2016-08-23, 17:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Mordmisstänkts bil på öppen p-plats
"Samtidigt som polisens utredare på tisdagen gick ut och efterlyste en
tegelröd Volkswagen i utredningen kring Arboga-mordet – står den
mordmisstänkta kvinnans privata bil parkerad på en öppen p-plats i
Eskilstuna. Med tydliga tecken på skador."

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4200513-mordmisstankts-bil-pa-oppen-p-plats

Vidare:
"Men hon fick böter på den hela tiden och flyttade den till den här andra
parkeringsplatsen, berättar grannen."

–

Citat;

Dessutom sitter det kvar gott om gräs- och jordtovor bland annat på en dragkrok på bilen.

Terrängkörning är alltid intressant, finns det kanske spår av sådant kring mordplatsen?
Citera
2016-08-23, 17:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Säkert en mix av allt du nämner. Men jag undrar om polisen får lov att göra husrannsakan på
någon som enbart är gripen (anhållen)? som skäligen misstänkt? De trodde nog att de hade på
fötterna, undrar just vad de trodde att de hade?

Syftet med en husrannsakan är ju att säkra bevis.
Beslut om husrannsakan fattas normalt av åklagare eller förundersökningsledare,
men om det brådskar kan en enskild polis besluta om husrannsakan.

Man gör inte husrannsakan utan att ha god grund för det, men kraven
för husrannsakan är betydligt lägre än för häktning eller fällande dom.

–
Citera
2016-08-23, 17:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker alla bör undersökas förutsättningslöst med utgångspunkten av att en man har blivit mördad i en sommarstuga. Man bör utgå från brottsoffrets relationer och undersöka varför han mördades, och gå igenom allt man vet minut för minut den kväll när detta illdåd skedde.

Det kan vara ett mirakel att frun överlevde, men jag tror inte på det. Jag tror att allt har en orsak. Saken liknar en familjeangelägenhet där det finns många lojaliteter och lojalitetskonflikter.

Jag tror afghanerna är äldre än vad som påstås men för unga för att klara av att utföra beställda mord.
Jaha? Och då kommer försäkringsbolaget in i bilden precis hur? För deras agerande hackar du ju i bitar med moralisk indignation. Var i "alla bör undersökas förutsättningslöst med utgångspunkten av att en man har blivit mördad i en sommarstuga" passar du in din upprördhet?
Citera
2016-08-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Tycker att det är intressant vilken otrolig färgrik palett av kavaljerer som presenterats i tråden till JM. Även om jag tar vissa uppgifter med en nypa salt eftersom inga bekräftade fakta finns . Åldern på attraktörerna vet jag inte, Neråt i ålder är över 20 års åldersskillnad bekräftad. Övre vet jag inte kan den kan vara lika stor?
Yrken på de olika utan tanke på hierarkier
Asylsökande En del med drogberoende andra kanske inte
En med finskt namn i restaurangbranchen
En rektor med ev. militär bakgrund, snickare
En återfalls mördare
En polis

Ja, med en socionomutbildning och inside information från andra "yrkesområden" så har JM onekligen en hel del på fötter om hon har valt en kriminell bana. Naturligtvis hoppas jag att det inte är så även om mycket pekar på det.

Uppdatering av den färgrika paletten av kavaljerer
Citera
2016-08-23, 17:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag tycker alla bör undersökas förutsättningslöst med utgångspunkten av att en man har blivit mördad i en sommarstuga. Man bör utgå från brottsoffrets relationer och undersöka varför han mördades, och gå igenom allt man vet minut för minut den kväll när detta illdåd skedde.

Det kan vara ett mirakel att frun överlevde, men jag tror inte på det. Jag tror att allt har en orsak. Saken liknar en familjeangelägenhet där det finns många lojaliteter och lojalitetskonflikter.

Jag tror afghanerna är äldre än vad som påstås men för unga för att klara av att utföra beställda mord.

Man kan hamna helt snett om polisen går tillväga så som du beskriver, knappast så en mordutredning bör bedrivas.

Samla bevis/fakta, därefter pussla ihop för att reda ut vad som har hänt, detta kan leda till mördaren. Det går knappast att hitta en mördare genom att fantisera ihop möjliga motiv, blir för spretigt och potentiella mördare kan vara i princip hur många som helst.

*Med vad som har hänt menar jag tillvägagångssätt och händelser på en tidslinje, tekniska bevis som stödjer händelseförlopp med mera.
Citera
2016-08-23, 17:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, det är mycket märkligt. Vem frågade IF liksom, om deras åsikt? Och vad har de för juridisk rätt att uttala sig i en pågående utredning (deras egen) om en kund.

Det kan man undra. Jag undrar om uppgifterna angående droger som figurerat i kvinnans äktenskap.
Min uppfattning är att både hon och maken ska enligt media tagit droger? Man beskriver det som stormigt äktenskap med droger, och vad för droger handlar det om?
Citera
2016-08-23, 17:46
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Med tanke på att A. Möller tillbringade flera dygn på intensiven efter operation så har jag svårt för att tro att GM´s syfte var att enbart skada henne. Det borde kräva väldigt goda anatomiska kunskaper och en j-vla massa tur.
Citera
2016-08-23, 17:56
Moderator
OYs avatar
Har det framkommit var mordet skedde, den exakta adressen, jag har sökt i tråden men hittar inget, någon?
Citera
2016-08-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Aha, låt mig citera mitt inlägg till den som tog på sig skulden.

