2016-08-13, 12:51
Medlem
Citat:
To vidner efterlyst
Så sent som i denne uge har Sydsjællands- og Lolland Falsters Politi efterlyst to vidner, som er blevet set på Korsør Station samtidig med, at Emilie steg af toget.

- Vi ved positivt, at vi mangler at tale med to personer - en ung mand og en ung kvinde. De er med samme tog som Emilie og står af sammen med hende. Vi vil rigtig gerne tale med dem for at høre, om de måtte have set eller observeret noget fra det tidsrum, forklarede efterforskningsleder Marianne Roed forleden til Ekstra Bladet.

Hun beskriver det unge par som værende i 20'erne. Kvinden har løst skulderlangt meget lyst hår, muligvist afbleget. Hun er iført mørkt tøj og Converse sko. Hun følges med en ung mand, med lyst blond kort hår, cowboyjakke, skjorte, mørke bukser og Converse sko. Han har en sort rygsæk på ryggen.

Länk: http://ekstrabladet.dk/112/dykkere-indsat-i-eftersoegningen-efter-forsvundne-emilie/6236424
Citera
2016-08-17, 18:50
Medlem
https://www.facebook.com/MissingPeople112/photos/a.1026858160726885.1073741828.1021460804599954/1078055748940459/?type=3&theater&notif_t=notify_me_page&notif_id=14 71450404399927

Citat:
EFTERSØGNING 19/8-2016 kl. 16.00

Vi nåede ikke det hele på den sidste eftersøgning, derfor kalder vi ind igen og håber der kommer så mange så vi kan få vished om der er noget.
Citera
2016-08-21, 06:36
Medlem
Citat:
Samtidigt tappar frivilliga energin och ger upp sökandet. När danska Missing people arrangerade sitt första sök dök 500 personer upp.
I sök nummer två och tre kom det runt hundra personer.
Det fjärde söket engagerade 57 personer.
Och när frivilligorganisationen gav sig ut för att leta igen i fredags var de bara elva stycken. Det berättar insatsledaren Lars Jensen för Kvällsposten.
– Det är frustrerande för oss att det inte kommer lika många, säger han.
De elva sökte på vägen från tågstationen till Emilies hem, och gjorde två fynd. Organisationen har dock som policy att aldrig berätta öppet om de fynd de gör; de överlämnas i stället till polisen som får värdera om de är intressanta.

http://www.expressen.se/kvallsposten/nya-fynd-har-gjorts-i-sokandet-efter-emilie/
Citera
2016-08-21, 06:44
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/nya-fynd-har-gjorts-i-sokandet-efter-emilie/

Synd att folk ge upp men ändå lite förståeligt. Hon har varit bort vad är det nu 2 månader? Hur stor chans är det att hon är vid liv? Sen hoppas jag att dom hitta hennes kropp så familjen slipper gå runt och tänk på ifall hon är död eller fortfarande vid liv? Måste nog ändå vara bättre att veta att hon är död och varför än att gå runt och tänk på om hon lever eller är död.

Edit: Glömde också en sak. Sen är det nog också bättre för familjen att begrava någon kropp än en tom kista, om det nu finns något kvar av henne. Tar det långt tid innan en kropp ruttna bort helt så det bara finns skelett kvar?
Senast redigerad av xaniix 2016-08-21 kl. 06:46.
Citera
2016-08-22, 18:12
Medlem
Det här är en mycket ledsam historia som antagligen kommer att ta väldigt lång tid att lösa - om det ens blir löst. Jag tror någon (lastbilschaufför?) sonika norpat henne. Hon kan ligga var som helst dumpad längs vägen. Denna teori i och med saknaden av spår, tjejen kan ju inte bara gå upp i rök.
Finns inte övervakningskameror vid stationen, vid stora vägen, vid någon väg nära?
När man gått igenom alla spår (avsaknaden av spår) och inte har fler trådar att nysta i, får man sätta sig och kolla ALLA övervakningskameror i närheten och spana efter bilar som passerar området i samtid med flickan.

Jag tror som sagt inte att hon finns i Korsör - my five cents
Citera
2016-08-23, 05:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det här är en mycket ledsam historia som antagligen kommer att ta väldigt lång tid att lösa - om det ens blir löst. Jag tror någon (lastbilschaufför?) sonika norpat henne. Hon kan ligga var som helst dumpad längs vägen. Denna teori i och med saknaden av spår, tjejen kan ju inte bara gå upp i rök.
Finns inte övervakningskameror vid stationen, vid stora vägen, vid någon väg nära?
När man gått igenom alla spår (avsaknaden av spår) och inte har fler trådar att nysta i, får man sätta sig och kolla ALLA övervakningskameror i närheten och spana efter bilar som passerar området i samtid med flickan.

