2016-08-24, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Eller så tar vi tag i varandra och tar över landet från kvinnor, feminister, Islamister osv. Det är det riktiga män skall göra. Vi får skylla oss själva.
Citera
2016-08-24, 18:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jorå, det finns säkert en och annan som tappat tron helt men de flesta av oss söker nog mer eller mindre aktivt sin andra hälft tills vi hittar henne/honom eller dör, i grund och botten. Den där som man ska kunna bilda ett "vi" med. Jag tror att hoppets låga brinner fortfarande även hos ölmagade 45-åringar, om än svagare hos vissa än andra.

Jag tror inte att en endaste man som åkt till thailand har använt språkbruket att han åker för att finna hans "andra hälft".

Jag stör mig lite på vokabulär som försöker förfina en ful verklighet. Det är ren förfalskning.
Citera
2016-08-24, 18:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du är verkligen obildbar.

traditionell katolicism har en stark tradition av att kontrollera sina kvinnor i familjerna, samt ovilja gifta sig över religionsgränser samt har ofta äktenskap som är förutbestämda av föräldrarna

Massa myter om sydeuropeiska kvinnor som dyker upp igen, det är verkligen ingen skandal att en italiensk eller spansk kvinna dyker upp med en svensk eller en tysk för att presentera åt föräldrarna. Inte heller gifter de sig som oskulder (vilket inte betyder att de knullar runt med män som tycker att de är horor likt svenskor i charterresor). Inte heller bestämmer föräldrar vem de ska gifta sig med.

Det är bara att de faktiskt är ganska attraherade till sina egna män, något som vi förlorat i vårat land. I fattigare katolska länder i Latinamerika så lyckas dock Nordeuropeiska ta med sig kvinnor som blir kära i löftet om ett tryggt liv med en tråkig man.

Dina myter om katolska länder är faktiskt helt bisarr (för att citera Jan Guillou), Brasilien är världens största katolska land och de är närmast översexuella i det där landet, på sätt som du inte ens kan tänka dig.

Jag ogillar att du försöker klumpa ihop hur katolska kvinnor beter sig med de fängslade muslimska kvinnorna, det finns inget att jämföra.
Citera
2016-08-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDADHD
Eller så tar vi tag i varandra och tar över landet från kvinnor, feminister, Islamister osv. Det är det riktiga män skall göra. Vi får skylla oss själva.
Exakt!
Många har nu insett att landet är på väg rätt åt helvete så därför ska vi alliera oss med de svenska kvinnorna och inte skylla på eller håna dem.
De flesta kvinnorna håller INTE med i det som de sk "feministerna" säger. "Feministerna" utgör en extremt lite minoritet, men de sitter på sådana poster så att de hörs väldigt mycket.
Kvinnorna förlorar mera på invandringen i det långa loppet än vad männen gör och det verkar som att de börjar att inse det nu.

Överge inte kvinnorna, alliera er istället med dem för Sveriges och svenskarnas framtid.
Citera
2016-08-24, 19:00
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
En svensk man med kvinna från Sydamerika, Afrika eller Mellanöstern hade nog hållit ihop minst lika bra som med thailändsk postorderfru.

Ofta har ju thailändskorna med svenska gubbar något allvarligt bagage också. Som att hon har tidigare ungar som han ska försörja eller att hon är ex-prostituerad.

Jag har hört att många fortsätter ofta sälja sig i thaisalonger. De är smarta och pragmatiska av sig de där thailändskorna, vet dock inte ens ifall svenska gubben orkar bry sig så länge han får äta god mat till kvällen, och själv ha lite roligt i sängen vid läggdags.
Citera
2016-08-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror inte att en endaste man som åkt till thailand har använt språkbruket att han åker för att finna hans "andra hälft".

Jag stör mig lite på vokabulär som försöker förfina en ful verklighet. Det är ren förfalskning.

De kanske inte säger så men mänsklig längtan är mänsklig längtan och jag tror inte att vi skiljer oss åt så förskräckligt där ens när vi blir över 45 och brallorna börjar strama lite över midjan.

Sen är förstås somliga genomegoistiska små as (av båda könen) men t.o.m. såna kan nog drömma - även om de aldrig kommer att förstå vad det handlar om.
Citera
2016-08-24, 19:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
De kanske inte säger så men mänsklig längtan är mänsklig längtan och jag tror inte att vi skiljer oss åt så förskräckligt där ens när vi blir över 45 och brallorna börjar strama lite över midjan.

Sen är förstås somliga genomegoistiska små as (av båda könen) men t.o.m. såna kan nog drömma - även om de aldrig kommer att förstå vad det handlar om.

