2016-08-23, 18:09
Medlem
Yxzers avatar
Det efterlysta bilen är väl av samma sort som Lisa Holm fraktades i?!?!
Verkar vara populär bland mödare!!!
Citera
2016-08-23, 18:14
Medlem
JMs syrra har en vän som jobbar på en tidning
Citera
2016-08-23, 18:28
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Förlåt att förra uppdateringen blev fel. Snickare ska in på den nu drunknade fd maken,ej på rektorn, mm.

Kompletterar din lista med lite födelsedata:

Citat:
Yrken på de olika utan tanke på hierarkier

20000423- Asylsökande
19990413- Asylsökande
19980108- Asylsökande
19730803- En med finskt namn i restaurangbranchen, snickare
19641005- En rektor med ev. militär bakgrund
19750916- En återfalls mördare
19800526- En polis

edit: Polisens födelsedata skulle jag vilja ha bekräftad. Är inte helt hundra på att den är rätt.
Senast redigerad av FuckBlash 2016-08-23 kl. 18:31.
Citera
2016-08-23, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Spekulera är en sak, men du fantiserar fritt. Åklagaren är missnöjd med polisens arbete. Punkt. Det står inte en stavelse om 18-åringens advokat.

Att fräsa ur sig sustanslöst lort funkar inte. Vad du istället bör göra är att läsa igenom artikeln på
nytt istället för att skrika punkt eller att jag fantiserar. Åklagaren Thomas Bergström beklagar sig
bl a i artikeln att inget nytt hänt i hans utredning gällande misshandelsärendet så karln
vill rida på en annan utredning, men så blev det inte. Passa på - kortet köptes inte, helt rätt.

Citat:
Åklagare Thomas Bergström ville att 18-åringen även skulle förhöras om den grova misshandeln i Eskilstuna då han satt frihetsberövad misstänkt för Arbogamordet.
– Det hade väl varit ett bra tillfälle att kunna göra det, men så skedde inte.

Citat:
- En av de utpekade satt ju anhållen i det här Arbogaärendet och det hade ju varit ett tillfälle att ställa frågor även om misshandeln, men det blev inte av.

Ingenstans klagar ÅK direkt på polis, det är bl a du som ser sådana klagomål mellan textraderna
och visst har man problem med att få ihop helheten kan man givetvis gissa att polis vägrar gå
TB tillmötes pga att dom "vill rädda" JM och då får vissa möjligheten att jämföra dessa med
Kling och Klang, du t ex.

Men de som kan tänka lite längre än så vet att det bl a finns en advokat här fastän denne
försvarare inte direkt nämns i text så existerar han faktiskt.

Hur tänkte du att en försvarare jobbar ? Varsågod pumpa gärna min klient på vad som när han
ändå är anhållen, får ni inte han häktad pga mordet/försöket på Gör*n och An*ki så kanske ni
lyckas med misshandelfallet. . . .
Nja tror inte så va.

Du retade upp dig på mitt citat och kontrar bjäbbigt och substanslöst för att du inser att
att jag troligtvis har rätt. Men varsågod uttala dig pånytt dock lite mognare denna gång istället
för att endast leverera strunt. Annars låt bli, för serru jag kräver lite högre nivå jag än det du nyss
levererade. OK ?
Senast redigerad av LKVN 2016-08-23 kl. 18:58.
Citera
2016-08-23, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Att fräsa ur sig sustanslöst lort funkar inte. Vad du istället bör göra är att läsa igenom artikeln på nytt istället för att skrika punkt eller att jag fantiserar. Åklagaren Thomas Bergström beklagar sig bl a i artikeln att inget nytt hänt i hans utredning gällande misshandelsärendet så karln vill rida på en annan utredning, men så blev det inte. Passa på - kortet köptes inte, helt rätt.

