2016-08-25, 21:31
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Ja det är fina ord.
I praktiken är dessa lagar något de skiter i och det vet jag av erfarenhet.
(inte mina barn)
Men att ta ett barn från en mamma är något som motarbetas av soc i Eskilstuna ända upp i vårdnadstvister.
Först när någon vinner över socialen kan ett barn tas ifrån mamman.
Det är rätt som du säger. Fina ord som respekteras minst av kommunen. Den högtravande portalparagrafen i SoL är ju rena skämtet. Storstilat löfte om allt till alla, ungefär. Hänvisar nån till den betraktas han som coco av soc. Soc anmäler sig ofta själva till Länsrätt och Kammarrätt. J-O-anmälningar ses närmast som en fjäder i hatten. Den som inte har minst en J-O-anmälan anses inte jobba, typ.

Sedan strävar alla socialtjänster att hålla ihop barn och biologiska förälder ända in i det sista . Det är en ledande princip. "En dålig förälder är ändå den förälder som barnet vill vara hos", typ. Och det är säkert helt riktigt tänkt.

Jag vill inte att heller att barn ska tas från sina föräldrar i första taget eller i onödan. Men då det gäller övergrepp, missbruk eller kriminalitet brukar sociala skärpa intresset. Och jag undrar just hur JM:s ungar har det.
Senast redigerad av Starback 2016-08-25 kl. 21:36.
Citera
2016-08-25, 21:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
JMs karaktärsbeskrivning visar på att hon är ett förskräckligt fruntimmer, avskydd av många.

Men finns det något bevis som binder henne till detta mord?
Du har varit medlem i över 4 år, skrivit snart 7.000 inlägg. Du kan inte vara omedveten om hur det "fungerar" på ABoK, det spekuleras mer eller mindre underbyggt. Självklart finns det inte tillräckligt med bevis, det räckte ju inte ens till en utredningshäktning.

Så vad är ditt förslag? Vi stänger tråden ett par år till vi vet hur det gick?
Citera
2016-08-25, 21:35
Medlem
[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
8-åringen kanske trots allt bor hos sin far eftersom de har samma efternamn, men jag är inte säker. Tvillingarnas pappa var han som avled förra året så dom bor väl hos JM.

8-åringen är inte 8år, utan går i Åk7. Han är inte med till Thailand. Pappa är militären/rektorn.
Citera
2016-08-25, 21:42
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis123
8-åringen är inte 8år, utan går i Åk7. Han är inte med till Thailand. Pappa är militären/rektorn.
Stämmer säkert. Jag gissade utifrån min minnesbild från de foton jag sett. Sen tittade jag på bilderna igen och ändrade mitt inlägg till "11 år". Men han är alltså hela 13 då.
Och att han är son till rektorn syns lång väg.
Citera
2016-08-25, 21:43
Medlem
Lite info som inte kommit upp tidigare i tråden.

Förutom tidigare beskrivna skador, ska en av de misshandlade pojkarna i lgh fått slag med en pistolkolv i tinningen.

Personer på plats ska ha uppgett att "big mamma" "big Joha*na" ligger bakom.

JM's mamma hade avvärjningsskador på armarna, stickskador i munnen på bröstkorgen och halva näsan var avhuggen.
Citera
2016-08-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Om dessa personer ens existerar kan det vara personer som lånar ut sina namn för att fylla ut
bemanningen på papperet. Kan det kanske till och med vara vänner från det kriminella nätverk som JM sägs omge sej med? Många bolag har den här konstruktionen. Och Bolagsverket och de andra myndigheterna nöjer sig med namnlistan utan att kolla upp personerna närmare. Jag la märke till, när jag granskade Pangeus på nätet att JM själv lyser med sin frånvaro på namnlistan för företaget. Dessa personer kan vara en dimridå bakom vilken JM gömmer sig som spindeln i nätet.

Väldigt fel
Citera
2016-08-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är detta som poliser utreder, finns där några hållbara bevis för att Johanna M-är uppdragsgivare eller medskyldig till mordet på hennes far.
Jag brukar inte vara överens med Vresrosen men i detta fall är jag det. Polisen har utrett och inte funnit några bevis mot JM. Om polisen hade funnit bevis eller ens hållbara indicier mot JM så skulle hon inte vara i Thailand idag. Hon skulle vara häktad. Mediedrevet mot JM är faktiskt något som jag aldrig sett förut. Hon utmålas närmast som som en seriemördare. Först ska hon ha mördat sin make och därefter sin far. Däremellan ska hon ha våldtagit asylsökande barn. Flashback bidrar med att misstänkliggöra henne för brott som en person som sålde huset till hennes make råkade ut för och även ett brott som hennes syster råkade ut för måste JM ha beordat. Man börjar snart undra om det har begåtts något brott i Arboga och Eskilstuna som JM inte har varit delaktig i.
Citera
2016-08-25, 21:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Lite info som inte kommit upp tidigare i tråden.
Förutom tidigare beskrivna skador, ska en av de misshandlade pojkarna i lgh fått slag med en pistolkolv i tinningen.
Personer på plats ska ha uppgett att "big mamma" "big Joha*na" ligger bakom.
JM's mamma hade avvärjningsskador på armarna, stickskador i munnen på bröstkorgen och halva näsan var avhuggen.

Bra kompletterande fakta!

Det låter som du har information som varken någon här eller
media haft tillgång till.

Har du kännedom om fler detaljer?

Citera
2016-08-25, 21:58
Medlem
Vad gäller filmen på de "utsatta barnen" så ses dom på filmen vinka och le till kameran. Inget tvång alltså. Dessutom är dom inte minderåriga. Vid tiden för händelsen var dom inte under JM vård, dvs ingen beroende ställning fanns. Ord står mot ord huruvida hot ska ha sagts. Men det är iaf inget som framgår av filmen.
Citera
2016-08-25, 22:04
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Vad gäller filmen på de "utsatta barnen" så ses dom på filmen vinka och le till kameran. Inget tvång alltså. Dessutom är dom inte minderåriga. Vid tiden för händelsen var dom inte under JM vård, dvs ingen beroende ställning fanns. Ord står mot ord huruvida hot ska ha sagts. Men det är iaf inget som framgår av filmen.

Utav de fyra brott/misstänkta brott som berörts mest här:
– Makens död.
– Sexuellt utnyttjande.
– Misshandeln av de "utnyttjade".
– Mord och mordförsök på föräldrarna.

så är min personliga övertygelse att det är fullt möjligt att
sexet med "pojkarna" inte är ett brott.
Det är ändå så uppenbart olämpligt, IMO, så en person i JM's
position borde ha insett det.

Citera
2016-08-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
JM är VD Pangelius

http://www.allabolag.se/5590316823/pangelius_familjehemsvard_AB

Lotta finns även med i styrelsen

http://www.merinfo.se/foretag/pangelius-familjehemsv%C3%A5rd-AB-5590316823/2kgbw2f-1hhh9/styrelse-koncern

De andra två tjejerna Pia och Federica är även kopplade till Pangelius, men inte i styrelsen

JM = VD

LI= delägare

Pia och Fredrika= familjehemskonulenter.
Citera
2016-08-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Utav de fyra brott/misstänkta brott som berörts mest här:
– Makens död.
– Sexuellt utnyttjande.
– Misshandeln av de "utnyttjade".
– Mord och mordförsök på föräldrarna.

så är min personliga övertygelse att det är fullt möjligt att
sexet med "pojkarna" inte är ett brott.