2016-08-14, 01:57
Medlem
libbens avatar
EliasAlucard: Jag har vägt mitt dagliga intag under en period av 4 år. Så ja, jag har full koll på kosten.
Numera väger jag inte dagligen om det inte är något speciell kost. Dessutom bulkar jag sedan en lång period bakåt, så inte lika viktigt.

Jag tränar nog mer än dig misstänker jag och mer konsekvent. Missade 8 pass under 2015. Och året innan var liknande siffror.

Återkom gärna med bild och hårda siffror när du är klar.

Han du länkade till är liknande din nuvarande fysik? Isf tror jag absolut du överskattar din mål och uttalanden.

Om du inte lägger upp en croppad bild på dig själv för anonymitet själv så blir det ju lite svårare att uttala sig. Men rent spontant känns det som du överskattar.
Senast redigerad av libben 2016-08-14 kl. 02:04.
Citera
2016-08-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Har lyft skrot sedan slutet av 90-talet (och läst på sedan dess också, fast då var det mycket n00b-tips av Ove Rytter och hans skribenter via B&K; idag är det mer direkt fakta via olika journaler osv). Näringslära blev jag intresserad av under samma period 96-97 någonstans där), fast man har ju blivit långt mer näringsupplyst idag, den saken är klar.

Träningen har jag dock slarvat med periodvis, så även kosten, och jag är därför inte alls som jag hade kunnat vara om jag körde i 15+ år straight och hardcore som jag kör nu, om man säger så. Men som sagt, full natty brah, kör inte ens med kreatin, och kosten är vegansk dessutom (vilket ju är en mer anabolisk diet för de som har koll, vilket du bevisligen inte har).

Du svarade inte på min fråga: vad anser du vara max som natty?

tar du inte ens kreatin? det som är så fruktat potent
kul att du är vegan. vad äter du som ren för att få de resultaten?

jag vet en person här som är natty, och som har en grym fysik. men man får inte länka bilder/videos va om inte personen själv säger att det är ok? hoppas han kan länka själv om inte annat.
Citera
2016-08-14, 17:13
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
tar du inte ens kreatin? det som är så fruktat potent
kul att du är vegan. vad äter du som ren för att få de resultaten?

jag vet en person här som är natty, och som har en grym fysik. men man får inte länka bilder/videos va om inte personen själv säger att det är ok? hoppas han kan länka själv om inte annat.

Extremt korkat att gå i god för andra ifall man inte haft personen övervakad 24/7 på något wada center under sina bästa träningsår.

Ska man säga något vettigt om någon så får man göra det med resonemang och massvis med underlag, mer än att: jag litar på personen, han har sagt så till mig.

Nu kanske du har bra argument dock, men det framgår inte.
Citera
2016-08-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Extremt korkat att gå i god för andra ifall man inte haft personen övervakad 24/7 på något wada center under sina bästa träningsår.

Ska man säga något vettigt om någon så får man göra det med resonemang och massvis med underlag, mer än att: jag litar på personen, han har sagt så till mig.

Nu kanske du har bra argument dock, men det framgår inte.

nej jag har inga såna underlag att denna person skulle ha varit övervakad av wada och liknande. vilket inte är tillräckligt med bevis i alla fall med tanke på hur ryssarna lyckades att dopa sig på sotji os senast, även då de varit övervakade. nu kom det fram vid senare tillfälle att dom dopade sig, men ändå så kan man om man är duktig undvika att bli påkommen.
men om nu denna person skulle ha varit på ett wada center i 5 år i sträck, så finns det ju inget bevis för att han dopat sig tidigare. så det är ju inget att gå efter heller.
men om man tänker så här. har snubben i fråga anledning att ljuga? finns det pengar involverat eller inte? tävlar han i testade organisationer? är han sponsrad? om inget av det stämmer så finns det egentligen ingen anledning att ljuga folk upp i ansiktet. jag kan i alla fall inte komma på en anledning till varför.
Citera
2016-08-14, 18:15
Medlem
Citat:
nej jag har inga såna underlag att denna person skulle ha varit övervakad av wada och liknande. vilket inte är tillräckligt med bevis i alla fall med tanke på hur ryssarna lyckades att dopa sig på sotji os senast, även då de varit övervakade. nu kom det fram vid senare tillfälle att dom dopade sig, men ändå så kan man om man är duktig undvika att bli påkommen.
men om nu denna person skulle ha varit på ett wada center i 5 år i sträck, så finns det ju inget bevis för att han dopat sig tidigare. så det är ju inget att gå efter heller.
men om man tänker så här. har snubben i fråga anledning att ljuga? finns det pengar involverat eller inte? tävlar han i testade organisationer? är han sponsrad? om inget av det stämmer så finns det egentligen ingen anledning att ljuga folk upp i ansiktet. jag kan i alla fall inte komma på en anledning till varför.

