Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
Du hänvisar till DI som källa? DI gick att läsa för 3 år sen. På den tiden var de objektiva och gjorde bra ekonomiska analyser och artiklar. Idag är det samma skit som övriga mainstreammedia sen de bytte redaktör för några år sen. Samma censur.
Idag har de en agenda som många andra MSM. Men du kan inte göra egen analys, så det har säkert gått dig förbi.
Erik Penser Bank
Riksbanken
Nordea
KI
Danske Bank
OECD
Alla dessa ingår också i samma agenda och samma censur antar jag? För all dem gör samma bedömning som Andersson, vilket du hade sett om du bemödat dig med att läsa artikeln.
Och jag kanske formulerade mig lite dåligt. Givetvis kan jag göra analyser, men jag håller mig till de områden jag faktiskt kan något inom. Makroekonomi är inte ett sådant, vilket det uppenbarligen inte är för dig heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
De dumma borgarna (framför allt M), skulle ha tagit makten när de hade chansen, tillsammans med SD, nu rider möjligen sossarna utan egen förskyllan på en högkonjuktur.
Vi hade haft en bättre ekonomisk politik, ja. Men SD hade dragit med sig mycket annat som hade varit väldigt dåligt. Så jag är lite kluven i frågan.