• 1
  • 2
2016-08-25, 22:03
Medlem
Jag r en tjej 30+. De senaste ren har mitt privatliv allt mer brjat avveckla sig. Jag har alltid haft svrt med krleksrelationer med killar.

De senaste ren har ven relationer med kompisar blivit en allt mer ptaglig bristvara i mitt liv ocks. Frmst upplever jag att det hr beror p att alla mina vnner skaffar sambos och deras intresse fr vr vnskap d dr.

Jag har ett jobb som r rtt socialt och genom jobbet trffar jag mnga mnniskor i min vardag. Jag upplever ocks att jag r uppskattad p jobbet eftersom jag r rtt ambitis och jag tycker att mitt jobb r rtt kul. S jobblivet knns som det fungerar. Dock har jag enbart professionella relationer p jobbet, det finns ingen som jag knner att jag klickat med p ett privat plan. Till viss del tror jag att det beror p att alla har s fullt upp med sitt eget liv.

Men nr jag kommer hem p kvllarna s kan ensamheten bli fruktansvrt ptrngande, ibland. Likas har ledigheter och semestrar blivit ngot jag fasar infr, fr jag har inget socialliv alls.

Ok, jag ska inte sga att jag inte har en endaste relation i hela vrlden. Jag har t.ex. ngra familjemedlemmar som bor relativt nra. Familj fyller dock inte samma funktion som annat socialt umgnge. Dessutom har jag ett ftal vnner. Ngon gammal kompis frn hgstadiet, vi kan ses nn gng i mnaden, nn annan kompis hr och dr som jag kan trffa eller ringa ibland. Men jag har ingen som jag knner att jag spontant kan ringa och hitta p ngot med ofta. Det knns inte som att ngon har den tiden fr mig som jag vill ha fr ngon annan.

Paradoxalt nog kan jag samtidigt fundera p om jag ens vill ha vnner. Det jag upplever de senaste ren r att mina vnner har visat vldigt trkiga sidor genom att dumpa vr vnskap d de blivit sambos. Det hr fr mig att tnka att det finns ingen riktig vnskap.

Dessutom tar jobbet s mycket energi frn mig, att jag har ytterst lite energi till att hitta p aktiviteter efter jobbet. Vanligtvis gnar jag den energin till att trna. Och d blir det inte s mycket tid fr socialliv. Jag tror att det hr kan vara en del av frklaringen till att jag inte har ngot privat socialliv, jag orkar inte med att ha mnga vnner. Jag har ett vldigt stort behov av egentid ocks fr att m bra och fr att kunna samla energi till att orka med vardagen.

S lustigt nog vill jag ena sidan ha vnner, men samtidigt knner jag att jag inte vet om jag orkar med det. Om jag ska ha ngon vn s vill jag vl ha en riktigt nra vn. Det hr med att ha 10 ytliga vnner r inte min grej. Jag vill ha ett ftal, kanske bara en, nra vn.

Det jag tror jag egentligen vill ha r en krlekspartner jag klickar starkt med. Samtidigt knns det hr helt omjligt att hitta. Jag har frskt med ntdejting men jag upplever att man inte kan fatta tycke fr ngon genom att bara ta en kaffe. Det knns som att man sitter och pratar med en frmling.

I slutndan knner jag mig vldigt ofta alienerad i samhllet p grund av min avsaknad av relaioner. Jag skms ocks ver att jag inte har vnner mnga gnger. Jmt nr det r ngon hgtid s vet jag inte vad jag ska hitta p. S hgtider har ocks blivit ett plgomoment. Dels fr att ensamheten blir s ptaglig infr dessa hgtider och dels fr att det socialt r s jobbigt att behva sga att man inte har ngot att gra till sina kollegor etc.

Det knns som att jag r en fritt svvande individ som inte r en del av ngot sammanhang. Visst, i jobbet r jag det och det uppskattar jag. Men jobbet gillar mig fr vad jag presterar, inte fr den individ jag r. Jag tycker om mnga av mina nuvarande arbetskamrater p ett professionellt stt. Men ingen av dem knner mig bakom min professionella fasad. Och jag knner inte dem heller bakom deras professionella fasad.

Det knns inte sunt att sakna ett socialliv och att bli sittandes sjlv i sin bostad nr ledighet dyker upp. Mitt privatliv knns som att det ekar av tomhet.

Jag frsker vara tacksam ver allt jag har. Bra jobb, ngra familjemedlemmar jag tycker bra om, ngra gamla vnner som jag i alla fall trffar ngon gng ibland och s vidare. Samtidigt knns denna relationsbrist till andra mnniskor vldigt jobbigt. Mnga verkar mena att det som gr oss lyckliga r relationer till andra mnniskor. Om jag d inte har ngra relationer, hur ska jag kunna m bra?

Det hr blev lite rrigt skrivet, men det r fr att jag inte sjlv r p det klara exakt med var det brister, jag knner mest att mitt liv r ur balans. Finns det ngon som har tips p hur jag kan komma till rtta med mitt liv s jag just nu vldigt ofta knner mig vldigt olycklig ver det jag beskriver ovan?
Citera
2016-08-25, 22:08
Medlem
Har du tidigare haft en relation som du inte kan slppa?
Citera
2016-08-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Har du tidigare haft en relation som du inte kan slppa?
Krleksrelation allts? Jag har ftt mitt hjrta krossat rejlt en gng men det var extremt lnge sedan nu, s jag knner inte att jag r fast i det spret lngre. Det tog mnga r, men det knns som att det r lagt p hyllan.
Citera
2016-08-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frk-Villbegripa
Krleksrelation allts? Jag har ftt mitt hjrta krossat rejlt en gng men det var extremt lnge sedan nu, s jag knner inte att jag r fast i det spret lngre. Det tog mnga r, men det knns som att det r lagt p hyllan.