Det faktum att doping är brottsligt räcker nog för många att inte vilja berätta.
Citera
2016-08-14, 18:33
Medlem
libbens avatar
Citat:

Som jag sa, har du bra underlag och bra resonemang om varför du "tror" något så är det vettigt.

Extremt många som inte är öppna när de även är uppenbart dopade.

Har bara stött på en individ som varit helt öppen från start när ämnet kommit upp.

Eller ja, 2 till faktiskt men de är i 50års åldern nu o höll på under 90talet.
Citera
2016-08-14, 18:43
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Som jag sa, har du bra underlag och bra resonemang om varför du "tror" något så är det vettigt.

Extremt många som inte är öppna när de även är uppenbart dopade.

Har bara stött på en individ som varit helt öppen från start när ämnet kommit upp.

Eller ja, 2 till faktiskt men de är i 50års åldern nu o höll på under 90talet.
Om man har sponsorintäkter som inkomstkälla så är det vanligen helt omöjligt att vara öppen med steroidbruk. Inte för att jag läst något sådant kontrakt, men gissar att det är ett villkor att man är steroidfri (dvs, inte pratar öppet om vad man tar annat än sina "supplements").
Citera
2016-08-14, 18:51
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Det faktum att doping är brottsligt räcker nog för många att inte vilja berätta.

Exakt. En del är väldigt nojiga och tror att de kommer att bli angivna och hamna på kåken p.g.a. lite anabola om de berättar det för någon.
Citera
2016-08-14, 18:58
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Om man har sponsorintäkter som inkomstkälla så är det vanligen helt omöjligt att vara öppen med steroidbruk. Inte för att jag läst något sådant kontrakt, men gissar att det är ett villkor att man är steroidfri (dvs, inte pratar öppet om vad man tar annat än sina "supplements").

Självklart är det så i 99,x procen av fallen.

Hade det gått att vara imponerande av ren träning på några få år så hade gymmen kryllat av dem, istället är gymmen fyllda med kids som knappt orkade träna rent några månader och satsa direkt på vitaminer. Det syns fan på alla gym jag satt min fot på i stockholm och resten av landet är garanterat inget undantag.

Finns en tråd på kolo som tyckte Klokov var lite bitig bara och att det ska gå att uppnå hans resultat som ren, vilket är ett skämt.

Men så här tänker folk som inte har tillräckligt med erfarenhet på gymmet eller satsat på seriösa mål själv.

Kan medelsvensson bli som Klokov utan dopning??
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=227693
Citera
2016-08-14, 19:02
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Har man sponsorintäkter som huvudsaklig inkomstkälla bör man undvika allt som är tabubelagt. Se hur det gick när Phelps erkände sitt cannabisbruk.
Citera
2016-08-14, 19:12
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Har man sponsorintäkter som huvudsaklig inkomstkälla bör man undvika allt som är tabubelagt. Se hur det gick när Phelps erkände sitt cannabisbruk.
Ja precis. En obetald toblerone, 0,2‰ i bilen eller ett FUCK på fel ställe och bolagen vill förmodligen inte längre förknippas med namnet. Så att då tala sanning om steroider är förmodligen helt uteslutet.
Citera
2016-08-21, 18:48
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag läste aldrig dina WOT texter mer än första stycket typ.
Din förlust, n00bs som du själv kan faktiskt lära er något av mina inlägg.

Citat:
Vad som anses vara max som natty och i tävlingsform förutsätter jag. Då är längden minus 100 en hyfsad riktlinje "tror" jag. Sedan +-något kg.
Med andra ord menar du att man i stort ett inte kan bygga muskler som natty. Jag menar att du är helt orealistisk. Och vilken fettprocent menar du längden minus 100 bör ligga på?

