2016-08-23, 14:59
Medlem
lasternassummas avatar
Märkligt nog verkar det bara vara här på Flashback som det
konstaterats att Johannas företag Pangelius disponerar exakt
en sådan bil som nu eftersöks i samband med mordet på
Göran...
Polisen vet det antagligen. Media kommer så småningom...

–
Citera
2016-08-23, 15:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ehh det behövs inte eftersom tråden avhandlar anklagelser för ett försök till mord och mord på maken. Det ingår här, så inte ska man behöva diskutera detta i en egen tråd. Då blir det rörigt.

Det handlar om IFs anklagelser till försök till giftmord ,och en namnteckning och mord. Två mord ett mordförsök är det som avhandlas här. IF sprider uppgifter om den tidigare misstänkta numera intressanta 41 åringen. Så visst diskuterar vi det här.
Åh tusan, då läser jag fel i trådens topic. Men visst, hela skuldfrågan beror säkert på försäkringsbolagets agerande?
Citera
2016-08-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
Bilen kan vara knuten till JM

Pangelius har en Volkswagen Cross Touran TSO 140:

Modell: Cross Touran TSO 140
Modellår: 2007
Trafik i Sverige: 2008
Färg: Brun

http://biluppgifter.se/brukare/5590316823?g=3&s=merinfo

90% säker på att den bilen varit hemma hos oss. Sa det innan du la upp, att va fan har inte pangelius en sån.
Citera
2016-08-23, 15:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Göran...

–

Ja dom måste ju göra något så nu vill man se om något vittne iakttagit bilen den här kvällen.
Frågan är vad det i så fall skulle ge eftersom ingen tidigare har tyckt att det kan vara en bra uppgift att lämna till polisen.
Citera
2016-08-23, 15:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Åh tusan, då läser jag fel i trådens topic. Men visst, hela skuldfrågan beror säkert på försäkringsbolagets agerande?

Sammanfattningen brukar utgöra en del av diskussionsunderlaget.
Jag tycker mig se att försök till giftmord och makens drunkning är med? Även vad IF påstår eftersom det är dom som uttalat sig om just maken.
(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Eller du kanske avgör vad tråden ska diskutera?
Citera
2016-08-23, 15:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ehh det behövs inte eftersom tråden avhandlar anklagelser för ett försök till mord och mord på maken. Det ingår här, så inte ska man behöva diskutera detta i en egen tråd. Då blir det rörigt.

Det handlar om IFs anklagelser till försök till giftmord ,och en namnteckning och mord. Två mord ett mordförsök är det som avhandlas här. IF sprider uppgifter om den tidigare misstänkta numera intressanta 41 åringen. Så visst diskuterar vi det här.

Expressen riktade i en live-video en direkt fråga till åklagaren om "41-åringen"
nu "bara" var intressant för utredningen eller om hon fortfarande var misstänkt.

Jag hörde inte svaret ordagrant, men det var ungefär.

Hon är fortfarande misstänkt eftersom "hon iakttagits...".

Att hon fortfarande är misstänkt är ställt utom allt tvivel.

–
Citera
2016-08-23, 15:08
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Göran...

–
Polisen vet ju även vem/vilka som är skyldiga. Det de gör nu är att skaffa tillräckligt med bevis för att det ska räcka till en dom i domstol. Tror inte heller media har några illusioner om vems bilen är, men nu vill ju polisen ha in uppgifter och inte lämna ut mer än nödvändigt.
Citera
2016-08-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Den gemensamma länken i alla tre fallen är att de föregåtts av hot från Johanna Möller eller personer som använt hennes fordon (afghanerna).

Jag vet att hon hotar, och är gränslös. Ingen kvinna jag vill umgås med. Men är hon en mördare?

Det måste bevisas, man kan inte bara bedriva kampanjer för att få fram bevis på det man tycker är möjligt. Det är ofta så att saker är inte vad man tror. Därför vill jag inte tro att någon är skyldig utan att det finns konkreta bevis.

