Citat:
Ursprungligen postat av
LucianMacAndrew
Detta svarar ju inte på frågan dock. Han undrade ju vem du anser ska vara ansvarig att hjälpa människor i krigszoner.
Men buhu.. Du jämför att ha det lite tufft i ett av världens bästa länder vs att fly från saker du inte ens kan föreställa dig.
Du får barnbidrag, sen mer bidrag om du utbildar dig + betald utbildning, du får nästan gratis sjukvård, får du inget jobb finns soc och a-kassa, sen får du pension efter en viss ålder. Vad precis saknar du?
Jag begriper inte varför någon är på stranden i huvud taget, det är där sand möter vatten, vad i helvete är speciellt? MEN, det är inte upp till mig att kritisera andras motiv, precis som att det inte är din ensak varför eller om dessa människor är på stranden.
Tja, Sverige allena, kan ju inte hjälpa alla i alla krigszoner, plus alla med "speciella" skäl. Hjälp på plats, samt press på deras politiker kanske vore en bra ide. Eller tror du att andra länder (typ lilla Sverige) är hippielandet nr.1 som kan få hela världen att begripa vad love, Peace and understanding innebär?
Allting är relativt här i världen.
Men att vara fattig bland rika, är nog värre än att vara fattig bland likasinnade. Det är jag rätt övertygad om. Vem tar tex. hand om våra fattiga här i Sverige? Har du koll på det? Jag har det inte. Och våra politiker berör inte ens ämnet om fattiga svenskar, precis som du. För de kan ju inte existera. Eller hur? Pensionärer och sjuka, med 6-7 tusen i månaden, som knappt kan äta eller bo. Ensamstående föräldrar som inte får det att gå ihop...osv.
Jag är på stranden för att sola och bada. Det är bra att fylla på med D-vitamin. Och rekreationellt med bad. Men obehagligt att klä av sig inför män som är påklädda, om man klär av sig som kvinna.
DET begriper de flesta.
Men de begriper inte att män kan tycka att det är jobbigt med fullt påklädda kvinnor på stranden som fluktar på halvnakna män?!
Var tog jämlikheten vägen?!
Jag slåss för den vite mannens rätt att visa sig avklädd på stranden utan att bli uttittad av påklädda kvinnor i burkini!