Nu är det så att bilnyckeln bestämde sig för att helt plötsligt bara gå sönder. Det är själva nyckeln som lossnat från fjärrlåset. Fästet med metallbiten som håller kvar nyckeln har lossnat.
Du mister funktionen att fälla in nyckelbladet. Men man kan svetsa med hjälp av en lödpenna o tillfoga plast från en klädnypa. Lär inte hålla spec länge.
Limma bör funka ett tag med.
Du mister funktionen att fälla in nyckelbladet. Men man kan svetsa med hjälp av en lödpenna o tillfoga plast från en klädnypa. Lär inte hålla spec länge.
Limma bör funka ett tag med.
Ps. Gör något åt dina nagelband när du är på gång
Superlim tror jag inte skulle fungera. Då tror jag mer på svetsningen.
Hehe, de är redan åtgärdade. Bilden togs i förrgår så.
Det är en vw nyckel eller hur? På min typ tre månader gamla nyckel så upptäckte jag idag att rörstiftet som håller fast nyckeln i fjärren hade börjat krypa ut. Tryckte tillbaka det. Verkar som att stiftet är för litet och inte får någon bra presspassning
Gå till autoexperten eller liknande o be om något bra tvåkomponentslim!
Öppna nyckeln så du ser hur allt är uppbyggt o Tvätta bort allt fett o smuts med typ brake clean eller liknande, sen är det bara att fylla springor o allt med lim o trycka ihop o dra en tejpbit runt! Se till att inte kladda ner kretskort och sånna elgrejjer! 😊
Tips är ju att byta batteri samtidigt för du kan ju inte plocka isär nyckeln igen 😉
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!