Du får kalla det vad du vill, men när mina ögon ser något som inte är estetiskt tilltalande (skiter totalt i moralen) så ger jag mig tillåtelse att döma det hårt:

http://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1396866394/dokumentarfilm/article1952134.svt/ALTERNATES/large/DOK-pappasfru01.gif

Det där ser inte alls ut som kärlek eller någons "andra hälft". Bara reptilhjärnan som ska ha en sista droppe njutning innan det är läggdags.

Västvärldens dekadens kallar jag det.

Det värsta är nog att det är en win-win situation för bägge partners, tänk att det bästa alternativet för två personer kan vara så jävla fult och tragiskt?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-08-24 kl. 19:47.
Citera
2016-08-24, 19:49
Medlem
Citat:
Du får kalla det vad du vill, men när mina ögon ser något som inte är estetiskt tilltalande (skiter totalt i moralen) så ger jag mig tillåtelse att döma det hårt:

http://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1396866394/dokumentarfilm/article1952134.svt/ALTERNATES/large/DOK-pappasfru01.gif

Det där ser inte alls ut som kärlek eller någons "andra hälft". Bara reptilhjärnan som ska ha en sista droppe njutning innan det är läggdags.

Västvärldens dekadens kallar jag det.

Ja, jag kan hålla med dig här. Och det är nog inte bara i väst det kan se ut så här, dessvärre.

Jag tycker ändå att jag har sett på en del program, att det inte är dessa enorma kontraster som gäller för det mesta, åtminstone inte för de kvinnor som kommer hit, utan att det är lite mer lika i ålder etc. Men jag vet egentligen alldeles för lite om detta, hoppas kanske på att den värsta vågen är över och att det handlar om lite normalare förhållanden idag.
Citera
2016-08-24, 19:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ja, jag kan hålla med dig här. Och det är nog inte bara i väst det kan se ut så här, dessvärre.

Jag tycker ändå att jag har sett på en del program, att det inte är dessa enorma kontraster som gäller för det mesta, åtminstone inte för de kvinnor som kommer hit, utan att det är lite mer lika i ålder etc. Men jag vet egentligen alldeles för lite om detta, hoppas kanske på att den värsta vågen är över och att det handlar om lite normalare förhållanden idag.

Det är inte bara åldern som besvärar - jag är ingen åldersrasist, har sett eleganta äldre män som ser bra ut med yngre fruar.

Även i fall där det är en gubbe som tar hem en äldre thaikvinna på runt 35-40, så ser man att de har absolut noll gemensamt. Noll kemi. De är bara varandras pragmatiska val.
Citera
2016-08-24, 21:03
Medlem
Citat:
Jag har hört att många fortsätter ofta sälja sig i thaisalonger. De är smarta och pragmatiska av sig de där thailändskorna, vet dock inte ens ifall svenska gubben orkar bry sig så länge han får äta god mat till kvällen, och själv ha lite roligt i sängen vid läggdags.

Ja, sådana relationer är tragiska. Har sett många blandade par med svenska män som är lyckliga och fina. Men aldrig med sydostasiater. Utstrålar alltid noll kemi och passion.
Citera
2016-08-24, 21:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är mycket snack också. Det ska bli så jääääääääääla kul alltihop, woohooo! Och sen så blir det mest sol och bad och ragla hem med samma, gamla kompisgäng som man raglade ut med och kika lite försiktigt på tjejgänget i rummet mittemot som har gjort detsamma, och där det finns en Speciell som kikar tillbaks och som man hoppas på hela veckan tills det blir försent och planet går hemåt igen. Men sånt blir det inga "roliga" serier av, inte.

Ta på lite vänligare glasögon, tycker jag. De flesta kommer inte att ha sprit- och sexorgier.

Jo, det är den svenska nationalsporten, att skämmas för att man är svensk bland svenskar. Mycket svenskare än så kan man inte bli.
Vad tror du om att de sexuellt överförbara sjukdomarna som ökar? Är det kompisgänget tror du, som hällt något i drinkarna?

Du behöver inte försöka släta över något med de flesta. De är många nog, som kommer med könssjukdomar för att räknas.
Väl hemma delar man så klart med sig till sin partner osv.

Vänliga glasögon?
Du menar rosa ögonbindel?
Citera
2016-08-24, 21:38
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammarkungen
Ja, sådana relationer är tragiska. Har sett många blandade par med svenska män som är lyckliga och fina. Men aldrig med sydostasiater. Utstrålar alltid noll kemi och passion.

Det är sant. Latinamerikanska kvinnor brukar tillexempel försöka blåsa lite liv och humor i deras iskalle gubbe, vilket skapar en viss barnslig charm över dessa relationer.

Det ska tilläggas att afrikaner med svenska kvinnor också är extremt stela och tråkiga relationer, som man bara vet inte kommer överleva längre än 5 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in