2016-08-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Ingen info angående Lazio och deras säsongkort?

För några dagar sedan lästa jag att det var 1.900 (2016-08-19).
Citera
2016-08-23, 22:54
Medlem
JayGatsbys avatar
Såklart Roma ska skämma ut Italien...

Hoppas man styr upp sig och går långt i Europa League istället...
Citera
2016-08-23, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Såklart Roma ska skämma ut Italien...

Hoppas man styr upp sig och går långt i Europa League istället...

Roma har aldrig satsat på EL och kommer inte göra det nu heller...
Citera
2016-08-23, 23:43
Medlem
Klopeks avatar
Säger bara det, De Rossi är en av de äckligaste spelarna som jag sett på en fotbollsplan. Inte första gången han tappar huvudet totalt och går in för att medvetet skada en spelare i motståndarlaget. Och värst av allt för Romas del att han sätter Roma i en svår situation vid det röda kortet. Dock skönt att vi slipper se Roma i CL, skämmer ut Italien i CL år efter år med tennis-siffror. Hela Roma som lag andas losermentalitet och sådant hör inte hemma i CL.

Visserligen spelade Porto sämre (!!!) efter Romas två st utvisningar ett bra tag efter detta, hur man nu lyckas med detta är en bedrift i sig. Porto kommer åka ut så fort de får möta ett kvalificerat motstånd om de nu går vidare från gruppen förstås.

Det finns bara två lag i Italien som kan bära Italiens färger och göra det med värdighet och det är Milan och Juventus. Speciellt Milan vill jag säga som faktiskt är det lag i Italien som lyckats bäst i CL genom åren vilket bara är att titta på troféskåpet när det gäller CL, Milan har vinnar-DNA i sig när det kommer till CL medans Juventus är motsvarigheten när det gäller ligaspelet.

Är det något jag alltid tyckt varit tråkigt med Juve är att det sällan räcker enda fram och ynka 2 CL titlar är inget att hurra över.

Kollar man tillbaka i tiden så har Juve förlorat oändligt många CL finaler, deprimerande. Fick det till 6st förlorade CL finaler genom åren och ynka 2 CL vinster. Alldeles för dåligt tycker jag. Otur? Eller inte bra när det gäller och nalkas final? 3 CL finaler i rad på 90-talet men lyckades bara vinna en av dem.
Citera
2016-08-24, 00:05
Medlem
snillet_1s avatar
De Rossi borde ha sålts när man fick det där budet från Chelsea eller vad fan det var för några år sedan. Maken till loser. ALLA hans röda kort har varit rakt igenom korkade. Ja, röda kort är sällan begåvade men kan iaf förstås och förklaras i en del fall. De Rossis är jämt att han skall slå någon i magen eller göra en helt oprovocerad idiottackling. Så trött på skiten.

Jag säger som Borell sade någon gång i vintras; detta Roma är ett jävla skitprojekt. Säsongen är över som jag ser det. Kan lika gärna sparka Spalletti också. Detta med röda kort hela tiden är ju en del i hans anda också.

Man säljer väl Manolas eller nåt nu också bara för det.
Senast redigerad av snillet_1 2016-08-24 kl. 00:12.
Citera
2016-08-24, 00:34
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Säger bara det, De Rossi är en av de äckligaste spelarna som jag sett på en fotbollsplan. Inte första gången han tappar huvudet totalt och går in för att medvetet skada en spelare i motståndarlaget. Och värst av allt för Romas del att han sätter Roma i en svår situation vid det röda kortet. Dock skönt att vi slipper se Roma i CL, skämmer ut Italien i CL år efter år med tennis-siffror. Hela Roma som lag andas losermentalitet och sådant hör inte hemma i CL.

Visserligen spelade Porto sämre (!!!) efter Romas två st utvisningar ett bra tag efter detta, hur man nu lyckas med detta är en bedrift i sig. Porto kommer åka ut så fort de får möta ett kvalificerat motstånd om de nu går vidare från gruppen förstås.

