2016-08-25, 02:37
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
CL går tyvärr åt en mer stängd liga. Själv är jag inte så jätte road att kolla på oljelagen. Jag hade givetvis hoppats på att det skulle göra det lättare för fler lag att komma in från lägre rankade ligor. Sämre lag, javisst men mer underhållande enligt mig.

Men det är ju så här det blir när många hellre följer ett lag från långtbortistan för att de köpt in den fräckaste spelaren med den tuffaste frisyren för sina oljepengar.

Ja, tycker du att det är konstigt att folk från Sverige och andra länder där klubbarna suger häströv hellre kollar på lag som har spelare i världsklass än ett lag fyllt med en massa randoms? Vad tycker du låter mer tilltalande: Neymar-Suarez-Messi eller Avdic, Strandberg och Markkanen? Eller vilka nu det än är som brukar spela från start i AIK.
Citera
2016-08-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Svenska lag som kvalar till CL från och med säsongen 2018/2019 Verkar ju som jag förstår inte drabbas av dom nya reglerna. Utan dom länder som är dom stora förlorarna är ju framförallt Ukraina, Turkiet, Holland, Belgien, Schweiz Som enbart får en plats garanterad, och inget lag som får kvala. Frankrike, Portugal, Ryssland förlorar ju ochså på nya upplägget, men dom får iaf två lag var garanterade i CL. Och ochså där inget lag som får kvala.

Porto och Monaco får vara glada att att det fortfarande var playoffmatcher den här säsongen.

http://www.fotbollskanalen.se/champions-league/nytt-cl-format--allsvenska-klubbar-kan-drabbas/

Frågan är ju varför Italien ska ha fyra direktplatser? känns ju väldigt onödigt.
Citera
2016-08-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Group of death?
Mitt bästa dödens grupp-förslag:
FCB
BVB
Tottenham
Monaco

Group of life?

CSKA
Bayer L
Club Brugge
Ludogorets

FCB och BVB kan inte möta varandra, de är från samma land.

Du rankar Leicester högre än CSKA alltså? De hade en fin säsong, självklart, men har en tunn trupp utan europaerfarenhet. Jag skulle nog hellre möta leicester.
Citera
2016-08-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
FCB och BVB kan inte möta varandra, de är från samma land.

Du rankar Leicester högre än CSKA alltså? De hade en fin säsong, självklart, men har en tunn trupp utan europaerfarenhet. Jag skulle nog hellre möta leicester.

FCB=Barcelona

Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ja, tycker du att det är konstigt att folk från Sverige och andra länder där klubbarna suger häströv hellre kollar på lag som har spelare i världsklass än ett lag fyllt med en massa randoms? Vad tycker du låter mer tilltalande: Neymar-Suarez-Messi eller Avdic, Strandberg och Markkanen? Eller vilka nu det än är som brukar spela från start i AIK.

Det sistnämnda såklart, det finns fler kopplingar till sitt lokala lag, mer känslor och det blir helt enkelt en större emotionell upplevelse. Det begriper vem som helst som någonsin hållit på ett lag på riktigt. Det kan naturligtvis skapas starka band till en klubb även om man inte bor granne med den, men för de flesta blir det inte så.
Citera
2016-08-25, 16:46
Medlem
JayGatsbys avatar
Monaco spelade Champions League-semi för något år sen. Helt usla är de knappast.
Citera
2016-08-25, 17:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Konstigt? Nä, man blir inte förvånad längre. Sorgligt? Japp.
Citera
2016-08-25, 18:17
Medlem
Imbazs avatar
Leicester i pott 1
Citera
2016-08-25, 18:21
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Leicester i pott 1
Ny struktur(sen förra året) därför är Leicester i pott 1.

Vad är det du vill säga? Att dem inte förtjänar att ligga i pott1?
Senast redigerad av Gants 2016-08-25 kl. 18:27.
Citera
2016-08-25, 18:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
FCB=Barcelona

Kan lika gärna vara FC Bayern eller hur.
Citera
2016-08-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det sistnämnda såklart, det finns fler kopplingar till sitt lokala lag, mer känslor och det blir helt enkelt en större emotionell upplevelse. Det begriper vem som helst som någonsin hållit på ett lag på riktigt. Det kan naturligtvis skapas starka band till en klubb även om man inte bor granne med den, men för de flesta blir det inte så.

Absolut. De lokala fansen som håller på exempelvis Atletico, Dortmund, Napoli och Liverpool känner likadant. I CL vill man se högkvalitativ fotboll, inte en massa skitlag ifrån blåbärsligor som åker på dunderstryk. Den nya regeländringen innebär att CL blir mer högkvalitativ.
Citera
2016-08-25, 18:35
Medlem
JayGatsbys avatar
Trevlig ändring med speldagar så att det inte ska bli för mycket krockar av stormatcher.
Citera
2016-08-25, 18:37
Medlem
TimTebows avatar
Värdinnan är ju plågsam att titta på, knagglig engelska och allmänt virrig. Måste vara rätt nervös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in