Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-24, 11:04
Medlem
LaScalas avatar
När får vi se nåt liknande här?
Jag anmäler mej frivilligt som slöjryckare.

Sedan burkiniförbudet införts på flera håll i Frankrike har polisen gått hårt åt muslimska kvinnor.
Nu kommer bilder från stranden i semesterorten Nice på där polis beväpnad med pepparsprej tvingar en kvinna att ta av sig sin hijab.

Nice förbjuder burkinin
”Det var våldsam stämning”
I Cannes tvingades en annan kvinna att lämna stranden och betala böter för att hon bar hijab.
– Jag tänkte inte ens bada, bara doppa mina fötter, säger kvinnan.
Hon visste inte om att det fanns ett förbud och kläderna täckte inte hennes ansikte.
En fransk journalist på plats såg poliserna rikta pepparsprej även mot henne och människor omkring började skrika åt kvinnan att hon inte var välkommen i Frankrike.
– Det var ganska våldsam stämning. Jag hade känslan av att de skulle ge sig på en kvinna som bara satt på marken och grät tillsammans med sin dotter, säger journalisten Mathilde Cusin till Franska 4TV.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23397202.ab

Citera
2016-08-24, 11:10
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När får vi se nåt liknande här?
Jag anmäler mej frivilligt som slöjryckare.

Sedan burkiniförbudet införts på flera håll i Frankrike har polisen gått hårt åt muslimska kvinnor.
Nu kommer bilder från stranden i semesterorten Nice på där polis beväpnad med pepparsprej tvingar en kvinna att ta av sig sin hijab.

Nice förbjuder burkinin
”Det var våldsam stämning”
I Cannes tvingades en annan kvinna att lämna stranden och betala böter för att hon bar hijab.
– Jag tänkte inte ens bada, bara doppa mina fötter, säger kvinnan.
Hon visste inte om att det fanns ett förbud och kläderna täckte inte hennes ansikte.
En fransk journalist på plats såg poliserna rikta pepparsprej även mot henne och människor omkring började skrika åt kvinnan att hon inte var välkommen i Frankrike.
– Det var ganska våldsam stämning. Jag hade känslan av att de skulle ge sig på en kvinna som bara satt på marken och grät tillsammans med sin dotter, säger journalisten Mathilde Cusin till Franska 4TV.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23397202.ab

Fy vilka dumma rasister.
Detta kommer tyvärr aldrig hända i Sverige med flumvänstern som styr detta pajasland.
Citera
2016-08-24, 11:13
Medlem
Sjukt enligt mig att förbjuda birkini och hijab.
Istället borde man inte gjort Frankrike till ett muslim-afrikanskt land från första början.
Citera
2016-08-24, 11:25
Medlem
Jag har sett under morgonen hur mycket det har tjutits och snyftats över detta på twitter, men ärligt talat har jag svårt att känna mig upprörd. Händelsen inträffade mindre än en kilometer från den strandpromenad i Nice där en muslimsk man i juli brutalt mördade 85 personer, flera av dem barn och ungdomar. Det är ett sår som kommer att vara öppet länge än och att i det läget dyka upp på stranden iklädd en ostentativt muslimsk bylsigt hellång kroppsslöja som skriker ut "jag är inte här av samma skäl som ni andra", ungefär som om man var på väg till Koranskolan, är faktiskt duktigt provocerande. Dessutom förmodligen oroande för många av de mer normalt lättklädda badgästerna.

Att kvinnan formellt sett visade delar av ansiktet spelar inte så stor roll, hon kunde i alla fall ha haft en bomb eller ett vapen under kläderna eller så. Den här typen av klädsel är enormt invasiv, särskilt på en plats dit folk kommer för att bada eller ha roligt ute i det fria.

Det kanske var ett övertramp att polisen använde (eller: hotade med) pepparspray, men det skedde isåfall, vad jag förstår, när hon vägrade att ta av sig något av sin kostymering eller lämna platsen. Frankrike har förbud mot burka och liknande på offentlig plats, och det borde vi ha i Sverige också. Även om det inte handlade om en burka i detta fall är det lätt att förstå varför kvinnan uppfattades som ett mycket störande moment.
Senast redigerad av HepCat-X 2016-08-24 kl. 11:42.
Citera
2016-08-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har sett under morgonen hur mycket det har tjutits och snyftats över detta på twitter, men ärligt talat har jag svårt att känna mig upprörd. Händelsen inträffade mindre än en kilometer från den strandpromenad i Nice där en muslimsk man i juli brutalt mördade 85 personer, flera av dem barn och ungdomar. Det är ett sår som kommer att vara öppet länge än och att i det läget dyka upp på stranden i klädd en ostentativt muslimsk hellång kroppsslöja som skriker ut "jag är inte här av samma skäl som ni andra", ungefär som om man var på väg till Koranskolan, är faktiskt duktigt provocerande. Dessutom förmodligen oroande för många av de mer normalt lättklädda badgästerna.

