2016-08-18, 00:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej det vi diskuterat så här långt är om Kommissionen har redovisat korrekt underlag när den påstår att Secret Service's timeline visar att Cheney befann sig i sambandsbunkern först efter det att Pentagon träffades. Att du hela tiden drar iväg och snackar om vittnen hit och dit INNAN det här är utrett tolkar jag som att du är lite ängslig för att dina argument avseende just det här vacklar en aning.

En komplettering om detta - Kommissionen påstår inte alls att det är Secret Service timeline som visar var Cheney befann sig när Pentagon träffades - för den uppgiften hänvisar man enligt fotnoterna till Vita husets transkription av Cheneys intervju med Newsweek.
Citera
2016-08-21, 16:32
Medlem
En mycket modig journalist som börjar komma närmare och närmare pudelns kärna är Magda Gad. Hon har gjort en del reportage från olika typer av katastrofområden och läser man henne märker man att hon börjar kunna knyta ihop säcken.

Precis har hon gjort en mycket modig skrift i Expressen där hon skriver något som många iofs vet men som man håller tyst om. Hur väst slickar Saudiska kungligheter i baken.

Just nu rapporterar hon om kriget mot IS men det mest intressanta är att hon tar upp kopplingen till 9/11 vilket enligt mig visar att hon vet. Annars hade hon inte tagit upp det

Saudiarabien kallas för lagliga Islamiska staten – ändå får de medalj av kungen

Citat:
Usama bin Ladin var saudier. 15 av 19 av 11 september-terroristerna var saudier. Hillary Clinton har beskrivit Saudi som finansiär till talibanerna, al-Qaida och "den viktigaste källan till sunnitiska terrorgrupper i hela världen".

Hur kan det komma sig att de som gräver i 9/11 så snabbt hittar spåren mot Saudiarabien medan USAs myndigheter låter bli och gräver ner allt som visar de kopplingarna.

Enligt mig är det ett av många bevis att det är ett inside jobb, politiker är på ett eller annat sätt köpta av saudiska kungligheter. Det kan vara att de äger stora aktieposter i företag som sedan betalar pengar till politiker, att man har partners som i sin tur betalar eller de betalar direkt.

Det troliga är att Saudier lyckades få kontroll över den politiska makteliten i USA någon gång mellan 1990 och 2000. Då började man också planera för 9/11 som i grunden är en "bra affär". Företag vänliga till Saudi eller företag med saudiska ägarintressen har gjort stora vinster på 9/11
Citera
2016-08-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
En mycket modig journalist som börjar komma närmare och närmare pudelns kärna är Magda Gad. Hon har gjort en del reportage från olika typer av katastrofområden och läser man henne märker man att hon börjar kunna knyta ihop säcken.

Precis har hon gjort en mycket modig skrift i Expressen där hon skriver något som många iofs vet men som man håller tyst om. Hur väst slickar Saudiska kungligheter i baken.

Just nu rapporterar hon om kriget mot IS men det mest intressanta är att hon tar upp kopplingen till 9/11 vilket enligt mig visar att hon vet. Annars hade hon inte tagit upp det

Saudiarabien kallas för lagliga Islamiska staten – ändå får de medalj av kungen

Hur kan det komma sig att de som gräver i 9/11 så snabbt hittar spåren mot Saudiarabien medan USAs myndigheter låter bli och gräver ner allt som visar de kopplingarna.

Enligt mig är det ett av många bevis att det är ett inside jobb, politiker är på ett eller annat sätt köpta av saudiska kungligheter. Det kan vara att de äger stora aktieposter i företag som sedan betalar pengar till politiker, att man har partners som i sin tur betalar eller de betalar direkt.

Det troliga är att Saudier lyckades få kontroll över den politiska makteliten i USA någon gång mellan 1990 och 2000. Då började man också planera för 9/11 som i grunden är en "bra affär". Företag vänliga till Saudi eller företag med saudiska ägarintressen har gjort stora vinster på 9/11
så du menar på allvar att hon har hittat bevis för att Saudi gjorde 9/11 bara för att hon belyser faktumet att huvuddelen var Saudier?

Magda är en fantastisk journalist som gjort många spännande reportage. Dock är hon lite för vänster för min smak. Läs också gärna Johanne Hildebrandt, men hon är mer inriktad krigskorre än belysare av klassskillnader i tredje världen.
Citera
2016-08-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradet
så du menar på allvar att hon har hittat bevis för att Saudi gjorde 9/11 bara för att hon belyser faktumet att huvuddelen var Saudier?

9/11 är ett hemskt brott men det är bara en detalj i ett mycket större spel som i grunden handlar om att rika vill tjäna pengar. Det är business! Det är just det här hon och många andra börjar hajja hur det hänger ihop.
Citera
2016-08-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
9/11 är ett hemskt brott men det är bara en detalj i ett mycket större spel som i grunden handlar om att rika vill tjäna pengar. Det är business! Det är just det här hon och många andra börjar hajja hur det hänger ihop.

Anser att du måste sluta tro hur världen fungerar efter holltwoodfilmer. Du anser att någon eller några företagschefer ville tjäna mer pengar och mördade därför 3000 människor.

Säg mig, när du krockar med bilen (opps, glömde du är 12). Betyder det att Mekonomen vill tvinga dig till deras verkstad eller är du bara en dålig bilist?
Citera
2016-08-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falconcoach
Anser att du måste sluta tro hur världen fungerar efter holltwoodfilmer. Du anser att någon eller några företagschefer ville tjäna mer pengar och mördade därför 3000 människor.

