Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-21, 16:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Inte rättvist mot de som går den lagliga vägen, ingen lösning.

Varav tillfälliga, det är en billigare metod än att sparka in dörrar och aktivt leta efter papperslösa, man måste hitta en ekonomiskt hållbar lösning där man inte jagar 11 miljoner människor.

Citat:
gå dit och säga att jag är en illegal invandrare, kommer från kaos-såsse-sweden (poor me) och svara på de enkla frågorna?

Det kan du göra i dagsläget också men jag har för mig att det inte direkt är så där jätte lätta frågor utan man måste kunna vissa lagar osv. (något som många jänkare och dixies själva inte kan)
2016-08-21, 16:20
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varav tillfälliga, det är en billigare metod än att sparka in dörrar och aktivt leta efter papperslösa, man måste hitta en ekonomiskt hållbar lösning där man inte jagar 11 miljoner människor.

Det kan du göra i dagsläget också men jag har för mig att det inte direkt är så där jätte lätta frågor utan man måste kunna vissa lagar osv. (något som många jänkare och dixies själva inte kan)
För de >100 000 kriminella illegala då? Men oavsett, vad spelar det för roll om 11 miljoner skulle magiskt deporteras imorgon, om gränsen fortfarande är som den är?

Skönt att teleprompter-Trump även lyckades få tyst på svenne-media och alla haters här i tråden.
2016-08-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Inte bara en ekonomisk hållbar lösning utan en logistisk och någorlunda human lösning måste till, det kommer aldrig att bli "raus, raus, ..." samt hur gör man med alla papperslösa från diverse länder från centralamerika främst - inte kommer Mexico att tillåta dom släppas av där, eller? Ja, hela den historien tål att planeras. Dock är inte detaljlösning nu det kritiska utan det övergripande budskapet att trovärdigt kunna genomföra, låt säga under en fyraårs period, snabbare lär det knappast kunna genomföras!
2016-08-21, 16:47
Medlem
Menveds avatar
Stefan Molyneux intervjuar Bill Mitchell om polling och han för ett intressant argument. När man frågar folk vilket parti de identifierar sig med så är det c:a en tredjedel för vardera partiet och en tredjedel independents, men i nästan alla pollar så har man ett skevt urval där republikaner och demokrater är överrepresenterade. I den sista helt korrekta pollen han hade sett så ledde Trump med 6 procentenheter.

Kolla de första 5-6 minutrarna.

https://www.youtube.com/watch?v=cAopWX9Mzgs
2016-08-21, 17:02
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Stefan Molyneux intervjuar Bill Mitchell om polling och han för ett intressant argument. När man frågar folk vilket parti de identifierar sig med så är det c:a en tredjedel för vardera partiet och en tredjedel independents, men i nästan alla pollar så har man ett skevt urval där republikaner och demokrater är överrepresenterade. I den sista helt korrekta pollen han hade sett så ledde Trump med 6 procentenheter.

Kolla de första 5-6 minutrarna.

https://www.youtube.com/watch?v=cAopWX9Mzgs
Det här hörde jag Shapiro nämna, alltså att det är idiotiskt, patetiskt och pinsamt att tro att det skulle vara något fel på pollsen.
Har inte sett klippet du länka men hur kan det vara ett skevt urval att säga republikaner och demokrater är överrepresenterade? Är independent-blocket större?
Den pollen där han låg uppe 6 procent, var inte det precis efter RNC?
Trumps problem med pollsen är de flesta swing-states och väljarblocken av svaga mähän (alltså kvinnor och minoriteter).
2016-08-21, 17:44
Bannlyst
Kellyanne Conway intervjuas på CNN.com om immigranterna!Hon kommenterar om det kommer att bildas en deportationsstyrka med"To be determined"bla.Det kommer en vändning i frågan känns det som.
Om Trump verkligen mjuknar om detta så tror jag vi får räkna med att det handlar om miljoner som får stanna kvar i landet på något sätt!
Det börjar bli underligt detta!
2016-08-21, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Kellyanne Conway intervjuas på CNN.com om immigranterna!Hon kommenterar om det kommer att bildas en deportationsstyrka med"To be determined"bla.Det kommer en vändning i frågan känns det som.
Om Trump verkligen mjuknar om detta så tror jag vi får räkna med att det handlar om miljoner som får stanna kvar i landet på något sätt!
Det börjar bli underligt detta!

RNC Official at Trump’s Hispanic Meeting Debunks False BuzzFeed, Univision Reports that Donald Succumbed to Amnesty Activists

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/08/21/exclusive-rnc-official-says-trumps-hispanic-meeting-says-never-said-open-amnesty/
2016-08-21, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
RNC Official at Trump’s Hispanic Meeting Debunks False BuzzFeed, Univision Reports that Donald Succumbed to Amnesty Activists

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/08/21/exclusive-rnc-official-says-trumps-hispanic-meeting-says-never-said-open-amnesty/
Det är Conway,Trumps kampanjledare som själv säger det!Så nog är nåt på gång från Trump!
2016-08-21, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Det är Conway,Trumps kampanjledare som själv säger det!Så nog är nåt på gång från Trump!
https://www.youtube.com/watch?v=O6GUe95eRXA Är det den här intervjun du tänker på? I klippet svarar Kellyanne Conway på någon fråga, på CNN, angående deportation av alla illegala immigranter.
2016-08-21, 18:07
Medlem
Vet inte om denna postats tidigare:
NEW: Donald Trump's First General Election Ad, "Two Americas".

Någon tipsade förresten om fash the nation tidigare, nu har jag lyssnat några avsnitt och det är riktigt bra!
Ett tips till alla trumpeter där ute ifall ni gillar podcast

http://fashthenation.com/
2016-08-21, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
https://www.youtube.com/watch?v=O6GUe95eRXA Är det den här intervjun du tänker på? I klippet svarar Kellyanne Conway på någon fråga, på CNN, angående deportation av alla illegala immigranter.
Jepp.Den verkar vara från idag!Jag begriper mig inte på Trump alls.
Nog känns det väl som att Trump kommer svänga?
2016-08-21, 18:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
För de >100 000 kriminella illegala då? Men oavsett, vad spelar det för roll om 11 miljoner skulle magiskt deporteras imorgon, om gränsen fortfarande är som den är?

Fast jag pratar inte om muren...jag pratar endast om de som saknar medborgarskap i dagsläget, ett problem i taget och det har inte varit muren per se som folk har varit arga över utan det har varit retoriken kring den och själva arrogansen kring hur den skulle finansieras.

Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Inte bara en ekonomisk hållbar lösning utan en logistisk och någorlunda human lösning måste till, det kommer aldrig att bli "raus, raus, ..." samt hur gör man med alla papperslösa från diverse länder från centralamerika främst - inte kommer Mexico att tillåta dom släppas av där, eller? Ja, hela den historien tål att planeras. Dock är inte detaljlösning nu det kritiska utan det övergripande budskapet att trovärdigt kunna genomföra, låt säga under en fyraårs period, snabbare lär det knappast kunna genomföras!

Absolut, jag tror ärligt talat att Trump skulle kunna konvertera några skeptiker om han ändrade från "get them out of here" till att börja prata om tillfälliga stationer/lokaler där folk kan skaffa medborgarskap genom prover osv.

Och innan folk gråter om något så ska det kommas ihåg att jag själv är Trump skeptiker.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-08-21 kl. 18:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in