2016-07-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felix33
Dock så tvivlar jag super starkt på denna statisk, lär vara mycket mer än 1,4% som tar aas. Mer troligt låter som iallafall 75% av tränade pojkar/män tar aas.
Varför inte skriva 170% när du ändå drar siffror ur röven?
Citera
2016-07-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
vad är det för konstigt med det? min pappa va lika ådrig, och samma sak med min bror. genetiskt vettu!!!!
förstår mig inte på folk som inte förstår att vi är olikt byggda. vissa av oss är ådriga till naturen, och andra är det inte.

kom att tänka på detta igen när jag såg den här videon om myostatin https://www.youtube.com/watch?v=dhu_WsYKFCc
kanske är så att man saknar en gen. intressant i alla fall.
Citera
2016-07-27, 00:51
Medlem
libbens avatar
Har märkt att nästan alla större preppare man stött på har alla den där fetare prepp ådran looken än vad man någonsin hittat på killar som tränat rent hela sitt liv.

Och under hela ens uppväxt innan man ens kände till steroider såg man aldrig någon med avvikande ådror.

Extremt många har preppat och tränar på gym och får lite större blodådror av det på grund av bieffekterna som viss prepeperat har som bieffekt.

Sedan finns det ju många som har synligare ådror än andra, och ytterst några få med avvikande ådror på grund av högre naturligt blodtryck.
Senast redigerad av libben 2016-07-27 kl. 01:06.
Citera
2016-07-27, 11:07
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
kom att tänka på detta igen när jag såg den här videon om myostatin https://www.youtube.com/watch?v=dhu_WsYKFCc
kanske är så att man saknar en gen. intressant i alla fall.

Ingen omojlighet! Mutationer, och helt avsaknad av gener som beror myostatin har en oerhort stor inverkan pa muskelmassa. De som saknar fler gener fods oftast med onormalt stora muskler, medans de som kanske bara saknar en gen ser mer vanliga ut, forutom att de har betydligt lagre kroppsfett och lite mer muskelmassa en andra barn. Kan aven vara sa som Jerry sa i videon att det marks forst nar individen borjar trana. Flex Wheeler ar ett klassiskt exempel for detta. Ett annat fall som ar mer markbart ar en annan kroppsbyggare fran 90-talet vid namnet Victor Richards https://www.youtube.com/watch?v=Jq7p9ttcjN8
Victor va mycket storre en andra barn redan tidigt. I tidig tonar sag han redan ut som en kroppsbyggare.
Visst kan vissa personer ha sa pass mycket muskelmassa att de kan antas vara dopade, utan att faktiskt vara det.
Citera
2016-07-27, 14:30
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ingen omojlighet! Mutationer, och helt avsaknad av gener som beror myostatin har en oerhort stor inverkan pa muskelmassa. De som saknar fler gener fods oftast med onormalt stora muskler, medans de som kanske bara saknar en gen ser mer vanliga ut, forutom att de har betydligt lagre kroppsfett och lite mer muskelmassa en andra barn. Kan aven vara sa som Jerry sa i videon att det marks forst nar individen borjar trana. Flex Wheeler ar ett klassiskt exempel for detta. Ett annat fall som ar mer markbart ar en annan kroppsbyggare fran 90-talet vid namnet Victor Richards https://www.youtube.com/watch?v=Jq7p9ttcjN8
Victor va mycket storre en andra barn redan tidigt. I tidig tonar sag han redan ut som en kroppsbyggare.
Visst kan vissa personer ha sa pass mycket muskelmassa att de kan antas vara dopade, utan att faktiskt vara det.

Sedan finns det många som tar steroider från ung ålder. Har 2 på mitt gym som började när de var 15.

Ska jag börja länka bilder på dem och säga vilka genetiska freaks de var som unga?

Arnold började själv extremt tidigt (början på 60-talet). Det har alltid funnits de där genetiska freaksen, men lo and behold, steroider redan i ung ålder är inte helt ovanligt.

Det är inte mängder med genetiska freaks ute i vårat samhälle numera, det är mängder med unga risktagare snarare.

