2016-08-21, 11:36
Medlem
Hur många barn i Sverige dör årligen p.g.a. att det inte finns resurser eftersom vi tar emot så många asylsökande som belastar sjukvården? En sjukvård de inte ens betalar för. Svenska barn får dö för att andras barn som är mer värda ska få tillgång till vård först?
Citera
2016-08-21, 11:44
Medlem
Det är en vansinnig (mar)dröm att tro att svenska ska vara världspolis och rädda alla på jorden.
Det finns miljoner människor som Marija på jorden som lever utan krig men har inte råd att bota varenda sjukdom.
Har man någon hjärna och beter sig på ett moget sätt förstår man att man kan inte individualisera varenda sak utan man måste se helheten. Hur ska Sverige kunna rädda alla? Vem bestämmer vem som lever och dör om vi väljer att rädda vissa men låter andra dö?

Sverige är ett extremt litet land med någon promille av jordens befolkning.
Det tar inte lång tid att bankrutta landet om det ska ge vård till varenda människa som behöver det på denna jord. Det KAN inte vara Sveriges uppgift att agera som någon världspolis med IQ som ett dagisbarn!
Citera
2016-08-21, 11:54
Medlem
.Kurgan.s avatar
Jag står fast vid att en (ex)-Jugoslavisk flickas hälsa lönar sig, om det nu är ören och kronor som räknas, att hjälpa.

Syrier, Afghaner, Irakier, Somalier och Marockaner som - redan har - begått grova brott för att ta några exempel, bör således deporteras.

Låt flickan stanna, utvisa ett dussintal av de brottslingar jag nämnde (de återfinns i delforumet ABoK), och redan där så är flickans visit och vård skuldsanerad inom kort.
Citera
2016-08-21, 11:56
Medlem
Expressens reporter verkar ha varit full

Maja Brik och Serbien istället för Bosnien, haha vilken amatör.
Citera
2016-08-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Kurgan.
En stat måste ledas av principer, inte av hjärtnupen improvisation och särbehandling. Men jag håller med om det där med att utvisa kriminella; det är bara att verkställa!
Citera
2016-08-21, 12:10
Medlem
.Kurgan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
En stat måste ledas av principer, inte av hjärtnupen improvisation och särbehandling. Men jag håller med om det där med att utvisa kriminella; det är bara att verkställa!

Det är inte särbehandling att deportera kriminella asylanter som faktiskt är dömda för grova brott.
Absolut ska dessa utvisas.
Citera
2016-08-21, 13:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Hon behöver ju vård här. Vilka möjligheter ser du att hjälpa?

Rymdkram.

Vad gör du för att hjälpa henne? Har du skapat en fond för insamling utav pengar till hennes vård? Har du startat en namninsamling för att få myndigheterna att tänka om? Hur mycket pengar har du skänkt till dem och deras vård?

Om du inte gjort något av ovan - varför inte?

Brakskit
Citera
2016-08-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad gör du för att hjälpa henne? Har du skapat en fond för insamling utav pengar till hennes vård? Har du startat en namninsamling för att få myndigheterna att tänka om? Hur mycket pengar har du skänkt till dem och deras vård?

Om du inte gjort något av ovan - varför inte?

Brakskit

När till och med Mannerström reagerar så har det gått långt. Kommun och Stat måste ställa upp nu. Göra ett undantag. Vilken stress för familjen. Rymdkram.
Citera
2016-08-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Så varje person som är sjuk i världen ska få hjälp i Sverige?
Varför?

Ja.. inte för att vara sån, men 30 operationer och högar av medicin lär ju inte vara billigt precis.
Sedan detta "– Jag säger besviken. Vi kom hit för att få hjälp som vi inte kan få hemma, sa Marijas mamma Marijana då."

Det är alltså en familj som kommit till Sverige enbart för att få en operation.
Enbart för att mjölka pengar från vår välfärd.

"Hur kan man vara så känslokall" frågar folk, jo tjena, tänk på alla fattiga barn i Afrika nästa gång du köper någon onödigt elektronikpryl
Citera
2016-08-21, 13:31
Medlem
Citat:
Jag står fast vid att en (ex)-Jugoslavisk flickas hälsa lönar sig, om det nu är ören och kronor som räknas, att hjälpa.

Syrier, Afghaner, Irakier, Somalier och Marockaner som - redan har - begått grova brott för att ta några exempel, bör således deporteras.

Låt flickan stanna, utvisa ett dussintal av de brottslingar jag nämnde (de återfinns i delforumet ABoK), och redan där så är flickans visit och vård skuldsanerad inom kort.
Statistik visar att jugoslaver som grupp inte varit lönsamma för sverige...
Citera
2016-08-21, 13:33
Medlem
Interplanetarys avatar
Citat:
J

En ännu bättre ide är att utvisa flickan, hennes familj och alla ensamkommande och alla andra som kommit hit efter 95 bara för att statuera exempel att Sverige inte är hela världens socialbyrå och att nu är det dags för invandrarna att bygga upp sina egna länder.

Vi har och kommer aldrig att vara skyldiga att ta om omvärldens fattiga, sjuka och missnöjda. Vänstern kan skrika i högan sky, men vi betalar skatter för att vi, våra barn och barnbarn ska kunna få något i gengäld.

Vill man syssla med global välgörenhet kan man göra det med sina egna pengar.
Citera
2016-08-21, 13:41
Medlem
.Kurgan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Statistik visar att jugoslaver som grupp inte varit lönsamma för sverige...

Vart finner man denna statistik om Jugoslaver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in