Ingenstans klagar ÅK direkt på polis, det är bl a du som ser sådana klagomål mellan textraderna
och visst har man problem med att få ihop helheten kan man givetvis gissa att polis vägrar gå
TB tillmötes pga att dom "vill rädda" JM och då får vissa möjligheten att jämföra dessa med
Kling och Klang, du t ex.

Men de som kan tänka lite längre än så vet att det bl a finns en advokat här fastän denne
försvarare inte direkt nämns i text så existerar han faktiskt.

Hur tänkte du att en försvarare jobbar ? Varsågod pumpa gärna min klient på vad som när han
ändå är anhållen, får ni inte han häktad pga mordet/försöket på Gör*n och An*ki så kanske ni
lyckas med misshandelfallet. . . .
Nja tror inte så va.

Du retade upp dig på mitt citat och kontrar bjäbbigt och substanslöst för att du inser att
att jag troligtvis har rätt. Men varsågod uttala dig pånytt dock lite mognare denna gång istället
för att endast leverera strunt. Annars låt bli, för serru jag kräver lite högre nivå jag än det du nyss
levererade. OK ?

Finns ingen anledning att leta mellan raderna. Han säger det rätt ut:

Citat:
Enligt Thomas Bergström har det inte hänt så mycket nytt i misshandelsärendet den senaste veckan.
- En av de utpekade satt ju anhållen i det här Arbogaärendet och det hade ju varit ett tillfälle att ställa frågor även om misshandeln, men det blev inte av.

Du föreslog att det skulle ske men det skedde inte?
- Precis.

Detta fantiserar du ihop att det skulle betyda att polisen försökte ställa frågor om misshandeln men 18-åringens advokat krävde att inga såna frågor skulle ställas.

Du är ju inte klok. Av nån anledning inbillar du dig att du står för kunnande. Återigen, du är inte klok. Ditt trackrecord är genomgående att ha fel. Lyssna istället och lär.
Citera
2016-08-23, 19:17
Medlem
lasternassummas avatar
Jag publicerar detta åt någon som önskar och får vara anonym.
För att undvika spekulationer i den riktningen kan jag meddela
att det inte är IF som är källa.

Citat:
JM köpte tillsammans med AP ett hus. Säljaren till huset fick en tid
efteråt inbrott i sitt nya hus (nu spekulerar jag här i om JM under visningen
spanat in vad säljaren hade för stöldbegärligt gods). Dessutom stals säljarens
bil. En tid efteråt larmades polis om inbrott/inbrottsförsök i en annan del
av stan. Polisen åkte ditåt och i närheten rammade de där den bil som
tjuvarna färdades i. Det visade sig vara säljarens bil. Tjuvarna lyckades ta
sig ut från bilen och lämna platsen. Den andra bostaden som haft inbrott(sförsök?)
var UF:s bostad. Som dessutom bor på G-gatan nära JM. Slump eller inte? Obs!
att detta är obekräftade tredjehandsuppgifter som jag dock personligen bedömer
som trovärdiga. Kanske nån annan vet mer om detta?

Mina kommentarer/kortversion:
– JM/AP köper hus av XX.
– XX får inbrott i sitt nya hus varvid bl.a. bilen stals.
– UF råkar ut för inbrott/inbrottsförsök.
– När polisen åker på larmet till UF rammas tjuvarnas bil, som "råkar" vara den som stals från XX.

Gemensam nämnare: JM (och kanske hennes hejdukar)...
Slump?

Citera
2016-08-23, 19:24
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag tycker att den här tråden tyvärr börjar likna den om Lisa Holm med alla ifrågasättanden av Nerijus som GM, vilket skedde under hela trådens gång oavsett vad som kom fram. Och i detta fall pekar allt på Johanna, inga kända alternativ har presenterats, så varför krångla till det?

Ja, trådarna börjar likna varandra, men det går inte att jämföra ifrågasättandet av Nerijus med ifrågasättandet av JM. Han är dömd. Han dömdes på grund av DNA-bevis som han inte ens orkade försöka bortförklara. Ifrågasättandet av Nerijus är bisarrt. JM är inte där.
Citera
2016-08-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag publicerar detta åt någon som önskar och får vara anonym.
För att undvika spekulationer i den riktningen kan jag meddela
att det inte är IF som är källa.