Det var färre förr på Arnolds tid när han började, men det är garranterat några tusen procent fler i dessa tider. Det ser man själv på gymmen överallt numera om man jämför mot 10 år sedan.
Citera
2016-07-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark

förklarar ju en hel del. ingen i min familj är några massmonsters till naturen, men vi är väldigt ådriga och hårda. kanske är så att man har en defekt gen som han snackar om i videon. inte så kul om man får problem med hjärtat i framtiden dock. men det kanske bara gäller de mest extrema fallen.
Citera
2016-07-29, 13:06
Medlem
pepsi haxs avatar
Jag tror att steroider och div ämnen är väldigt vanligt bland folk som tränar, där jag bor så känns det som om mer än 50% som tränar regelbundet går på något, förra veckan hörde jag två som prata med varandra och de kom fram att båda använde testo.
Folk går från spinkiga muppar till zyzz och värre på ett år eller två.
Hur lätt är det att få tag på sånt idag? Är det lika lätt att få tag på som gräs?

Har en fråga om steroider, om någon kunnig vill och har tid så vill så vore de fint och ta frågan via pm då jag inte vill fråga detta rakt ut.
Citera
2016-07-29, 13:14
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Jag tror att steroider och div ämnen är väldigt vanligt bland folk som tränar, där jag bor så känns det som om mer än 50% som tränar regelbundet går på något, förra veckan hörde jag två som prata med varandra och de kom fram att båda använde testo.
Hur lätt är det att få tag på sånt idag? Är det lika lätt att få tag på som gräs?

Har en fråga om steroider, om någon kunnig vill och har tid så vill så vore de fint och ta frågan via pm då jag inte vill fråga detta rakt ut.

Räcker med att googla typ "steroider + shop" så hittar man.
Citera
2016-07-29, 13:17
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Räcker med att googla typ "steroider + shop" så hittar man.

Jasså det är så lätt?
Trodde det skulle vara svårare än så.

Då förstår jag att det är så vanligt, och då är det nog inge speciellt där jag bor, då lär det vara rätt vanligt på alla gym i sverige.
Citera
2016-07-29, 15:36
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax

Kolla in i dopingforumet, finns en guide där till hur man beställer steroider b.la.
Tycker personligen att det ser väldigt bökigt ut och hade aldrig orkat med allt det där smygandet.
Så nej, gräs är i min mening lättare att få tag på.
Citera
2016-07-29, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför inte skriva 170% när du ändå drar siffror ur röven?

För att det är otroligt mycket folk som är på något nuförtiden.

Bara kolla denna kanal av en känd bodybuilder och detta klipp där han pratar med vad jag förstår är en gym ägare i mexiko. Tror gym ägaren sa att 85% av folk i hans gym är på något.

https://www.youtube.com/watch?v=LubtTWfZW10

Nästan ingen människa är ren idag och då snackar jag inte bara om steroider.

Folk tar heroin, kokain, ectasy och en massa andra droger, dom tar aas, growth hormoner, insulin, dom dricker alkohol, dom gör silicon implantat, använder nåt som heter melaton eller nåt för få brunnare hud, osv.
Citera
2016-07-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felix33
För att det är otroligt mycket folk som är på något nuförtiden.

Bara kolla denna kanal av en känd bodybuilder och detta klipp där han pratar med vad jag förstår är en gym ägare i mexiko. Tror gym ägaren sa att 85% av folk i hans gym är på något.

https://www.youtube.com/watch?v=LubtTWfZW10

Nästan ingen människa är ren idag och då snackar jag inte bara om steroider.

Folk tar heroin, kokain, ectasy och en massa andra droger, dom tar aas, growth hormoner, insulin, dom dricker alkohol, dom gör silicon implantat, använder nåt som heter melaton eller nåt för få brunnare hud, osv.
Ett mexikanskt byggargym där 85% är dopade är alltså din grund för att 75% av alla män/pojkar som tränar i Sverige är dopade? Det låter väldigt konstigt. Möjligtvis kan det vara 75%av de som går på ett källargym som tar, på sin absoluta höjd men att tro att 75% av alla tjommar på F&S skulle ta aas, njaaa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in