Jag tror som sagt inte att hon finns i Korsör - my five cents
Så sant så, mina teorier är att hon antingen blev kidnappad, eller hon blev överfallen och våldtagen med stor sannolikhet, hur som helst så tror jag knappast hon är vid liv, hoppas bara det inte blir olöst...
Citera
2016-08-23, 07:54
Medlem
Hunden007s avatar
hon var ute och festade?

gissar på hon ramlat ner i vattnet och drunknat. var ju någon i på nyår som de hände samma sak som.
Citera
2016-08-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
hon var ute och festade?

gissar på hon ramlat ner i vattnet och drunknat. var ju någon i på nyår som de hände samma sak som.

Hon hade inte druckit mycket.
Citera
2016-08-23, 16:29
Medlem
Varför är det så dåligt medialt uppmärksammat i Sverige?

Även om det kanske inte är konstigt att vilja gå hem så tycker jag ändå det är lite underligt. En 17 åring som väljer att gå hem så sent och avvika från gänget. Vet själv från den tiden att gå var trevligt, speciellt hellre än att åka taxi själv, men när kompisarna tar taxi finns det egentligen ingen större anledning till att gå själv. Tyvärr finns också medveten om vad som tyvärr kan hända i bakhuvet och det faktum att polarna åkte taxi och kostnaden därför skulle delas gör det till det mest rationella beslutet, att hänga på taxituren. Men eftersom det inte verkar ligga så mycket fokus på just denna delen antar jag att kompisarna kunde ge en bättre förklaring än vad jag uppfattat.
Citera
2016-08-23, 18:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elofd
Varför är det så dåligt medialt uppmärksammat i Sverige?

Även om det kanske inte är konstigt att vilja gå hem så tycker jag ändå det är lite underligt. En 17 åring som väljer att gå hem så sent och avvika från gänget. Vet själv från den tiden att gå var trevligt, speciellt hellre än att åka taxi själv, men när kompisarna tar taxi finns det egentligen ingen större anledning till att gå själv. Tyvärr finns också medveten om vad som tyvärr kan hända i bakhuvet och det faktum att polarna åkte taxi och kostnaden därför skulle delas gör det till det mest rationella beslutet, att hänga på taxituren. Men eftersom det inte verkar ligga så mycket fokus på just denna delen antar jag att kompisarna kunde ge en bättre förklaring än vad jag uppfattat.

Jag tror att hennes kompisar är de som har mest att berätta här. De kände henne, de måste veta varför just hon valde att gå. Det måste ju finnas en orsak. Jag har själv valt att promenera efter utekvällar för att få lite frisk luft men jag tror inte jag gått själv om kompisarna tagit taxi.
De vet ju förmodligen om hon skulle tänkas hänga med nån okänd eller om hon var ledsen t ex.
De kan t o m vara så att de var osams men kompisarna förtiger det.
Det saknas info om kompisarnas utsagor.
Citera
2016-08-23, 20:29
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag tror att hennes kompisar är de som har mest att berätta här. De kände henne, de måste veta varför just hon valde att gå. Det måste ju finnas en orsak. Jag har själv valt att promenera efter utekvällar för att få lite frisk luft men jag tror inte jag gått själv om kompisarna tagit taxi.
De vet ju förmodligen om hon skulle tänkas hänga med nån okänd eller om hon var ledsen t ex.
De kan t o m vara så att de var osams men kompisarna förtiger det.
Det saknas info om kompisarnas utsagor.

Håller med om att det saknas utsagor från kompisarna eller/och så har dom så viktig information som polisen vill använda när det väl har hittat en misstänkt för att kunna knyta vederbörande till brottet.
Citera
2016-08-23, 20:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Så sant så, mina teorier är att hon antingen blev kidnappad, eller hon blev överfallen och våldtagen med stor sannolikhet, hur som helst så tror jag knappast hon är vid liv, hoppas bara det inte blir olöst...
Jag verkar få gå in som självmordsrepresentanten i alla trådar om försvunna personer.

Utan att ha siffror så påstår jag att självmord är enormt mycket vanligare än både kidnappning och mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in