Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-25, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Och?

Internet min vän, internet. Det hela började med Ron Paul 2012, som hade nomineringen i sin hand men blev fult överkörd av etablissemanget. Där började gnistan till alt right och allt vad det innebär. Se på internetstatistiken de senaste 4 åren. Det finns en tydlig trend där libertarianer & värdekonservativa vinner ny mark för var dag som går medans etablissemangspolitiker och gammelmedia dör sotdöden. Det har du väl sett?

Ser jag in i min spåkula så är etablerad media som vi ser den idag marginaliserad om 10-20 år och totalt överkörd av decentraliserad alternativmedia på internet. Detta förutsatt att våra regeringar inte fulspelar och börjar reglera internet på olika vis. Tyvärr finns många tecken på att dom kommer göra det.
2016-08-25, 18:43
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Är du efterbliven? Tack vare Hillarys tal så får begreppet Alt Right en spridning som det aldrig nånsin varit i närheten av. Folk undrar vad det betyder, läser Spencer och RamZPaul, etc. #AltRightMeans trendar på twitter (just nu mer än en ny tweet i sekunden!). Kan man vara normalbegåvad och samtidigt ifrågasätta om den typen av exponering är bra för Alt Right?

Tja, Wasil Rafat Farooqui trendar också uppåt. Hurra hurra!

Hillary kommer att dra begreppet i smutsen, och Trump ser ut att vara redo att distansera sig ifrån det. Det kommer att bli en mycket kortvarig boom. Och alt-right är väl egentligen redan dött sedan Richard Spencer lade ner sin sajt. Man måste ju verkligen vara en mental pygmé och loser för att sitta och jubla över sånt här fjutt.
2016-08-25, 18:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxstolpen
Internet min vän, internet. Det hela började med Ron Paul 2012, som hade nomineringen i sin hand...

Världen utanför, min vän. I den riktiga världen hade aldrig Ron Paul nomineringen i sin hand. Vakna upp!
2016-08-25, 18:47
Bannlyst
Jag skrev för några dagar sedan att jag tyckte ett tal som Trump höll påminde lite grann om ett tal Nelson Mandela har hållit. Tydligen har de träffats i verkligheten. https://www.instagram.com/p/hjm8QMmhYF/
Kan det vara så att Trump är inspirerad av Mandela?
2016-08-25, 18:56
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxstolpen
Internet min vän, internet. Det hela började med Ron Paul 2012, som hade nomineringen i sin hand men blev fult överkörd av etablissemanget. Där började gnistan till alt right och allt vad det innebär. Se på internetstatistiken de senaste 4 åren. Det finns en tydlig trend där libertarianer & värdekonservativa vinner ny mark för var dag som går medans etablissemangspolitiker och gammelmedia dör sotdöden. Det har du väl sett?

Ser jag in i min spåkula så är etablerad media som vi ser den idag marginaliserad om 10-20 år och totalt överkörd av decentraliserad alternativmedia på internet. Detta förutsatt att våra regeringar inte fulspelar och börjar reglera internet på olika vis. Tyvärr finns många tecken på att dom kommer göra det.
Då kan vi med andra ord stryka AltRight ur ordboken precis som med Tea Party rörelsen. Så fort en folkrörelse går från silent majority till någon bokstavskombination är infiltrerandet och urvaskandet av rörelsens betydelse annalkande.
Att tro att Trump skulle kladda ner sig med uttryck och idéer skapade av andra är som vi redan sett befängt. Trump ångar vidare med sitt common sense Trump force One och jag lovar dig att ingen får hänga upp sina affischer på planet, det skall enbart stå Trump. Alla som vill är välkomna ombord, men försök inte hijjacka planet för då åker du ut med huvudet före.
2016-08-25, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Världen utanför, min vän. I den riktiga världen hade aldrig Ron Paul nomineringen i sin hand. Vakna upp!

Den "riktiga" världen är korrupt och eländig min vän. Fylld med skumrask och dynga. Vakna upp!
2016-08-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ingenting har förändrats när det gäller Trumps inställning till amnesti och invandring, säger Kellyanne Conway till CNN. Det är stor skillnad på vad Trump vill och vad Rubios Gang of Eight ville, fortsätter hon:

http://edition.cnn.com/2016/08/25/politics/kellyanne-conway-trump-immigration/

På gårdagens rally så sa sa han klart och tydligt att det inte blir någon jävla amnesti.
1:22 in i klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=bRxPb7ZmLHw

1:14:50 kommer Nigel Farage in!
Förjävla bra rally! bästa på länge, massiv publik också!

Påtal om Farage så berättar han bland annat att pollsen satt Brexit 10% under, på valdagen!
Någon som tror att inte samma fenomen gäller i USA?
2016-08-25, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Då kan vi med andra ord stryka AltRight ur ordboken precis som med Tea Party rörelsen. Så fort en folkrörelse går från silent majority till någon bokstavskombination är infiltrerandet och urvaskandet av rörelsens betydelse annalkande.

Inte denna gången. Den är för stor för att vaskas bort. Även om Trump skulle förlora så växer sig rörelsen och ideen starkare för varje valår som går. Som den store Smith en gång sade i nån jävla film: "it's inevitable"
2016-08-25, 19:08
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Jag vet inte, men kanske är Steve Bannon bara ännu en mjukis. Hans snack om att vilja vara som Lenin kanske inte ska tas som mer än Tobias Anderssons snack om att vilja vara som Machiavelli. Någon som verkligen är leninsk eller machiavellisk snackar ju inte alls om det, utan gör det bara.

Sen är väl hans sajt mest att likna vid NyheterIdag. Man jagar klick. Är han egentligen så mycket mer än en Chang Frick i större skala? Jag tyckte att hans framtoning var svag i klippet med honom jag såg, kanske är det inte bara framtoningen? Jag kanske är väl pessimistisk nu, men om det stämmer så skulle det förklara en del.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-25 kl. 19:16.
2016-08-25, 19:08
Medlem
Reuters/Ipsos:

Clinton 39%

Trump 36%

Johnson 7%

Stein 3%
2016-08-25, 19:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
På gårdagens rally så sa sa han klart och tydligt att det inte blir någon jävla amnesti.

Enligt Humpty Dumpty så är det inte amnesti om han gör det, bara om Jeb Bush eller Rubio gör det.

"When I use a word," Humpty Dumpty said in rather a scornful tone. "It means just what I choose it to mean - neither more or less."
"The question is," said Alice, "whether you can make words mean so many different things."
"The question is," said Humpty Dumpty, "which is to be master - that's all."
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-25 kl. 19:21.
2016-08-25, 19:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trump Rally nu:

Manchester, NH

https://www.youtube.com/watch?v=JOf7FaZgxG8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in