Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Spekulera är en sak, men du fantiserar fritt. Åklagaren är missnöjd med polisens arbete. Punkt. Det står inte en stavelse om 18-åringens advokat.
Att fräsa ur sig sustanslöst lort funkar inte. Vad du istället bör göra är att läsa igenom artikeln på
nytt istället för att skrika punkt eller att jag fantiserar. Åklagaren Thomas Bergström beklagar sig
bl a i artikeln att inget nytt hänt i hans utredning gällande misshandelsärendet så karln
vill rida på en annan utredning, men så blev det inte.
Passa på - kortet köptes inte, helt rätt.
Citat:
Åklagare Thomas Bergström ville att 18-åringen även skulle förhöras om den grova misshandeln i Eskilstuna då han satt frihetsberövad misstänkt för Arbogamordet.
– Det hade väl varit ett bra tillfälle att kunna göra det, men så skedde inte.
Citat:
- En av de utpekade satt ju anhållen i det här Arbogaärendet och det hade ju varit ett tillfälle att ställa frågor även om misshandeln, men det blev inte av.
Ingenstans klagar ÅK direkt på polis, det är bl a du som ser sådana klagomål mellan textraderna
och visst har man problem med att få ihop helheten kan man givetvis gissa att polis vägrar gå
TB tillmötes pga att dom "
vill rädda" JM och då får vissa möjligheten att jämföra dessa med
Kling och Klang, du t ex.
Men de som kan tänka lite längre än så vet att det bl a finns en advokat här fastän denne
försvarare inte direkt nämns i text så existerar han faktiskt.
Hur tänkte du att en försvarare jobbar ?
Varsågod pumpa gärna min klient på vad som när han
ändå är anhållen, får ni inte han häktad pga mordet/försöket på Gör*n och An*ki så kanske ni
lyckas med misshandelfallet. . . . Nja tror inte så va.
Du retade upp dig på mitt citat och kontrar bjäbbigt och substanslöst för att du inser att
att jag troligtvis har rätt. Men varsågod uttala dig pånytt dock lite mognare denna gång istället
för att endast leverera strunt. Annars låt bli, för serru jag kräver lite högre nivå jag än det du nyss
levererade. OK ?