Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Aha, låt mig citera mitt inlägg till den som tog på sig skulden.
Jag ber naturligtvis om ursäkt för att jag anklagade dig för detta, det var ju mordoffrets fru du primärt tycket behövde undersökas. På nytt. Behöver jag citera dig om det så gör jag

Droppa känslostormarna btw.
Edit: Lika bra att citera dig.
Du må tycka jag är ohederlig men jag hycklar faen inte. Du är moraliskt upprörd över försäkringsbolaget men har inga moraliska problem att, utan minsta lilla belägg, börja spekulera i att mordoffrets fru är inblandad.
Bra att du tog reda på fakta, om vad jag skrivit. Det jag tror eller spekulerar om det står jag för. Det du och andra tror är helt OK för mig, så länge ni inte blandar in mig i era resonemang.
Det är skillnad på vad vi spekulerar om på ett skvaller- och diskussionsforum för vi har inget att säga till om IRL i denna sak. Ett försäkringsbolag har hög trovärdighet och i denna sak påverkar de rättsväsendet i hur de ska agera i en specifik sak. De är stor skillnad.
Statistiskt är det inte fel att utreda frun, för bland svenskar är det vanligaste mordet att en man mördar sin fru med kniv, och näst vanligaste mordet är det att frun mördar sin man med kniv.
Det har gått några veckor sedan mordet och man hittar inga spår efter att andra personer än Gör*n och *nki på den plats mordet skedde. Andra spår är från folk som också varit i stugan då hela familjen disponerar detta sommarställe. Det som saknas är bevis som visar på att någon annan varit i stugan.
Det som också saknas är den kniv som orsakat det Johanna kallar för en misshandel som ledde till döden. Det innebär att man man bör gå tillbaka till brottsplatsen och börja om.
Att jag ifrågasätter den enda personen som vi vet med säkerhet var på brottsplatsen är en självklarhet. Hon kan inte peka ut någon, men är lättad när polisen anhåller hennes dotter. Vad är det som pågår mellan mor och dotter, frågar jag mig.