2016-08-23, 22:51
Medlem
JayGatsbys avatar
Första lagen klara efter playoff:

AS Monaco - Villareal 3-1
Ludogorets Razgrad - Viktoria Plzeň 4-2
Celtic - Hapoel Be'er Sheva 5-4
Legia Warsawa - Dundalk 3-1
Porto - Roma 4-1

Monaco slog ut Villareal; måste vara första gången på ganska länge som inte 4 spanska lag är med i gruppspelet?

Imorgon (onsdag) spelar:

FC Köpenhamn - APOEL (1–0)
Dinamo Zagreb - Red Bull Salzburg (1-1)
Steaua București - Manchester City (0-5)
Ajax - Rostov (1-1)
Young Boys - Borussia Mönchengladbach (1-3)
Citera
2016-08-23, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Monaco slog ut Villareal; måste vara första gången på ganska länge som inte 4 spanska lag är med i gruppspelet?
Spanien har alltjämt 4 lag med i CL: Atlético Madrid, Barcelona, Real Madrid från ligan och Sevilla i egenskap av EL-vinnare förra säsongen.

2010/2011 var senaste säsongen Spanien endast hade 3 lag med i CL.
Citera
2016-08-23, 23:00
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Spanien har alltjämt 4 lag med i CL: Atlético Madrid, Barcelona, Real Madrid från ligan och Sevilla i egenskap av EL-vinnare förra säsongen.

2010/2011 var senaste säsongen Spanien endast hade 3 lag med i CL.

Ah, såklart.
Var det 5 spanska lag i gruppspelet förra året alltså? Då gick väl alla 4 lag plus Sevilla till gruppspel?

Undrar om man kan betta på om Sevilla gör samma runda iår igen? Spelar gruppen, hamnar i Europa League, vinner och får plats i CL-gruppspelet?

Tack för årtal, jäkligt bra presterat av La Liga.
Citera
2016-08-23, 23:08
Avslutad
Citat:
Ah, såklart.
Var det 5 spanska lag i gruppspelet förra året alltså? Då gick väl alla 4 lag plus Sevilla till gruppspel?

...

Tack för årtal, jäkligt bra presterat av La Liga.
Ja, 5 lag i fjol, övriga år sedan 2011/12 4 lag.
Citera
2016-08-23, 23:16
Medlem
Hunden007s avatar
hur länge sen var det England inte hade 4 lag i CL-Gruppspelet?

kan inte komma på rak hand när engelskt lag förlorat i PlayOff
Citera
2016-08-23, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hur länge sen var det England inte hade 4 lag i CL-Gruppspelet?

kan inte komma på rak hand när engelskt lag förlorat i PlayOff
2003/2004 var senaste gången England hade 3 lag i CL. Newcastle förlorade mot Partizan Belgrad på straffar.
Citera
2016-08-24, 01:43
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Porto - Roma 4-1
Romas två röda kort(direkt rött kort i båda fallen) var riktigt motbjudande.

Klubben borde sanktionera bägge spelarna med ordentligt straff, typ en 1 månadslön i böter till välgörande ändamål eller klubbens ungdomsverksamhet. Makalös idioti i viktig playoff-match.
Citera
2016-08-24, 17:43
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Svenska lag som kvalar till CL från och med säsongen 2018/2019 Verkar ju som jag förstår inte drabbas av dom nya reglerna. Utan dom länder som är dom stora förlorarna är ju framförallt Ukraina, Turkiet, Holland, Belgien, Schweiz Som enbart får en plats garanterad, och inget lag som får kvala. Frankrike, Portugal, Ryssland förlorar ju ochså på nya upplägget, men dom får iaf två lag var garanterade i CL. Och ochså där inget lag som får kvala.

