Citat:
Ursprungligen postat av
elofd
Varför är det så dåligt medialt uppmärksammat i Sverige?
Även om det kanske inte är konstigt att vilja gå hem så tycker jag ändå det är lite underligt. En 17 åring som väljer att gå hem så sent och avvika från gänget. Vet själv från den tiden att gå var trevligt, speciellt hellre än att åka taxi själv, men när kompisarna tar taxi finns det egentligen ingen större anledning till att gå själv. Tyvärr finns också medveten om vad som tyvärr kan hända i bakhuvet och det faktum att polarna åkte taxi och kostnaden därför skulle delas gör det till det mest rationella beslutet, att hänga på taxituren. Men eftersom det inte verkar ligga så mycket fokus på just denna delen antar jag att kompisarna kunde ge en bättre förklaring än vad jag uppfattat.
Jag tror att hennes kompisar är de som har mest att berätta här. De kände henne, de måste veta varför just hon valde att gå. Det måste ju finnas en orsak. Jag har själv valt att promenera efter utekvällar för att få lite frisk luft men jag tror inte jag gått själv om kompisarna tagit taxi.
De vet ju förmodligen om hon skulle tänkas hänga med nån okänd eller om hon var ledsen t ex.
De kan t o m vara så att de var osams men kompisarna förtiger det.
Det saknas info om kompisarnas utsagor.