Det finns bara två lag i Italien som kan bära Italiens färger och göra det med värdighet och det är Milan och Juventus. Speciellt Milan vill jag säga som faktiskt är det lag i Italien som lyckats bäst i CL genom åren vilket bara är att titta på troféskåpet när det gäller CL, Milan har vinnar-DNA i sig när det kommer till CL medans Juventus är motsvarigheten när det gäller ligaspelet.

Är det något jag alltid tyckt varit tråkigt med Juve är att det sällan räcker enda fram och ynka 2 CL titlar är inget att hurra över.

Kollar man tillbaka i tiden så har Juve förlorat oändligt många CL finaler, deprimerande. Fick det till 6st förlorade CL finaler genom åren och ynka 2 CL vinster. Alldeles för dåligt tycker jag. Otur? Eller inte bra när det gäller och nalkas final? 3 CL finaler i rad på 90-talet men lyckades bara vinna en av dem.

Visst är det så. Avgörande för Calcio att Milan kommer tillbaka till fornstora dagar.
Juve gör ett bra jobb och verkar vara en riktigt välskött och friskt tänkande klubb, men de kan inte dra hela lasset hur länge som helst.
Citera
2016-08-24, 00:40
Medlem
Klopeks avatar
Bjuder på en gammal länk, bara ansiktsuttrycket från Gary Neville säger allt. Ser ut som han har en nära döden upplevelse:

https://www.youtube.com/watch?v=AZk1y7UNZzY

Stämmer fortfarande till viss del, Juve är ingen drömlottning för något lag i nutid heller. Ev första säsongen i CL på flera år efter att conte tog var juventus en "dröm" men senaste åren ingen dröm alls. Skulle säga att Juve är en hybrid mellan A.Madrid och Barcelona. Inte lika bra kollektiv defensiv som A.Madrid och inte heller lika vass offensiv som Barcelona. Utan en blandning av båda.

Individuellt sätt tycker jag Juventus är bättre än A.Madrid om man ser på spelare över hela planen med defensiva egenskaper (framförallt backlinje), dock som kollektivt lag försvarar nog A.Madrid bättre. Och andra sidan är Juventus vassare framåt istället. Barca har dock en sjuk offensiv men jag tycker Juventus iår iomed köpet av Higuain och Alves fått än vassare offensiv och börjar närma sig så smått.

Dybala - Higuain framtida radarparet ihop med Aguero i landslaget?

Ser framför mig i 4-3-3

Dybala - Higuain - Aguero
Citera
2016-08-24, 00:52
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Visst är det så. Avgörande för Calcio att Milan kommer tillbaka till fornstora dagar.
Juve gör ett bra jobb och verkar vara en riktigt välskött och friskt tänkande klubb, men de kan inte dra hela lasset hur länge som helst.

Ändå är jag orolig för framtiden, stommen i laget börjar lida mot sitt slut. En Barzagli som går på sista versen, har denna säsongen kvar och sedan max en säsong till. Chiellini inte heller pyrung direkt utan blir väl 31år i år om han inte hunnit fylla det ännu. Buffon kommer garanterat köra ytterligare en säsong efter denna säsongen men sedan är det slutet där också.

Om 2år så kommer garanterat Barzagli och Buffon inte spela i juvetröjan och om 3år så kommer ev Chiellini också lägga sina skor på hyllan, hans spelstil är så slitsam så det sliter enormt på honom. Bara att se hur ofta han var skadad förra säsongen. Med lite tur har Chiellini 4år kvar på toppnivå och med extrem tur 5år kvar beroende på skador och om han kan åldras lika elegant som Barzagli.

Edit: fel av mig, chiellini är född 84a så han är 32år Han har alltså max 4år kvar på toppnivå. Men räkna med 3år.
Senast redigerad av Klopek 2016-08-24 kl. 00:55.
Citera
2016-08-24, 07:14
Medlem
Hade inte möjlighet att se matchen mot Porto utan följde den ytterst sporadiskt via mobilen

Oavsett så nämnde jag för min inte särskilt i italiensk fotboll insatta vän att man tog in Emerson då De Rossi blev utvisad. Han nickade och konstaterade att vill man täcka upp ett mittfält med en man mindre så är fan Emerson bäst.

Tyvärr var han ca 10 år fel, så det var inte puman som kom in...

