Citat:
Ursprungligen postat av
Menved
Jag tycker den så kritiserade Kellyanne Conway satte tonen på ett bra sätt. "Vi är förvånade att Clinton använder sin tid till att tala om det här och inte om sakfrågorna."
Det tycks också ha funnits en insikt om att det vore dumt att alienera den egna basen, alltså precis tvärtemot SD som tar varje tillfälle att smutskasta sina egna väljare för att ställa sig in.
Lillefar-anhängarna försöker ofta framställa henne som någon sorts djävul. Fast hon är ju bara någon som Trump har anlitat och anställt, och som utför hans vilja. The Conservative Treehouse jämförde henne med en skorpion (man lade upp hennes foto sida vid sida med en skorpion) bara för att hon sagt vissa saker man inte gillade. Men när Trump säger samma saker, och sjufalt värre, och det visar sig att Lillefar själv är själva källan till eländet, ja då lägger man sig platt och applåderar. Tyvärr börjar den här sajten alltför mycket likna Avpixlat (som jag för övrigt också gillade en gång för länge sedan, och jag stödde f.ö. SD en gång i tiden).
Och vad beträffar att alienera basen, så verkar det som att det är just det som Trump är i färd med att göra. Åtminstone hos dem som lever mitt i illegal-aliens-skiten i border states som Arizona och Texas.
Kolla igen på townhall-pollen på Hannity från igår. Först röstar de "fel" (när man ska applådera), så då tar man om det igen, efter att Trump signalerat med övertydlighet hur han vill att de ska rösta. Och när de till sist ska ställa sig upp för att visa sitt stöd för Trumps nya softening, så är det väl bara cirka en tredjedel som ställer sig upp. De allra flesta sitter kvar. Inte ens Trumps barnteater-tricks funkar som förr (det finns ett motstånd hos massan).