Citat:
Ursprungligen postat av
LucianMacAndrew
Kan du ge mig exempel på när förbjudande av en idé har tagit bort idén? Flera länder har haft direkta religionsförbud, men religionen har inte försvunnit. Tvärt om, den växer sig ofta starkare i sådana perioder.
Men ... man har ju förbjudit hakkors, nazism, ifrågasätta förintelsen ... menar du att stödet för dessa ökar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Koyak
Fega jävla Fransmän upphäver nu förbudet...
Men Fransmännen är ju inte direkt kända för att ha en ryggrad

Precis som i USA, Sverige och mänga andra västländer så står inte folket bakom elitens beslut. Franske högste chefen för säkerhetspolisen trodde ju för någon/några månader sedan att fransoser kommer ta till vapen inom ett eller ett par terrordåd, vilket riskerar resultera i inbördeskrig.
Citat:
Ursprungligen postat av
weseeyou
Nu är det inte fransosernas vilja som har vunnit (en stor majoritet är nämligen för ett burkiniförbud), utan statliga Conseil d'Etat / Sosse-Hollande... Detta bakslag kommer gynna Sarkozy som vill tillbaka igen till politiken. Han har lovat att införa ett burkiniförbud. Vinner Marine Le Pen så är nog ett burkiniförbud det minsta man kan räkna med, sen börjar hon repratriera muzzlor och demontera moskéer.
Är inte Sarkozy en globalist? I det här klippet pratar han om påtvingad rasblandning. Jag kan inte franska, är det korrekt översatt eller är det sammanklippt för att svartmåla honom?
Personligen tycker jag Mariane Le Pen verkar skarpare, klokare och mer sansad än Sarkozy. Jag har aldrig hört henne säga saker som är uppåt väggarna. Hur ser fransoser i gemen på henne, det har ju onekligen hänt en del sedan förra valet.