Minns du hur livet var innan det hnde och hur det var efter?
Citera
2016-08-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Minns du hur livet var innan det hnde och hur det var efter?
Jag minns bde innan och efter. Tycker inte livet var problemfritt varken innan eller efter. Dock var det ju sklart en rtt jobbig period efter och det kan ju ha frgat mig till viss del.
Citera
2016-08-25, 22:31
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Finns det ngon som har tips p hur jag kan komma till rtta med mitt liv s jag just nu vldigt ofta knner mig vldigt olycklig ver det jag beskriver ovan?
Om du inte trivs med ntdejting och samtidigt vill trffa lite nya vnner s ska du brja frn andra hllet istllet.

Vad tycker du om att gra? Vad r du nyfiken p?

Se till att komma ivg p saker och hamna i sammanhang dr det rr sig folk som kan vara intressanta p olika stt. r du p ngot fredrag s frga ngon skrpt eller snygg mnniska om ni inte ska ta en l och fortstta diskussionen om Jean Cocteaus bsta verk p puben nstgrds Vips s r ni vnner eller lskande som lever lyckliga i resten av era dagar
Citera
2016-08-25, 22:33
Medlem
Citat:
Jag minns bde innan och efter. Tycker inte livet var problemfritt varken innan eller efter. Dock var det ju sklart en rtt jobbig period efter och det kan ju ha frgat mig till viss del.

I vrigt skulle du nog bli en perfekt partner till mig. Har precis samma syn p vnskap och behov av egentid. Och jag har ett jobb jag supertrivs med.

Men de flesta skulle nog anse mig vara skadat gods p kttmarknaden.

Men det r inget jag sjlv lider av. Det r vl kanske den enda skillnaden mellan oss.
Citera
2016-08-25, 22:45
Medlem
Namecopys avatar
Har det precis som du sen ngra r tillbaka och knslan r tom p ngot stt.
Vnner som dunstat bort och inte orkar vara den sociala typen frutom ibland.
De bildas par hit och dit tills man tappar bort dem och att hitta ngot sjlv r det svra. Och tror att nr ditt hjrta krossades s blir det svrt att fylla det p ngot stt. Enda som hnt mig sjlv r vl ngra inslag av ntdejt man ftt crush p men som man aldrig klickar i slutndan.

Ngra tips d...
Underhll dig med ngon fritidsintressen. Man har skert minst 2-4 st hobbys man vill testa p som man missat genom ren som gr tiden att g fortare och kan skert hitta ngon ny om det finns likasinnade omkring eller s.

Grv ner det krossade hjrtat om det r det som kanske stter kppar i hjulet. Att vara singel har sina frdelar tills hen dyker upp en vacker dag. D brjar nsta frdelar igen.

Vnner kommer och gr. Oavsett om du har f nu s kan det vnda. Nytt jobb, en resa. Rka f fel hamburgare p MAX. (Funkat p mig). Du kan trffa en vn nr tusan som helst.

Lycka till.
Citera
2016-08-25, 22:51
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Jag r en tjej 30+. De senaste ren har mitt privatliv allt mer brjat avveckla sig. Jag har alltid haft svrt med krleksrelationer med killar.

Intressant. Utveckla grna. Varfr har du svrt med krleksrelationer till killar?

Annars kan jag vl flika in med att jag knner igen mig periodvis och att jag kan relatera starkt till trdstarten. r sjlv man 30+ som saknar relation med det motsatta knet men har enkelt fr att skaffa ligg, det r dock vldigt meningslst och inget jag jagar frekvent lngre. Visst har jag vnner men alla har eget liv med partner, barn, jobb och sitt eget lilla familjevnskapskrets clique som inte r s roliga att umgs med som singel. Speciellt d det blir vldigt tradigt att hra "nr ska du skaffa flickvn" fr den tjugofemtiohundratusendegngen.
Citera
2016-08-25, 22:59
Bannlyst
det r en hobby ni alla hr behver i frsta hand , livet blir bttre d direkt nr man har ntt man gillar att pyssla med p sin fritid
Citera
2016-08-25, 23:48
Medlem
Dirtun07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
det r en hobby ni alla hr behver i frsta hand , livet blir bttre d direkt nr man har ntt man gillar att pyssla med p sin fritid

TS Skrev att hon trnade (hobby). Det krvs dock mer fr att tillfredsstlla en mnniska i det lnga loppet.

Jag tycker att du aktivt ska ska efter nya umgngen ts. Det kan du gra via jobbet, gymmet eller ngon annan plats. Har du frskt att umgs med dina arbetskamrater utver jobbet?

Knns som ett vldigt vanligt problem. Inte fr att frminska att det r ett problem i sig d utan mest fr att pminna dig om att mnga sitter i liknande sits.
Citera
2016-08-25, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtun07
TS Skrev att hon trnade (hobby). Det krvs dock mer fr att tillfredsstlla en mnniska i det lnga loppet.

Jag tycker att du aktivt ska ska efter nya umgngen ts. Det kan du gra via jobbet, gymmet eller ngon annan plats. Har du frskt att umgs med dina arbetskamrater utver jobbet?

Knns som ett vldigt vanligt problem. Inte fr att frminska att det r ett problem i sig d utan mest fr att pminna dig om att mnga sitter i liknande sits.
jo lste det , men man kan ha flera olika hobbysar , har du haft en hobby en lngre tid s blir det ltt en del av ditt liv liksom , skaffar du dej en ny hobby till s aktiverar du dej med n nytt ock kul och finns fler chanser att hitta nya vnner eller krlek dr i bland , nya vyer helt enkelt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in