Att kvinnan formellt sett visade delar av ansiktet spelar inte så stor roll, hon kunde i alla fall ha haft en bomb eller ett vapen under kläderna eller så. Den här typen av klädsel är enormt invasiv, särskilt på en plats dit folk kommer för att bada eller ha roligt ute i det fria.

Det kanske var ett övertramp att polisen använde (eller: hotade med) pepparspray, men det skedde isåfall, vad jag förstår, när hon vägrade att ta av sig något av sin kostymering eller lämna platsen. Frankrike har förbud mot burka och liknande på offentlig plats, och det borde vi ha i Sverige också. Även om det inte handlade om en burka i detta fall är det lätt att förstå varför kvinnan uppfattades som ett mycket störande moment.
Jo precis, faller i stort sett in under "jiddra inte med snuten". Det är inte många solskenshistorier som tar fart med "... men sen kallade jag polisen för fitta och vägrade samarbeta".
Citera
2016-08-24, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Helt rätt.
Aftonbladet är bekymrad över att burkinin påminner om en UV-dräkt, som bl a bärs av barn... och tycker att kvinnor inte ska kommenderas att "klä av sig". De fattar inte att det INTE handlar om baddräkt i sig, utan om religiöst förtryckande symboler - detta från en våldsam invasiv religiös-politisk ideologi som slaktade 85 pers på självaste franska nationaldagen.

Klart fransoserna blir provocerade. Heder åt polisen, inga djäfla hen-dialogare som "gillar olika".
Citera
2016-08-24, 11:46
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Istället borde man inte gjort Frankrike till ett muslim-afrikanskt land från första början.

Exakt.

Jag tycker att det är mer än lovligt korkat att beordra polisen att springa omkring och pepparspraya kvinnor och barn i ansiktet för att de har på sig ett klädesplagg som vi västerlänningar väljer att läsa in kvinnoförtryck i.

Den stora majoriteten av oss européer har aldrig velat ha rasfrämlingar boende i våra länder. Vi gjorde fel redan från början som släppte in dessa. Den enda lösningen på problematiken är repatriering. Vi måste få invasionsstyrkan att återvända till sina hemländer!
Citera
2016-08-24, 11:47
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Nej det borde man inte men människan tycks oförmögen att lära av historien. Inom en inte alltför avlägsen framtid har vi i Europa snart en situation som kommer att starkt påminna om det som hände på 30-talet.
Citera
2016-08-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Jo precis, faller i stort sett in under "jiddra inte med snuten". Det är inte många solskenshistorier som tar fart med "... men sen kallade jag polisen för fitta och vägrade samarbeta".
Man jiddrar inte med den franska snuten. Tro mig, den är inte så mesig som den svenska. Jag blev stoppad av gendarmer med blåljus i somras, pga "misstänkt objekt" i baksätet. Det var en hundvalp! Efter att jag visat EU-pass var allt ok. Sura djäflar var de också, de där snutarna. Men rätt åt burkini-tanterna, vad f-n ska de på en badstrand att göra om de inte vågar visa kroppen? De får väl köpa en jaccuzzi eller nåt, bara söka bidrag från Saudiarabien, de finansierar gärna allt som gynnar (p)islam i väst. Men inte EN ENDA burkini-syrier tar de in i Saudi, de får vi stackare i EU göra...
Senast redigerad av weseeyou 2016-08-24 kl. 11:52.
Citera
2016-08-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Exakt.

Jag tycker att det är mer än lovligt korkat att beordra polisen att springa omkring och pepparspraya kvinnor och barn i ansiktet för att de har på sig ett klädesplagg som vi västerlänningar väljer att läsa in kvinnoförtryck i.
Sprayen användes inte, utan fanns där om tanten hade vägrat. Oerhört provocerande mot hetlevrade Nice-poliser att ge sig ut på Promenade des Anglais i jihadistbaddräkt, efter strandmassakern i juli!! Som om att be om problem...Nu fattar muzzelkärringarna att de INTE är välkomna på stränderna i sina islamistkläder. Gott så.
Citera
2016-08-24, 11:58
Medlem
Anarkhoss avatar
Haha, tänk om detta skulle hänt i Sverige. Jäklar vad skitnödiga alla som vill motarbeta svensk kultur hade blivit (dvs majoriteten av vårt land ). Kul att se länder där man insett hur sjukt det är med klanmänniskor som är fast i medeltida illusioner. Det borde ju inte accepteras i något civiliserat och modernt land egentligen...
Citera
2016-08-24, 12:03
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Sprayen användes inte, utan fanns där om tanten hade vägrat. Oerhört provocerande mot hetlevrade Nice-poliser att ge sig ut på Promenade des Anglais i jihadistbaddräkt, efter strandmassakern i juli!! Som om att be om problem...Nu fattar muzzelkärringarna att de INTE är välkomna på stränderna i sina islamistkläder. Gott så.

Så de blev alltså "bara" hotade? Jag står fast vid att denna retroaktiva uppfostran av orchkärringarna är korkad och kontraproduktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in