(verkar som att Totti värmde upp i 45 minuter utan att komma in i den sista CL-matchen som han hade möjlighet till?)
Citera
2016-08-24, 08:41
Medlem
Herregud vad Roma skämde ut sig igår. De Rossi, kapten för dagen, går medvetet in och försöker skada Maxi och förstör för hela laget redan i första halvleken. Helt sanslöst beteende, och inte långt därpå fick vi se en liknande idiottackling från inbytte Emerson och ännu ett rött kort. Skandal! Tycker synd om övriga laget, speciellt Nainggolan som jag tyckte var riktigt bra och drev på in i det sista. Bruno Peres och Strootman gjorde också en bra match.

Manolas, däremot, vad är grejen med honom? Bjöd på några trevliga uppspel och någon fin brytning men annars tyckte jag det var slarv, slarv, slarv. Satte sig i trängda lägen, tappade boll, passade fel. Dessutom helt bortgjord vid ett av målen. Bara en dålig dag eller?

Polacken var ute och flaxade och dödade det hopp som ännu fanns vid 2-0 och Dzeko, har han någon fotbollshjärna öht? Såg trögt ut igår, frustrerande att se honom spela nuförtiden.

Och ja, Brille, Totti värmde upp men kom aldrig in.
Citera
2016-08-24, 09:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
De Rossi borde ha sålts när man fick det där budet från Chelsea eller vad fan det var för några år sedan. Maken till loser. ALLA hans röda kort har varit rakt igenom korkade. Ja, röda kort är sällan begåvade men kan iaf förstås och förklaras i en del fall. De Rossis är jämt att han skall slå någon i magen eller göra en helt oprovocerad idiottackling. Så trött på skiten.

Jag säger som Borell sade någon gång i vintras; detta Roma är ett jävla skitprojekt. Säsongen är över som jag ser det. Kan lika gärna sparka Spalletti också. Detta med röda kort hela tiden är ju en del i hans anda också.

Man säljer väl Manolas eller nåt nu också bara för det.
Säsongen var över när man bestämde sig för att satsa på dzeko som malspruta. Serie a den här säsongen mår inte alls bra som jag ser det. Fiorentina och romas projekt känns om inte döda så helt ointressanta den här säsongen. Inter och Milan kommer ingenstans. Lazio är lotito-lazio. Napoli är allmänt sämre i år och snart rasar väl arenan ihop för gott.De övriga lagen gör inte mycket för att ligan som helhet ska bli bättre. Inga nya arenaprojekt eller förmögna ägare. Försäljningen av årskort verkar sämre än någonsin och Europaspelet verkar bara räddas av att lagen som vanligt är för dåliga för att ta sig till cl.
Senast redigerad av sebastian_ 2016-08-24 kl. 10:05.
Citera
2016-08-24, 10:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Ändå är jag orolig för framtiden, stommen i laget börjar lida mot sitt slut. En Barzagli som går på sista versen, har denna säsongen kvar och sedan max en säsong till. Chiellini inte heller pyrung direkt utan blir väl 31år i år om han inte hunnit fylla det ännu. Buffon kommer garanterat köra ytterligare en säsong efter denna säsongen men sedan är det slutet där också.

Om 2år så kommer garanterat Barzagli och Buffon inte spela i juvetröjan och om 3år så kommer ev Chiellini också lägga sina skor på hyllan, hans spelstil är så slitsam så det sliter enormt på honom. Bara att se hur ofta han var skadad förra säsongen. Med lite tur har Chiellini 4år kvar på toppnivå och med extrem tur 5år kvar beroende på skador och om han kan åldras lika elegant som Barzagli.

Edit: fel av mig, chiellini är född 84a så han är 32år Han har alltså max 4år kvar på toppnivå. Men räkna med 3år.
Njut av stunden. Det är det bästa laget sen 2003. Framtiden avgjors inte bara av antalet talanger utan hur mycket pengar juventus drar in i nuläget och hur stort varumärket blir igen. Samt strukturen kring klubben med arenan osv.En europaframgang är värd mer för framtiden än några yngre talanger. Sen har ni rugani, bonucci, benatia. Som är klass och under 30 år i försvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in