner vårt motstånd.
Det är konstaterat i flera undersökningar att om en lag står i strid med koranen och sharia, då ska en muslim följa vad islam påbuder. Det finns t o m en fransk miljardär som betalar kvinnors burkiniböter, så att de ska kunna fortsätta med sin religiösa uniformering:

"Frenchman Pledges to Pay All Burkini Fines Issued on France’s Beaches"
http://www.vogue.com/13468647/rachid-nekkaz-burkini-ban-fines/

Samma snubbe som för några år sen lovade att betala för alla burka/niqabböter, när Frankrike förbjöd dylik klädsel på offentlig plats:

"Rachid Nekkaz (pictured) has set up a million euro fund to pay fines for women who choose to wear the full Islamic veil in countries, like France, where it is against the law to do so in public."
http://www.france24.com/en/20110819-french-businessman-pay-all-burqa-fines-belgium-rachid-nekkaz

De är inte här för att integreras utan för att ta över, det är tydligt.
Citera
2016-08-26, 16:08
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det är konstaterat i flera undersökningar att om en lag står i strid med koranen och sharia, då ska en muslim följa vad islam påbuder. Det finns t o m en fransk miljardär som betalar kvinnors burkiniböter, så att de ska kunna fortsätta med sin religiösa uniformering:

"Frenchman Pledges to Pay All Burkini Fines Issued on France’s Beaches"
http://www.vogue.com/13468647/rachid-nekkaz-burkini-ban-fines/

Samma snubbe som för några år sen lovade att betala för alla burka/niqabböter, när Frankrike förbjöd dylik klädsel på offentlig plats:

"Rachid Nekkaz (pictured) has set up a million euro fund to pay fines for women who choose to wear the full Islamic veil in countries, like France, where it is against the law to do so in public."
http://www.france24.com/en/20110819-french-businessman-pay-all-burqa-fines-belgium-rachid-nekkaz

De är inte här för att integreras utan för att ta över, det är tydligt.

Exakt vad jag menar. Här hemma har vi också gott om niqab-klädda samhällsprovokatörer, stödda av umman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in