Säg mig, när du krockar med bilen (opps, glömde du är 12). Betyder det att Mekonomen vill tvinga dig till deras verkstad eller är du bara en dålig bilist?

Hur många har dödats i krigen efter 9/11? Om man kan döda många många fler i andra krig, varför skulle man inte kunna mörda 3000 människor?
Om inte 9/11 inträffat, tror du då man hade infört den massiva övervakning som inte fångat en enda terrorist och invaderat länder i Mellanöstern?

Förstå att det finns gott om psykopater i företagsledningar
Citera
2016-08-22, 20:19
Avstängd
Citat:
Är det någon i tråden som har tittat närmare på Rebekah Roths uppgifter om bombexperter från israeliska Mossad som ingick i en grupp konststudenter vilka var inhyrda i WTC tiden innan 9/11-attentaten?

Kort presentation: https://www.youtube.com/watch?v=Kg7Qt4bV0B8
Jag har kollat runt lite om henne och det verkar som att hon inte är den hon utger sig för att vara:

Kurt Haskell säger att hon är efterlyst för asault i delstaten Washington, att hon var rösten bakom nu nedlagd snake oil-reklam, att hon inte är mormor och att hennes verkliga identitet, foton, aktiviteter är helt frånvarande på nätet fram till hennes Rebekah Roth-lansering. Det och en del annat, t.ex. IP-adress i Langley, Virginia (CIA), gör att Haskell misstänker att hon är del i en federal desinformation-kampanj med syfte att misskreditera truth-rörelsen och mer specifikt de spår som leder just till israeliska intressen.

Döm själva: https://www.youtube.com/watch?v=KO9izl4GPNI
Citera
2016-08-23, 08:38
Medlem
Citat:
....

Döm själva: https://www.youtube.com/watch?v=KO9izl4GPNI

Varför gör man ö.h.t en sådan video?
Det är en (för mig) okänd kille som sitter framför en dator och mikrofon och pratar i 16 minuter, men han har ju ingenting (mer än sig själv...) att visa...

/T
Citera
2016-08-23, 09:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Varför gör man ö.h.t en sådan video?
Det är en (för mig) okänd kille som sitter framför en dator och mikrofon och pratar i 16 minuter, men han har ju ingenting (mer än sig själv...) att visa...

/T
Ja, det undrar jag också. Någon av dem ljuger ... och i så fall, varför?

Edit: Tydligen är det podradio som han i det här fallet filmar för att visa att han står för det han säger. Jag väntar besked om var man kan hitta eventuell dokumentering till det han hävdar.
Senast redigerad av onopono 2016-08-23 kl. 09:42.
Citera
2016-08-23, 13:16
Avstängd
Hittade två artiklar på Kurt Haskells FB-sida:

1. https://www.facebook.com/notes/kurt-richard-haskell/regarding-sara-rebekah-roth-monika-gainor/10153777993804709?pnref=lhc

2. https://www.facebook.com/notes/kurt-richard-haskell/part-2-of-regarding-sara-rebekah-rothmonika-gainor/10153784402099709?comment_id=10153785197349709&rep ly_comment_id=10153785235044709&notif_t=note_reply

Videon ovan är alltså en summering och avslut på hans undersökning av vem Rebekah Roth egentligen är.

Intelligence asset? Döm själva.
Citera
2016-08-23, 14:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, det undrar jag också. Någon av dem ljuger ... och i så fall, varför?

Det är onekligen fascinerande att se olika truther-falanger slåss om vem som är den lögnaktigaste sanningssägaren...
Rebekah hävdar att Kurt ljuger om det mesta och bor i Costa Rica eftersom han av obeskriven anledning skulle vara på flykt undan amerikanskt rättsväsende.
Kurt å andra sidan hävdar att Rebekah inte finns (ungefär som flygplanen som han inte heller tror fanns) och egentligen är flera andra kvinnor - som han dessutom hängt ut på nätet med namn, adresser, familjer etc.

Lite som att se en wrestlingmatch - man vet att det inte är på riktigt men man undrar ändå vem som ska bli först utdömd..
Citera
2016-08-23, 18:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är onekligen fascinerande att se olika truther-falanger slåss om vem som är den lögnaktigaste sanningssägaren...
Rebekah hävdar att Kurt ljuger om det mesta och bor i Costa Rica eftersom han av obeskriven anledning skulle vara på flykt undan amerikanskt rättsväsende.
Kurt å andra sidan hävdar att Rebekah inte finns (ungefär som flygplanen som han inte heller tror fanns) och egentligen är flera andra kvinnor - som han dessutom hängt ut på nätet med namn, adresser, familjer etc.

Lite som att se en wrestlingmatch - man vet att det inte är på riktigt men man undrar ändå vem som ska bli först utdömd..
Kurt Haskell har inte undersökt någon annan aspekt av 9/11 än just Rebekah Roths verkliga identitet och möjliga uppsåt. Det lilla jag vet om honom är att han är en "Retired Attorney" från Michigan. Att han var en av passagerna i det plan som attackerades av "the underwear bomber" och att det han menar att han bevittnade var en s.k. false flag iscensatt av US Intel. Skälet till att han och hans fru nu bor i Costa Rica säger de vara att de inte längre vill bo i ett vad de menar politiskt, ekonomiskt och rättsligt genomkorrupt USA.

Men, jag håller med dig, många av karaktärerna inom den s.k. Truther-rörelsen är minst sagt tveksamma, inte bara Rebekah Roth/Coreanne Ashlie/Monika Gainor/Osv ....

Frågan är varför det är så. I det enskilda fallet och mer generellt.
Senast redigerad av onopono 2016-08-23 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in