Citat:
Ursprungligen postat av
heis
För de >100 000 kriminella illegala då? Men oavsett, vad spelar det för roll om 11 miljoner skulle magiskt deporteras imorgon, om gränsen fortfarande är som den är?
Fast jag pratar inte om muren...jag pratar endast om de som saknar medborgarskap i dagsläget, ett problem i taget och det har inte varit muren per se som folk har varit arga över utan det har varit retoriken kring den och själva arrogansen kring hur den skulle finansieras.
Citat:
Ursprungligen postat av
CalleDussin
Inte bara en ekonomisk hållbar lösning utan en logistisk och någorlunda human lösning måste till, det kommer aldrig att bli "raus, raus, ..." samt hur gör man med alla papperslösa från diverse länder från centralamerika främst - inte kommer Mexico att tillåta dom släppas av där, eller? Ja, hela den historien tål att planeras. Dock är inte detaljlösning nu det kritiska utan det övergripande budskapet att trovärdigt kunna genomföra, låt säga under en fyraårs period, snabbare lär det knappast kunna genomföras!
Absolut, jag tror ärligt talat att Trump skulle kunna konvertera några skeptiker om han ändrade från "get them out of here" till att börja prata om tillfälliga stationer/lokaler där folk kan skaffa medborgarskap genom prover osv.
Och innan folk gråter om något så ska det kommas ihåg att jag själv är Trump skeptiker.