Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-08-24, 14:45
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
På bilderna syns kvinnan ligga och sola i stillhet när poliserna

Hur kan man sola med en hijab eller burka xD
Men jag fattar inte burkiniförbudet. Jag tycker att det är ohygieniskt i simmhallen, men på stranden? Vet något hur de förklarar det?
Jag kan bara gissa att det beror på det att icke-muslimska kvinnor blev så ofta trakasserad på stranden pga vad de har på sig, att till slut de bestämde att alla kvinnor måste ha bikini, att inte bara icke-muslimer blir trakasserad och kallad för horor.
I mitt åsikt Frankrike är redan en muslimsk koloni (hur många muslimer de har, 20 milioner?) så det ändrar ingenting med sån förbudet. På gator osv. icke-muslimska kvinnor blir fortfarande trakasserad - det ändrar ingenting. Muslimer vill tvinga alla att leva som de vill.
Citera
2016-08-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Men sluta, ingen har blivit "påhoppad med pepparspray". Om kvinnor medvetet bryter mot LAGEN, har polisen rätt att ingripa. Att de är utrustade med pepparspray är inte pga burkinin, det är deras tjänstevapen när de vaktar stränder. Bl a.

Självklart men jag undrar om det skulle funka om det inte är hon själv som bestämmer vad hon har på sig.
Citera
2016-08-24, 15:00
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Sjukt enligt mig att förbjuda birkini och hijab.
Istället borde man inte gjort Frankrike till ett muslim-afrikanskt land från första början.
Ja, det är ett fullständigt idiotiskt förbud.
Citera
2016-08-24, 15:04
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Ja, det är ett fullständigt idiotiskt förbud.

Det är ett försök till integration - på vilket sätt är det idiotiskt?
Citera
2016-08-24, 15:07
Medlem
kaukomanns avatar
Intressant att se pk-liberalernas ställningstagande nu. Är det kränkande att tillåta typiskt sett kvinnoförtryckande klädesplagg eller är det kränkande att förbjuda dem?
Citera
2016-08-24, 15:07
Medlem
japanskbruds avatar
det här kommer förarga många islamister , inom kort kommer vedergällningen.
Citera
2016-08-24, 15:12
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Det är ett försök till integration - på vilket sätt är det idiotiskt?
Polis som tvingar folk att ta av sig kläder? På vilket sätt blir det mindre idiotiskt för att det är "ett försök till integration"?

Vad kommer näst? Kepstvång utomhus som i det militära? Skapar du acceptans för såna här klädlagar så slutar det nog med att vi har en lag som tvingar folk att ha på sig slöja, inte tvärt om.
Citera
2016-08-24, 15:15
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Vilken agenda? Förnekar du det faktum att de fattiga i kolonierna tog chansen att utvandra till FR för ett bättre liv, vilket många också fick? Däremot borde de ha lämnat islam i soptunnan. Många har faktiskt gjort det, men hälsan tiger still...

Hvorfor i alverden skulle jeg fornægte det? Personligt vil jeg hellere leve forholdsvis frit i værtslandet fremfor under en kolonidiktatur. Hvorfor tror du ellers der bor så mange Kongo-afrikanere i Belgium.
Citera
2016-08-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaukomann
Intressant att se pk-liberalernas ställningstagande nu. Är det kränkande att tillåta typiskt sett kvinnoförtryckande klädesplagg eller är det kränkande att förbjuda dem?

Tydlig målkonflikt, men de svenska feministerna vägrar att ens diskutera den sidan av saken eftersom de för död och pina inte vill hamna på samma sida som "de vita männen".
Citera
2016-08-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watermaiden
Självklart men jag undrar om det skulle funka om det inte är hon själv som bestämmer vad hon har på sig.
Då får hon helt enkelt hålla sig borta från stranden. Lag är lag. Att (p)islam förtrycker kvinnors och bestämmer deras klädsel är inget nytt, men det får bekämpas ideologiskt/politiskt. På stranden i Nice är det Nice lag som gäller, och som polisen är skyldig att tillämpa.
Citera
2016-08-24, 15:27
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tydlig målkonflikt, men de svenska feministerna vägrar att ens diskutera den sidan av saken eftersom de för död och pina inte vill hamna på samma sida som "de vita männen".

Tvingas feministerna välja sida kommer de närma sig islamisterna. Islamism och feminism är relativt lika trots allt.
Citera
2016-08-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Hvorfor i alverden skulle jeg fornægte det? Personligt vil jeg hellere leve forholdsvis frit i værtslandet fremfor under en kolonidiktatur. Hvorfor tror du ellers der bor så mange Kongo-afrikanere i Belgium.
Jamendåså, varför ta upp kolonialism öht. Nu diskuterar vi burkini och islamiska kläduniformer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in