Jag ber naturligtvis om ursäkt för att jag anklagade dig för detta, det var ju mordoffrets fru du primärt tycket behövde undersökas. På nytt. Behöver jag citera dig om det så gör jag Droppa känslostormarna btw.

Edit: Lika bra att citera dig.

Du må tycka jag är ohederlig men jag hycklar faen inte. Du är moraliskt upprörd över försäkringsbolaget men har inga moraliska problem att, utan minsta lilla belägg, börja spekulera i att mordoffrets fru är inblandad.

Bra att du tog reda på fakta, om vad jag skrivit. Det jag tror eller spekulerar om det står jag för. Det du och andra tror är helt OK för mig, så länge ni inte blandar in mig i era resonemang.

Det är skillnad på vad vi spekulerar om på ett skvaller- och diskussionsforum för vi har inget att säga till om IRL i denna sak. Ett försäkringsbolag har hög trovärdighet och i denna sak påverkar de rättsväsendet i hur de ska agera i en specifik sak. De är stor skillnad.

Statistiskt är det inte fel att utreda frun, för bland svenskar är det vanligaste mordet att en man mördar sin fru med kniv, och näst vanligaste mordet är det att frun mördar sin man med kniv.

Det har gått några veckor sedan mordet och man hittar inga spår efter att andra personer än Gör*n och *nki på den plats mordet skedde. Andra spår är från folk som också varit i stugan då hela familjen disponerar detta sommarställe. Det som saknas är bevis som visar på att någon annan varit i stugan.

Det som också saknas är den kniv som orsakat det Johanna kallar för en misshandel som ledde till döden. Det innebär att man man bör gå tillbaka till brottsplatsen och börja om.

Att jag ifrågasätter den enda personen som vi vet med säkerhet var på brottsplatsen är en självklarhet. Hon kan inte peka ut någon, men är lättad när polisen anhåller hennes dotter. Vad är det som pågår mellan mor och dotter, frågar jag mig.
Citera
2016-08-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Tycker att det är intressant vilken otrolig färgrik palett av kavaljerer som presenterats i tråden till JM. Även om jag tar vissa uppgifter med en nypa salt eftersom inga bekräftade fakta finns . Åldern på attraktörerna vet jag inte, Neråt i ålder är över 20 års åldersskillnad bekräftad. Övre vet jag inte kan den kan vara lika stor?
Yrken på de olika utan tanke på hierarkier
Asylsökande En del med drogberoende andra kanske inte
En med finskt namn i restaurangbranchen, snickare
En rektor med ev. militär bakgrund
En återfalls mördare
En polis

Ja, med en socionomutbildning och inside information från andra "yrkesområden" så har JM onekligen en hel del på fötter om hon har valt en kriminell bana. Naturligtvis hoppas jag att det inte är så även om mycket pekar på det.
Förlåt att förra uppdateringen blev fel. Snickare ska in på den nu drunknade fd maken,ej på rektorn, mm.
Citera
2016-08-23, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Är det verkligen polis som kritiseras, kritiseras någon överhuvudtaget ? Tre olika fall, tre olika
åklagare. Anna Asklöf ledde asylsexskandale. Thomas Bergström är ÅK i misshandelfallet i
Eskilstuna och Johan Falander är den ÅK som gäller i sommarstugemorde. Utöver det sitter IF
och lipar på läktaren och vill också vara med och plussa på minst tre brott till.Förgiftning, mord
och urkundsförfalskning.

Allt blandas hursomhaver men i denna saliga röra finns också advokater bl a 18-åringens Lars
Jähresten, godkänner han åt sin klients vägnar att det bara är att fråga 18-åringen om vad som
helst när han väl är anhållen. Passa på liksom tycker Thomas Bergström men att han inte fick
igenom den önskan är väl mer eller mindre självklar. Tror nog 18-åringen är den som satt sig på
tvären inte nödvändigtvis polis som vill skydda JM p g a att en tidigare snut valt att tumla runt i sänghalmen med henne som ni vill få det till.

Tycker dom flesta i tråden är borttrollade och håller inte isär dom olika fallen utan tror det
går att blanda friskt med endast argument som "nu passar vi på" och gör man inte så
äe polis Kling och Klang eller i maskopi med JM.

Sicken cirkus!
Spekulera är en sak, men du fantiserar fritt. Åklagaren är missnöjd med polisens arbete. Punkt. Det står inte en stavelse om 18-åringens advokat.
Citera
2016-08-23, 18:08
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har det framkommit var mordet skedde, den exakta adressen, jag har sökt i tråden men hittar inget, någon?

Det finns nog på flera ställen i tråden, t.ex. inlägg #63.

–
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in