Mina kommentarer/kortversion:
– JM/AP köper hus av XX.
– XX får inbrott i sitt nya hus varvid bl.a. bilen stals.
– UF råkar ut för inbrott/inbrottsförsök.
– När polisen åker på larmet till UF rammas tjuvarnas bil, som "råkar" vara den som stals från XX.

Gemensam nämnare: JM (och kanske hennes hejdukar)...
Slump?

De så kallade hejdukarna - om du menar de afghanska ensamkommande - hade väl inte anlänt till Sverige när JM och AP köpte sitt hus. Som jag uppfattat började JM sin karriär i branschen under hösten 2015.
Citera
2016-08-23, 19:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
JMs syrra har en vän som jobbar på en tidning

Jag har lite svårt att utvärdera den här informationen.
Om det t.ex. var den vägen som informationen om
det misstänkta sexuella utnyttjandet kom fram så är
det ju lätt att förstå att förhållandet mellan systrarna
var, minst sagt, ansträngt. För att inte säga hatiskt?

Citera
2016-08-23, 19:39
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
De så kallade hejdukarna - om du menar de afghanska ensamkommande - hade väl inte anlänt till Sverige när JM och AP köpte sitt hus. Som jag uppfattat började JM sin karriär i branschen under hösten 2015.

Det har skrivits om ett ganska stort antal kriminella som JM
omgivit sig av och som, enligt uppgift, "gjort vad som helst
för henne". Jag minns inte källan, men fick intrycket att det
pågått en längre tid.

Citera
2016-08-23, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Finns ingen anledning att leta mellan raderna. Han säger det rätt ut:

Detta fantiserar du ihop att det skulle betyda att polisen försökte ställa frågor om misshandeln men 18-åringens advokat krävde att inga såna frågor skulle ställas.

Du är ju inte klok. Av nån anledning inbillar du dig att du står för kunnande. Återigen, du är inte klok. Ditt trackrecord är genomgående att ha fel. Lyssna istället och lär.

Citat:
Du föreslog att det skulle ske men det skedde inte?
- Precis.

P g a vem skedde inte "passa-på-förhöret" är fortfarande obesvarad ?

Åt vem jobbar en försvarare så gott som villkorslöst ? Sin klient. Känns det bekant ?

Du borde likaså begripa att Thomas Bergström inte befann sig på plats när förhören skedde med
18-åringen. Finns ingen chans att varken fallets ÅK, polis eller försvarare lät en utomstående ÅK medverka. Möjligtvis har åklagare TB ringt sin "ÅK-kollega Johan Fahlander" någon av dom tre anhållningsdagarna och framfört sin önskan. Fahlander har sä'kert vidarebefodrat önskan till
18-åringens försvarare och "tillsammans" har dessa herrar tagit ett beslut. Ett beslut om att
ett "passa på förhör" inte var aktuellt. Säkerligen minst aktuellt av 18-åringens
försvararen som arbetar för sin och klientens bästa..

Har nog inte alls gått via någon polis detta som du läser in. Tänk lite, förkovra dig även lite på hur saker och ting fungerar "juridiskt"

Du spelar mig rätt i händerna bl a p g a att man vet att du är en som inte hanterar din ilska,
det blir således lite clown varning över dig, ett substanslöst skämt så att säga men även dessa
typer av skribenter kan vara skoj. . . .

Senast redigerad av LKVN 2016-08-23 kl. 20:02.
Citera
2016-08-23, 19:44
Medlem
lasternassummas avatar
Här är ett exempel på en post där det skrivs om hur den då
17-årige nyanlände "dras in i kvinnans (JM's) kriminella kretsar".

(FB) Om kvinnans (JM's) kriminella kretsar

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in