2016-08-24, 10:29
Medlem
Yaskos avatar
Det intressanta är att första reaktionen mot Cerablus operationen kom från YPG där Salih Muslim gick ut och hotade att Turkiet skulle förlora. Man slår till mot DAESH men första reaktionen kommer från PYD/PKK, intressant..
Citera
2016-08-24, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
För min del kan Jarabulus gärna vänta. Staden kommer att vara isolerad om "Islamic" State of Turkey inte bestämmer sig för att ockupera mer av Rojava. Där kan turkarna och jihadisterna ha skoj och gå ut på klubbar med endast män i vita klänningar, skägg och tofflor. Under tiden kan YPG röra sig västerut och försöka länka ihop kantonerna, samt ge en hjälpande hand till våra bröder och systrar i Sheikh Masoud.

Turkarna kommer garanterat vilja länka jarabulus mef azaz/marae , frågan är vad som kommer bli av al-bab. Sdf tar den? SAA?

För går nu Turkiet in som de verkar i Syrien mera aktivt är det utan tvekan pga att se har någon överenskommelse med Ryssland/assad.

Hur ska sdf ta sig till Masoud? Den är väl helt omringad?
Citera
2016-08-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Turkarna kommer garanterat vilja länka jarabulus mef azaz/marae , frågan är vad som kommer bli av al-bab. Sdf tar den? SAA?

För går nu Turkiet in som de verkar i Syrien mera aktivt är det utan tvekan pga att se har någon överenskommelse med Ryssland/assad.

Hur ska sdf ta sig till Masoud? Den är väl helt omringad?
Och nu har turkiska stridsvagnar passerat gränsen
Citera
2016-08-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Och nu har turkiska stridsvagnar passerat gränsen

Såg det precis med, då kan vi vara säkra på att denna gång menar de allvar när marktrupper kommer på plats.

Kan bli en händelserik dag detta
Citera
2016-08-24, 10:38
Medlem
Conflict news har en livetråd

http://www.conflict-news.com/articles/live-thread-the-turkish-safe-zone-operation
Citera
2016-08-24, 10:47
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Vilken sida står Turkarna på i Syrien? "Rebellerna"? Varför stödjer Ryssland Turkiet om nu Turkiet stödjer "Rebellerna". Är så virrigt detta, någon som kan förklara?
Citera
2016-08-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Vilken sida står Turkarna på i Syrien? "Rebellerna"? Varför stödjer Ryssland Turkiet om nu Turkiet stödjer "Rebellerna". Är så virrigt detta, någon som kan förklara?

Turkiet har sina egna "rebeller" i Syrien, som jag förstår det har de tagit folk ifrån idlib/azaz för denna offensiv.

Svårt att säga vems sida Turkiet står på, det man kan konstatera är att de är emot kurderna
Citera
2016-08-24, 10:59
Medlem
Citat:
Med våld naturligtvis.

Du menar de ska attackera SAA i Aleppo?
Citera
2016-08-24, 11:08
Medlem
Citat:
Der blir nog FSA vägen va? Missuppfattar du med mening för att jag sa att du inte är insatt?

Hur menar du att de ska ta aig in i Aleppo utan att stöta på SAA? Enda öppna vägen just nu är i sydvästra Aleppo där rebellerna lyckades öppna upp en lucka för ett tag sedan.

Jag kan absolut inte allt här och aldrig påstått det. Så har jag fel så tar jag det på mig och rättar till det.

Vilken fsa-väg är det du menar?
Citera
2016-08-24, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Hur menar du att de ska ta aig in i Aleppo utan att stöta på SAA? Enda öppna vägen just nu är i sydvästra Aleppo där rebellerna lyckades öppna upp en lucka för ett tag sedan.

Jag kan absolut inte allt här och aldrig påstått det. Så har jag fel så tar jag det på mig och rättar till det.

Vilken fsa-väg är det du menar?

Vilken väg de tar är inte det viktiga. Huvudsaken är att de måste försöka hjälpa sitt folk. Annars kan terroristerna försöka sig på en a la Kobane igen.
Citera
2016-08-24, 11:18
Medlem
Citat:
Vilken väg de tar är inte det viktiga. Huvudsaken är att de måste försöka hjälpa sitt folk. Annars kan terroristerna försöka sig på en a la Kobane igen.

Undvik nu inte frågan, du kallar mig inte insatt och nu frågade jag dig något som du säger du veta.

Så vilken fsa-väg är det du menar?
Citera
2016-08-24, 11:19
Medlem
Yaskos avatar
Citat:

Ja, attackera FSA, bra. Mellanösterns Nordkorea har redan förstört sina relationer till alla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in