2016-08-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror inte att en endaste man som åkt till thailand har använt språkbruket att han åker för att finna hans "andra hälft".

Jag stör mig lite på vokabulär som försöker förfina en ful verklighet. Det är ren förfalskning.
Jag tror bestämt att du har fel i detta fall. Men visst finns det många trasisiga relationer mellan svenska män och thailändska kvinnor. Kaka söker maka, en alkoholiserad gubbe som träffar en barlady kanske inte leder till en viktoriansk romantisk relation, men fyller dem varandras syften så varför inte?

Det är sällan jag ser svenska relationer som gör mig glad.

Verkligheten är för övrigt alltid fulare än vad vi vill tillskriva den. Tror du på kravlös kärlek?
Citera
2016-08-24, 22:34
Medlem
Citat:
Det är sant. Latinamerikanska kvinnor brukar tillexempel försöka blåsa lite liv och humor i deras iskalle gubbe, vilket skapar en viss barnslig charm över dessa relationer.

Det ska tilläggas att afrikaner med svenska kvinnor också är extremt stela och tråkiga relationer, som man bara vet inte kommer överleva längre än 5 år.

Hmm, tror aldrig jag sett nån svensk gubbe med uppenbar sydamerikansk importfru. Däremot många med thailändskor.
Citera
2016-08-24, 22:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
Hmm, tror aldrig jag sett nån svensk gubbe med uppenbar sydamerikansk importfru. Däremot många med thailändskor.

Har sett några med brasilianskor, ofta lite mer framgångsrika än gubbarna med thaifrun.
Citera
2016-08-24, 22:39
Medlem
Citat:
Du får kalla det vad du vill, men när mina ögon ser något som inte är estetiskt tilltalande (skiter totalt i moralen) så ger jag mig tillåtelse att döma det hårt:

http://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1396866394/dokumentarfilm/article1952134.svt/ALTERNATES/large/DOK-pappasfru01.gif

Det där ser inte alls ut som kärlek eller någons "andra hälft". Bara reptilhjärnan som ska ha en sista droppe njutning innan det är läggdags.

Västvärldens dekadens kallar jag det.

Det värsta är nog att det är en win-win situation för bägge partners, tänk att det bästa alternativet för två personer kan vara så jävla fult och tragiskt?
Flickan på bilden i länken är filipinska, inte thailändska.

Historien handlar mycket riktigt inte om "kärlek", utan att tillfredsställa varandras behov. Gubben är typ 74 och tjejen 16. Feministisk medial propaganda, om du tror att de flesta relationer mellan svenska män och sydostasiatiaka kvinnor ser ut så, då har feministkommunistmedia lyckats. Nyttiga idioter växer på träd i Sverige.

Den etablerade svenska radikalfeminismen har under lång tid försökt demonisera relationer mellan svenska män och thailändska kvinnor. Undrar varför ............
Citera
2016-08-24, 22:40
Medlem
Citat:
Har sett några med brasilianskor, ofta lite mer framgångsrika än gubbarna med thaifrun.
Du hör och ser mycket.
Citera
2016-08-24, 22:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Flickan på bilden i länken är filipinska, inte thailändska.

Historien handlar mycket riktigt inte om "kärlek", utan att tillfredsställa varandras behov. Gubben är typ 74 och tjejen 16. Feministisk medial propaganda, om du tror att de flesta relationer mellan svenska män och sydostasiatiaka kvinnor ser ut så, då har feministkommunistmedia lyckats. Nyttiga idioter växer på träd i Sverige.

Den etablerade svenska radikalfeminismen har under lång tid försökt demonisera relationer mellan svenska män och thailändska kvinnor. Undrar varför ............

Jag tittar inte på svensk TV, jag har fått tillräckligt med information från verkliga livet med mina egna ögon.

Det är självklart att svensk media försöker demonisera relationen med svenska män med thailändska kvinnor, jämfört med tex svenska kvinnor och afrikanska män där det finns mer fall av misshandel, barn utan fäder, social misär, osv.

Likväl så finner jag svensk-thai relationer dekadenta och ingenting som tilltalar mina sinnen.
Citera
2016-08-24, 22:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du hör och ser mycket.

Jag är observant.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-08-24 kl. 22:46.
Citera
2016-08-24, 22:49
Medlem
Citat:
Jag tittar inte på svensk TV, jag har fått tillräckligt med information från verkliga livet med mina egna ögon.

Det är självklart att svensk media försöker demonisera relationen med svenska män med thailändska kvinnor, jämfört med tex svenska kvinnor och afrikanska män där det finns mer fall av misshandel, barn utan fäder, social misär, osv.

Likväl så finner jag svensk-thai relationer dekadenta och ingenting som tilltalar mina sinnen.
Då bör det ju genast upphöra. Så dina sinnen sparas. Överlag är det bara att acceptera läget, världen är global idag. Det finns enligt mig flera skäl till varför relationer mellan svenska män och sydostasiatiska kvinnor kommer eskalera, i bjär kontrast till svenska män och latinamerikanska kvinnor.

Dekadens enligt mig är svenska unga par med en tjock tjej och en stilig kille med nytillkommet barn, tjejen tjänar mer än killen som rapar feministiska plattityder. Dem är såååååååå lyckliga! Någon som tror att deras relation överlever småbarnsåren?
Citera
2016-08-24, 22:51
Medlem
Citat:
Jag är observant.
Det låter ju inte direkt som att du fraterniserat med kvinnor från Bangkoks medelklass direkt. Sluta gå på massage och lyssna på thaiskvaller?
Citera
2016-08-24, 22:54
Medlem
Citat:

Ja, varför måste man vara för det ena eller det andra?

Precis som du skriver så är båda fenomenen dekadenta och bör motarbetas. Både svenskar med thaiimporter och svenska trashiga kvinnor med afrikanska uppehållstillstånds-raggare.
Citera
2016-08-24, 22:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Då bör det ju genast upphöra. Så dina sinnen sparas. Överlag är det bara att acceptera läget, världen är global idag. Det finns enligt mig flera skäl till varför relationer mellan svenska män och sydostasiatiska kvinnor kommer eskalera, i bjär kontrast till svenska män och latinamerikanska kvinnor.

Dekadens enligt mig är svenska unga par med en tjock tjej och en stilig kille med nytillkommet barn, tjejen tjänar mer än killen som rapar feministiska plattityder. Dem är såååååååå lyckliga! Någon som tror att deras relation överlever småbarnsåren?

Det finns många former av dekadens, och jag kan inte stoppa att de får mina sinnen att smälta samman.

Jag har accepterat att Sverige är globalt och håller på att falla ihop, jag ser till och med lite konstnärlig värde i det dekadenta. Jag finner mycket att skratta åt i eländet.
Citera
2016-08-24, 22:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det låter ju inte direkt som att du fraterniserat med kvinnor från Bangkoks medelklass direkt. Sluta gå på massage och lyssna på thaiskvaller?

Varför skulle jag inte tro på dem? Menar du att thaibrudarna dessutom är lögnare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in