Porto och Monaco får vara glada att att det fortfarande var playoffmatcher den här säsongen.

http://www.fotbollskanalen.se/champions-league/nytt-cl-format--allsvenska-klubbar-kan-drabbas/
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2016-08-24 kl. 17:46.
Citera
2016-08-24, 21:58
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Svenska lag som kvalar till CL från och med säsongen 2018/2019 Verkar ju som jag förstår inte drabbas av dom nya reglerna. Utan dom länder som är dom stora förlorarna är ju framförallt Ukraina, Turkiet, Holland, Belgien, Schweiz Som enbart får en plats garanterad, och inget lag som får kvala. Frankrike, Portugal, Ryssland förlorar ju ochså på nya upplägget, men dom får iaf två lag var garanterade i CL. Och ochså där inget lag som får kvala.

Porto och Monaco får vara glada att att det fortfarande var playoffmatcher den här säsongen.

http://www.fotbollskanalen.se/champions-league/nytt-cl-format--allsvenska-klubbar-kan-drabbas/

CL går tyvärr åt en mer stängd liga. Själv är jag inte så jätte road att kolla på oljelagen. Jag hade givetvis hoppats på att det skulle göra det lättare för fler lag att komma in från lägre rankade ligor. Sämre lag, javisst men mer underhållande enligt mig.

Men det är ju så här det blir när många hellre följer ett lag från långtbortistan för att de köpt in den fräckaste spelaren med den tuffaste frisyren för sina oljepengar.
Citera
2016-08-24, 23:20
Medlem
JayGatsbys avatar
Sista playoffmatcherna spelades idag

FC Köpenhamn - APOEL 2-1 (1-0, 1-1)
Dinamo Zagreb - Red Bull Salzburg 3-2 (1-1, 2-1)
Steaua București - Manchester City (0-5, 0-1)
Ajax - Rostov 1-5 (1–1, 1–4)
Young Boys - Borussia Mönchengladbach 2-9 (1–3, 1–6)

Ingen dålig skalp av Rostov att skåpa ut Ajax. Välförtjänt avancemang, men kan ändå tycka det är tråkigt att vi sällan får se Ajax i Champions League ny för tiden.

Lagen som gått till gruppspel är alltså som följer; lottas imorgon i Furstendömet Monaco kl 18:00 (visas på Viasat Fotboll, Eurosport 1 samt uefa.com)

Seedgrupp 1
Real Madrid
FC Barcelona
Leicester City
Bayern München
Juventus
Benfica
Paris Saint-Germain
CSKA Moskva

Seedgrupp 2
Atlético Madrid
Borussia Dortmund
Arsenal
Manchester City
Sevilla
Porto
Napoli
Bayer Leverkusen

Seedgrupp 3
Basel
Tottenham Hotspur
Dynamo Kiev
Lyon
PSV Eindhoven
Sporting CP
Club Brugge
Borussia Mönchengladbach

Seedgrupp 4
Celtic
AS Monaco
Beşiktaş
Legia Warsaw
Ludogorets Razgrad
FC Köpenhamn
Rostov
Dinamo Zagreb
Senast redigerad av JayGatsby 2016-08-24 kl. 23:24.
Citera
2016-08-25, 01:42
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Group of death?
Mitt bästa dödens grupp-förslag:
FCB
BVB
Tottenham
Monaco

Group of life?

CSKA
Bayer L
Club Brugge
Ludogorets

Många svaga lag i pot 4, jag valde Ludogorets till mitt Group of life-förslag. Jag hoppas ändå på att de svaga lagen i pot 4 överraskar och kammar hem så många poäng som det går så att UEFA inte ballar ur och tar bort fler av småländernas platser.

Hatmatchen mellan CSKA och Dynamo Kiev kommer aldrig att bli av. UEFA har seedat lagen så att de inte kan hamna i samma grupp på grund av politiska skäl med kriget i Ukraina.
Citera
2016-08-25, 02:13
Medlem
Som Spurs sympatisör hade något i denna stilen känts ganska bekvämt,

Moskva
Napoli
Spurs
Celtic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto