Citat:
Ursprungligen postat av
.Kurgan.
Jag står fast vid att en (ex)-Jugoslavisk flickas hälsa lönar sig, om det nu är ören och kronor som räknas, att hjälpa.
Syrier, Afghaner, Irakier, Somalier och Marockaner som - redan har - begått grova brott för att ta några exempel, bör således deporteras.
Låt flickan stanna, utvisa ett dussintal av de brottslingar jag nämnde (de återfinns i delforumet ABoK), och redan där så är flickans visit och vård skuldsanerad inom kort.
Återigen varför ska inte Bosnien/Serbien (vilket land det nu är som gäller) inte betala för detta?
Varför ska Sverige betala för detta?
Seriöst jag behöver ett svar på detta.
Följdfråga, är det ok om Bosnien/Serbien skickar fler sjuklingar som vi också får betala för?
I sådant fall VARFÖR?
Varför uppmuntrar du snyltbeteende från det Balkanland som nu gäller, för det är knappast en fråga om att de inte har råd, de har råd.
Hon kan få stanna och bli vårdad om Bosnien/Serbien betalar förutsatt att de själva absolut inte kan fixa denna vård där, sen ska hon åka hem till sitt land bo i sitt land.
Det här är nationer med stora befolkningar som bör avkrävas betalning för att vi är snälla och vårdar deras egna om de inte klarar det själv men de ska betala för detta, vi ska inte bedriva välgörenhet åt andra förrens man fixat situationen i Sverige, sen kan vi börja diskutera, Svenskar far illa på grund av det här tramsandet men vem faan tänker på dom? Det här är äckligt, speciellt denna emotionella utpressning som vissa håller på med.
Annars finns en bra lösning, stryp bidrag till Balkan kulturföreningar och betala för kalaset, de har nog inget emot att deras kulturföreningsbidrag dras bort för att rädda den här flickan, eller hur?