Citat:
Ursprungligen postat av
Riven-Ost
Nej, du behöver inte plugga kemi eller fysik. Provet har åtta delar, där hälften är språkliga (ORD, LÄS, ELF, MEK) och hälften matematiska (NOG, KVA, XYZ, DTK). Gör gamla prov och identifiera dina svagheter.
Lycka till, men det är inte så lätt som man kan tro vid första anblick. Visst, du kanske är ett HP-geni, men det finns många som tyckt provet verkar "pisslätt" för att sedan chokea big time.
Stämmer det att det bara är upp till Matte B? Inte sett någon derivata eller logaritmer än t.ex.
Haha jo jag förstod nästan att det kommer svårare delar Men liksom t.ex. delen när man ska kolla på diagram, statistik osv är ju högstadie nivå:
http://studera.nu/hogskoleprov/provfragor-hosten-2015/provpass-3---diagram-tabeller-och-kartor-dtk-2015-10-24/
Citat:
Ursprungligen postat av
Hysteriaa
Gör hela provet innan du kommer och säger att det var pisslätt.
Du har gjort en del, det är fyra.
Jag hoppas verkligen att det bli svårare, annars förvånar det mig inte att folk sätter 20,0 på detta. Tack för varningen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Danne_Jaha
Svåra är inte att klara uppgifterna, det är att klarar dem på tid, 5 gånger i rad under press och hostande grannar. Tog du tiden? :-)
Nej, där har jag ett problem iaf. Jag kommer ofta fram till lösningen, men det tar tid då min koncentrationsförmåga suger för tillfället. Rökt på för mycket tidigare så mitt arbetsminne är inte det bästa.

Tror endå jag klarade första mattedelen inom tidsintervallet. Kunskaperna tryter också lite då det var 3 år sedan jag räknade matte, kan bara bli bättre.