2016-08-24, 22:18
Medlem
Magdalena Andersson påstår att det går bra för Sverige nu. Att vi "sparar" 24 miljarder på en ändrad invandringspolitik. ("Spara" är fel ord. Det heter "cost avoidence")

Och dessa skall nu återinvesteras i nästa budget.

Sanningen är att vi fortfarande lånar ihop budgeten och de finansiella målen har man redan släppt.

Jag vet att det kommer smälla ekonomiskt 2017 och 2018. Kan bara inte säga hur. Ni vanliga Svenssons vet bara inte om det än. Bara det faktum att Andersson målar upp en sådan positiv bild ger ytterligare bekräftelse på min tes.

Tyvärr är flesta journalister inte begåvade nog att se genom denna lögn.

Har vi några slipade Flashbackare som kan göra jobbet som inte svenska journalister kan göra?

Era kommentarer på detta?
Citera
2016-08-24, 22:34
Medlem
-defekt-s avatar
Sparar? Hur då? hon kanske sa fel när hon sa spara, hon kanske menade kostar..

http://www.expressen.se/dinapengar/migrationsverket-kostnader-skenar/

ciat:
" Migrationsverkets delårsrapport att kostnaderna för migrationen rusar.
Under första halvåret i år kostade migrationen och integrationen drygt 20,4 miljarder kronor – nästan fyra gånger mer än under första halvåret 2015."
Citera
2016-08-24, 22:59
Medlem
goran744s avatar
2015. 60 miljarder.
2016. 70 miljarder.

Jämför med polis och rättsväsende som landar på ca 40 miljarder per år.

De närmaste fyra åren en ökad statlig utgift med ca 160 miljarder.

Prognos Per Gudmundsson SvD.

Stämmer prognosen Andersson?
Hur skall detta finansieras?
Med dina 24 miljarder SPARADE pengar som inte finns?
Citera
2016-08-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Wow, vilken välunderbyggd ekonomisk analys! Dig väljer jag att lita på framför Sveriges samlade ekonomkår

Presentera din fantastiska analys. Det är meningen med tråden.

Kom igen. Låt oss höra.

Eller skramlar du bara med tomma tunnor?

Sen är inte Sveriges "samlade" ekonomikår eniga med Andersson. Den detaljen missar du kanske?

Sen är jag fullt medveten om att dessa har blåa nyanser i sina uttalande.

Men nu har du chans att framföra dina argument.
Citera
2016-08-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Presentera din fantastiska analys. Det är meningen med tråden.

Kom igen. Låt oss höra.

Eller skramlar du bara med tomma tunnor?

Sen är inte Sveriges "samlade" ekonomikår eniga med Andersson. Den detaljen missar du kanske?

Sen är jag fullt medveten om att dessa har blåa nyanser i sina uttalande.

Men nu har du chans att framföra dina argument.
Jag har ingen egen analys eftersom jag inte är kapabel att göra en sådan. Precis som er andra amatörer i tråden.

Istället för att leka snillen spekulerar råder jag er att låta experter sköta analyserandet så kan ni göra det som ni nu kan tänkas vara bra på. Titta till exempel på tabellen i http://www.di.se/artiklar/2016/8/24/sverige-varldsmastare-i-ekonomi/ så ser du att Andersson långt ifrån är ensam i sin bedömning, även om siffrorna skiljer något åt.

Edit: Eller för all del http://www.di.se/artiklar/2016/8/24/johanna-jeansson-nu-kravs-det-mod/. Eller deltar kanske även DI tillsammans med regering, sjuklöver, media, banker, företag, omvärlden och väljarna i Konspirationen?

Sen ligger min politiska hemvist till höger om sossarna så det hade kunnat vara ännu bättre om vi haft en annan regering. Men den beryktade systemkollapsen lyser i alla fall med sin frånvaro.
Senast redigerad av zorigo 2016-08-24 kl. 23:39.
Citera
2016-08-24, 23:39
Medlem
Citat:
Jag har ingen egen analys eftersom jag inte är kapabel att göra en sådan. Precis som er andra amatörer i tråden.

Istället för att leka snillen spekulerar råder jag er att låta experter sköta analyserandet så kan ni göra det som ni nu kan tänkas vara bra på. Titta till exempel på tabellen i http://www.di.se/artiklar/2016/8/24/sverige-varldsmastare-i-ekonomi/ så ser du att Andersson långt ifrån är ensam i sin bedömning, även om siffrorna skiljer något åt.

Du hänvisar till DI som källa? DI gick att läsa för 3 år sen. På den tiden var de objektiva och gjorde bra ekonomiska analyser och artiklar. Idag är det samma skit som övriga mainstreammedia sen de bytte redaktör för några år sen. Samma censur.