Alla har undvikit diskussion kring brottsoffret. Men det kan finnas andra motiv till varför han blivit mördad och inte frun. Om Johanna och hennes afghaner är så farliga och vill åt pengar så hade inte mordet haft något syfte för dem, när modern lever och kommer sitta i orubbat bo.
Citera
2016-08-23, 15:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Sammanfattningen brukar utgöra en del av diskussionsunderlaget.
Jag tycker mig se att försök till giftmord och makens drunkning är med? Även vad IF påstår eftersom det är dom som uttalat sig om just maken.
(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Eller du kanske avgör vad tråden ska diskutera?
Jag tror jag är tillåten att ha åsikter på vad jag anser är topic eller inte. Och du är liksom inte riktigt rätt person att klandra andra för att ha åsikter.

Vad If har för uppgifter är intressant, det kan ha bäring på mordfallet. Upprörda skribenters moralpanik över hur de presenterat sin information och vad de vill uppnå i ett ev. kommande civilmål anser jag däremot inte har med ämnet att göra.
Citera
2016-08-23, 15:17
Medlem
Starbacks avatar
JM är tillräckligt slipad för att hyra en bil när det gäller, i stället för att använda sin egen.

BTW: Den f d makens drunkning var ju redan i augusti 2015. Då var JM ännu inte ihop med 18-åringen. Möjligen kan hon ha börjat förgripa sej på smågrabbarna vid den tidpunkten.

Jag tänker att misshandeln av dom bägge smågrabbarna kan ha varit en varning för att de inte ska börja läcka om drunkningsincidenten också. Maken kan ha släckts ner på annan adress som jag sa, utan att ännu ha dött. Utredningen skulle säkerligen i såna fall inte må sämre av ännu några ingående förhör med de unga flyktingpojkarna.

Om hon genom hot fått dom att hjälpa henne med transporten av kroppen ut till sommarstugan så är hon säkert rädd att dom kan läcka avgörande detaljer som bränner henne. Tjallar dom för polisen om våldtäkterna så..............
Senast redigerad av Starback 2016-08-23 kl. 15:31.
Citera
2016-08-23, 15:18
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vet att hon hotar, och är gränslös. Ingen kvinna jag vill umgås med. Men är hon en mördare?

Det måste bevisas, man kan inte bara bedriva kampanjer för att få fram bevis på det man tycker är möjligt. Det är ofta så att saker är inte vad man tror. Därför vill jag inte tro att någon är skyldig utan att det finns konkreta bevis.

Alla har undvikit diskussion kring brottsoffret. Men det kan finnas andra motiv till varför han blivit mördad och inte frun. Om Johanna och hennes afghaner är så farliga och vill åt pengar så hade inte mordet haft något syfte för dem, när modern lever och kommer sitta i orubbat bo.

Att modern lever ska nog inte ses som en del av planen.

Jag vet inte hur många knivstick hon fått eller exakt var hon knivhuggits,
men jag skulle nog ändå dra slutsatsen att hon hade tur som överlevde.
Om ett enda av knivhuggen träffat ett stort blodkärl, i halsen eller i
kroppen, eller i t.ex. hjärta eller lever så hade hon nästan säkert inte
överlevt. Jag utgår från att syftet med mordet och mordförsöket var
att det skulle vara två mord.
Med den utgångspunkten blir också motivbilden tydlig.

–
Citera
2016-08-23, 15:19
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Men alltså, vi kan ju bara spekulera, vilket är precis vad vi gör här. Bevis och prövning står rättsväsendet för.

Jag tycker att den här tråden tyvärr börjar likna den om Lisa Holm med alla ifrågasättanden av Nerijus som GM, vilket skedde under hela trådens gång oavsett vad som kom fram. Och i detta fall pekar allt på Johanna, inga kända alternativ har presenterats, så varför krångla till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in