Följdfråga: vad anser du vara max vikt att träna brösten med, säg på t.ex. hantelpress, som natty? Låt oss säga 3x5 för att vara lagom. Som referens kan jag säga att jag ligger och pumpar tuttarna med 40 kg per hantel, 3x5, och detta är under deffen (med ett kaloriintag runt 1600 kcal per dag på en TDEE från 3600 till runt 4000 kcal). Kan du ens föreställa dig, vilka vikter som kommer flyga upp när jag går all in med kosten utan att deffa? Alltså med både palatinos och maltodextrin (undviker båda för tillfället, och kolhydraterna ligger runt 145 g som max).

Detta är för övrigt inte ens mitt rekord som natty på hantelpress, utan det uppnådde jag kring 2008, med 43.5 kg per hantel (kosten var rätt bulkig på den tiden, dock, och deffen helt åt helvete). Mitt mål är att komma upp i 50-60 kg per hantel, som natty. Påstår du att det inte går då är du bara löjlig.

Citat:
Att i dessa tider lita på andra när folket preppat friskt med fullt ös medvetslös sedan 60-talet och det inte längre är en subkultur, utan en normalisering i dagens samhälle, lite som tatueringar var förr.
Ja det är jag medveten om, att det har normaliserats. Jag litar inte på andra. Jag vet själv, att jag kan bygga muskler, riktigt jävla bra, och det har jag alltid kunnat, särskilt under tonåren. Nu råkar jag som sagt verkligen ha genuin mesomorfisk genetik (det är förresten inget självaggrandiserade här; jag är verkligen mesomorf på riktigt), men även om min genetik är maxad så är jag liksom inte den enda i världen som har bra genetik för bodybuilding. Alltså lär det finnas många andra som också kan bygga badassmuskler utan steroider, även om vi relativt sett är få i det stora hela.

Citat:
FFMI 25 nämns ju som en bra linje också. Men det är liksom inget man når efter 1-3 års träning som ren.
Menar du att det är omöjligt att nå FFMI 26?

Citat:
Ska man granska någon som är nära dessa siffror så gäller det att ha en komplett historik och kurvor med mera innan man ens skulle få för sig att tro på dessa individer, och då ska det vara mycket fler år än 3-5 år.
Okej. Själv kommer jag som sagt med största sannolikhet dopa mig, men det är i framtiden, när jag börjar bli gammal och man har rent allmänt mindre testosteron och tillväxthormon, då blir det ett bra komplement med steroider. Fram tills dess dock, är det full natty brah som gäller, och jag kommer ha riktigt grymma resultat om något år eller så

Citat:
Och främsta anledningen till att det är så här illa, att alla som har bra resultat ren med under 5 år på gymmet som exempel, är på grund av att det är mängder med preppare på alla gym över hela sverige/världen. Jag har t.ex. inte sett en enda grym prestaion på gymmet som jag anser vara "ren" hittills. Det kanske inte säger så mycket, men trenden fortsätter ju även ute på internet. Det är för tydligt, hela tiden.
Det är klart, anabola har ju blivit som godis för småbarnen idag, så är det, och det är ett faktum. Just därför bland annat, som jag blivit än mer anti-steroider än vad jag alltid mer eller mindre varit, eftersom jag är på riktigt, anti-mainstream. Egensinnig som jag är, gillar jag inte att vara som alla andra helt enkelt.

Citat:
If it walks like a duck and talks like a duck, it's a preppare.
And mainstream people, will always be mainstream-thinkers

Citat:
EliasAlucard: Jag har vägt mitt dagliga intag under en period av 4 år. Så ja, jag har full koll på kosten.
Nej, det har du givetvis inte (och definitivt inte på min nivå). Du har koll på kaloriintaget, vilket är en helt annan grej. Att veta att man får i sig 150 gram protein per dag och 2500 kcal (eller vad du nu ligger på), är inget märkvärdigt. Har du t.ex. koll på ditt kaliumintag? Det kan jag med 99.9% säkerhet säga att du inte har (jag är en av få i hela Sverige, som dagligen håller koll på kaliumintaget). Kalium är ju viktigt för en hel del kroppsfunktioner, bland annat för muskelproteinsyntesen (alltså att bygga muskler), och för mycket eller för lite kalium (hyper- och hypokalemia) är inte bra; det måste vara balanserat efter RDI, när det kommer till kaliumintaget. Själv ligger jag på mellan 3.5 till 4.7 kalium om dagen Har du koll på hur mycket omega-6 du får i dig i förhållande till omega-3, och är du säker på att du får i dig tillräckligt av båda i en balanserad 3:1 ratio? Hur är det med kalciumintaget? Hur ligger du till med arginin, leucin och lysin, finns det någon potentiell brist där? Alla tre är nämligen viktiga för att bygga muskler och stimulerar tillväxt (kolla upp t.ex. mTOR, eller arginin's roll i både immunförsvaret och produktionen av tillväxthormon).