Idag har de en agenda som många andra MSM. Men du kan inte göra egen analys, så det har säkert gått dig förbi.
Citera
2016-08-24, 23:43
Medlem
Citat:

Edit: Eller för all del http://www.di.se/artiklar/2016/8/24/johanna-jeansson-nu-kravs-det-mod/. Eller deltar kanske även DI tillsammans med regering, sjuklöver, media, banker, företag, omvärlden och väljarna i Konspirationen?

Sen ligger min politiska hemvist till höger om sossarna så det hade kunnat vara ännu bättre om vi haft en annan regering. Men den beryktade systemkollapsen lyser i alla fall med sin frånvaro.

De dumma borgarna (framför allt M), skulle ha tagit makten när de hade chansen, tillsammans med SD, nu rider möjligen sossarna utan egen förskyllan på en högkonjuktur.
Citera
2016-08-24, 23:47
Medlem
Citat:
Du hänvisar till DI som källa? DI gick att läsa för 3 år sen. På den tiden var de objektiva och gjorde bra ekonomiska analyser och artiklar. Idag är det samma skit som övriga mainstreammedia sen de bytte redaktör för några år sen. Samma censur.

Idag har de en agenda som många andra MSM. Men du kan inte göra egen analys, så det har säkert gått dig förbi.
Erik Penser Bank
Riksbanken
Nordea
KI
Danske Bank
OECD

Alla dessa ingår också i samma agenda och samma censur antar jag? För all dem gör samma bedömning som Andersson, vilket du hade sett om du bemödat dig med att läsa artikeln.

Och jag kanske formulerade mig lite dåligt. Givetvis kan jag göra analyser, men jag håller mig till de områden jag faktiskt kan något inom. Makroekonomi är inte ett sådant, vilket det uppenbarligen inte är för dig heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
De dumma borgarna (framför allt M), skulle ha tagit makten när de hade chansen, tillsammans med SD, nu rider möjligen sossarna utan egen förskyllan på en högkonjuktur.
Vi hade haft en bättre ekonomisk politik, ja. Men SD hade dragit med sig mycket annat som hade varit väldigt dåligt. Så jag är lite kluven i frågan.
Citera
2016-08-24, 23:50
Medlem
Citat:
Erik Penser Bank
Riksbanken
Nordea
KI
Danske Bank
OECD

Alla dessa ingår också i samma agenda och samma censur antar jag? För all dem gör samma bedömning som Andersson, vilket du hade sett om du bemödat dig med att läsa artikeln.

Och jag kanske formulerade mig lite dåligt. Givetvis kan jag göra analyser, men jag håller mig till de områden jag faktiskt kan något inom. Makroekonomi är inte ett sådant, vilket det uppenbarligen inte är för dig heller.

Vi hade haft en bättre ekonomisk politik, ja. Men SD hade dragit med sig mycket annat som hade varit väldigt dåligt. Så jag är lite kluven i frågan.

OECD har knappast hunnit analysera Anderssons utspel. Och inte heller deras uppdrag. Om de gjort det skulle jag bli mörkrädd.

Du snackar i nattmössan.
Citera
2016-08-24, 23:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Från en amatör till en annan.
Vad lägger du in i begreppet systemkollaps?
Du behöver inte känna dig dum för att du inte är ett snille...
Lugnt!
Vad tror du om Anderssons uttalande? Vad ser du som amatör i detta uttalande och kanske lite funderingar på vad hon vill säga med det här till dig bland annat.
Vad är det hon INTE säger?
Du vet väl att det oftast är där sanningen ligger.
Det blir din uppgift ,om du orkar förstås, att ta reda på vad som inte sägs i det hon säger.
Senast redigerad av goran744 2016-08-24 kl. 23:54.
Citera
2016-08-24, 23:52
Medlem
Citat:
OECD har knappast hunnit analysera Anderssons utspel. Och inte heller deras uppdrag. Om de gjort det skulle jag bli mörkrädd.

Du snackar i nattmössan.
Och du har uppenbarligen bristande läsförståelse. OECD har inte analyserat Anderssons utspel. De har gjort ett eget utspel innan Andersson, som råkar säga ungefär samma sak som Andersson säger. Det hade du sett om du försökt, orkat och/eller kunnat (vilket som passar bäst) läsa artikeln jag länkade.
Citera
2016-08-24, 23:56
Medlem
321js avatar
Folk på Flashback borde gå till biblioteket oftare och låna lite böcker om ekonomi. Ni kan väl börja med detta annars: http://www.ekonomifakta.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in