Att du skulle ha någon vidare insyn i näringslära på min avancerade nivå har jag mycket svårt att tro, tills du bevisat motsatsen. Kom tillbaka när du har lärt dig att äta vetenskapligt, som jag gör, då kan vi snacka om maxad full natty brah

Citat:
Numera väger jag inte dagligen om det inte är något speciell kost. Dessutom bulkar jag sedan en lång period bakåt, så inte lika viktigt.
Men är du natty brah?

Citat:
Jag tränar nog mer än dig misstänker jag och mer konsekvent. Missade 8 pass under 2015. Och året innan var liknande siffror.
Jag missar inga träningspass nuförtiden Sedan motsvarar ett av mina träningspass minst två av dina (jag kör alltid explosiv styrketräning; slösar ingen större tid på lättviktigt uthållighetsskräp; det tramset växer man för fan inte av).

Citat:
Återkom gärna med bild och hårda siffror när du är klar.
Det kommer jag garanterat göra. Kan för övrigt meddela att vågen stod på 88.3 kg i fredags Deffen fortsätter gå som på räls!

Citat:
Han du länkade till är liknande din nuvarande fysik?
Nej. Som sagt: min deff är sämre, min muskelmassa är definitivt bättre. Roidbert's fysik var bara ett exempel att jämföra med. Han har inte det minsta imponerande fysik i dagsläget, men å andra sidan har han ju precis börjat dopa sig, så han kommer nog rejält gå om mig om något år eller så, förutsatt att han vet vad han gör.

Ungefär så här är min nuvarande muskelmassa:

http://dssmithpc.com/brad-pitt-troy-diet-214.jpg

Plus lite större armar (vilket kan bero på att jag är kortare och därmed ser det större ut, men jag har 41 cm i bicepsomkrets hur som helst), och som sagt, sämre deff (särskilt runt bilringarna). Men jag arbetar som sagt på deffen, och jag har en 8-13 kg kvar att trimma bort, och sedan går jag all in på att pumpa muskelmassan (vilket är svårt just nu under kaloriunderskott, men det går riktigt bra faktiskt trots det).

Om vi säger så här: anser du att det är omöjligt att naturligt träna upp sig till Brad Pitt's kropp i Troy? Vad anser du om Henry Cavil i Man of Steel då?

http://d12gru76acl07x.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/07/Henry-Cavill-workout1.jpg

^^ Det är inget snack om saken att Cavil är dopad som fan, vilket märktes på hans hårfäste, som drog sig tillbaka så fort han började få muskler inför den filmen (och hårfästet har blivit ännu värre nu), men jag menar att Cavill's fysik i Man of Steel är inga konstigheter som natty. Du anser antagligen att det är en omöjlighet.

Citat:
Isf tror jag absolut du överskattar din mål och uttalanden.
Eller så kanske du bara underskattar mig och naturlig kroppsbyggning, har den tanken slagit dig?

Citat:
Om du inte lägger upp en croppad bild på dig själv för anonymitet själv så blir det ju lite svårare att uttala sig. Men rent spontant känns det som du överskattar.
Bilder kommer senare när jag är klar, som sagt (och antagligen före och efter bilder också). Har planer på att det kommer stå på spännbögbilderna: "Built on hemp, full natty brah!"

Missförstå mig inte dock, jag kommer nog dopa mig förr eller senare, men det först när jag känner att jag börjar bli gammal och mina endogena hormonnivåer avtagit rejält. I dagsläget så är jag lite som Bruce Lee var när han obducerades: i tidig 30-årsålder, med en 18 årings fysik
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-08-21 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in