2016-08-20, 18:30
Medlem
Ohh som jag längtat efter Serie A! Och som jag längtat efter att se Tottis avskedssäsong där han lämnar överkaptensbindeln till capitan futuro. Men både Totti och De Rossi var på bänken. Vafan i helvete! Inför hemmapubliken. Inte ens Florenzi var med...

Faktiskt så var det en italienare som startade på plan, av 22 spelare! Fast man ska kanske räkna El Shaarawy som halvitalienare... Vansinne. Skitlag!
Citera
2016-08-20, 19:57
Medlem
Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Totti och De Rossi på bänken... och inte ens en Florenzi...

Roma kommer att köra över att blekt Udinese, som i sin tur kommer att få det svårt att stanna kvar i Serie A. Men när man ser laguppställningarna så väljer jag att koncentrera mig på matlagningen inför kvällen och hoppas på att riktiga spelare kommer in i andra halvlek...

Av de 22 spelarna var det endast El Shaarawy som är italienare. Och även om man kan ha olika definitioner så anser jag att han är italienare. Hans mamma är italienska och hans pappa är en välutbildad muslimsk egyptier. Han må vara muslim men beter sig inte provocerande. Jag gillar honom.

Oavsett så var det självklart att Roma skulle köra över ett Udinese som verkar helt meningslöst. Kanske kan de vinna rätt matcher och plocka tillräckligt många poäng, men de känns meningslösa...

Nu ser jag fram emot Juventus mot Fiorentina!
Citera
2016-08-20, 20:00
Bannlyst
4-0 när viasat bröt sändningen efter 85 minuter.. Riktigt bra och målrik andra halvlek viktigt att Dzeko fick göra mål. Surt som fan dock att jag i ett sista byte på mitt fantasy lag bytte ut sala då jag tänkte att han kanske är trött sedan i onsdags.

Förövrigt viasat och deras behandling av Serie A premiären är under all kritik. Visas enbart på viaplay med engelskkommentator.. Och inte blir det bättre till Juventus matchen, eller det är iaf inte svensk kommentator då såg jag.
Senast redigerad av borjeboy 2016-08-20 kl. 20:07.
Citera
2016-08-20, 21:28
Bannlyst
Beatalar dyra pengar för att kunna se Serie A så har dom inte ens bemödat sig med att lägga svenska kommentatorer. Nu har jag inga problem med engelskan men hade varit bättre med svenska kommentatorer. Dom hade inte behövt åka ner till stöveln utan hade kunnat kommentera från en jävla TV i Sverige.
Citera
2016-08-20, 22:35
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Har man möjlighet att slänga upp en parabol så kan man köpa programkort till Italienska Sky Calcio på eBay så får man alla Serie A och Serie B-matcher i HD för 3000:- (4000:- med en mottagare). Prisvärt som fan då man slipper nojja över om matchen kommer visas eller inte. Man kan tom se matcherna med bara stadiumljudet.
Citera
2016-08-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Troliga startelvor för premiäromgången enligt la Gazzetta:

http://www.gazzetta.it/Calcio/prob_form/?refresh_ce

Udinese ser svagt ut, men framförallt så kanske il Capitano leder Roma från start. Hoppas att det är så. Nummer tio i rollen som trequartista. Vansinnigt vackert.

Och förutom mittfältet som Klopek och BonhommeDeNeige kommenterat, så måste kanske Higuain också stå över matchen. Juventus ska fortfarande kunna vinna, inte minst eftersom det är hemmaplan, men det är inte kassaskåpssäkert. Jag är framförallt nyfiken på Rossi, som jag innerligt hoppas är lyckosam i årets Serie A.

Allt sket sig.

Ingen Totti och Ingen Rossi... Menlöst och meningslöst... Fegheten att inte våga spänna bågen...

https://www.youtube.com/watch?v=cTXO4D-Uh7I

Juventus och Roma tog båda tre poäng. Som väntat...

Higuain kom in och inom några minuter gjorde han mål. Inget spektakulärt, utan ett relativt enkelt. Men han gjorde mål. Viktigt.

Rossi kom också in, med ca 10 minuter kvar...

Fin start för två av lagen som kommer att kämpa om lo Scudetto.
Senast redigerad av Brille68 2016-08-20 kl. 22:54.
Citera
2016-08-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Har man möjlighet att slänga upp en parabol så kan man köpa programkort till Italienska Sky Calcio på eBay så får man alla Serie A och Serie B-matcher i HD för 3000:- (4000:- med en mottagare). Prisvärt som fan då man slipper nojja över om matchen kommer visas eller inte. Man kan tom se matcherna med bara stadiumljudet.
Så jag valde att se matchen. Utan commentator men med full publik...

Fantastiskt skönt. Rekommenderas å det hjärtligaste.

Lite rolig fakta är att Chiellini var den i Juventus som löpte längst...
Citera
2016-08-21, 00:48
Medlem
Calogeros avatar
Så det var alltså Serie A premiär ikväll. Nåja, igår kväll. Udinese på hemmaplan. Resultatet var helt klart över förväntan och några på sistone hårt kritiserade namn stod för bra insatser. Jag tänker främst på Edin Dzeko som efter en närmast katastrofal debutsäsong i Serie A tappat väldigt mycket i anseende. Mot Udinese var bosniern som pånyttfödd och gjorde väldigt mycket nytta för Romas offensiv. Han slet och stångades på ett sätt som man inte fick se glimten utav under hela fjolårssäsongen och var dessutom en av de som sprang mest på plan enligt statistik. Fick kröna den fina insatsen med ett mål efter ett fantastisk och stereotypiskt förarbete ifrån Radja Nainggolan som glidtacklingsassisterar den långe jäveln till 3-0. En annan som hade mycket att bevisa var Thomas Vermaelen. Den så ofta skadedrabbade mittbacken såg ut att vara ur balans i Champions League mötet mot Porto tidigare i veckan och kändes väldigt stabbig. Lyckades dessutom att sätta hela mötet på spel genom att dra på sig ett korkat rött kort. Men mot Udinese var han stabil och tog framförallt inte några onödiga risker.

Matchens lirare är ändå Diego Perotti som förutom att pricka in två fina och säkra straffsparkar har ett flyt i steget som är underbart att skåda. Romas bästa alternativ offensivt och det är i mina ögon märkligt att han inte är given från start. El Shaarawy däremot var tyvärr sådär tafatt och mjäkig som bara han kan vara. Hoppas inte att faraonens återuppvaknande från i våras redan är till ända.

Vad är förresten grejen med alla dessa Backstreet Boys frisyrer? Lionel Messi startade trenden och nu är det flera som hakat på. Parades bär ändå upp den blonderade frillan relativt bra, men Bernardeschi? Såg mest ut som en sorgsen ananas.
Citera
2016-08-21, 00:52
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Vad är förresten grejen med alla dessa Backstreet Boys frisyrer? Lionel Messi startade trenden och nu är det flera som hakat på. Parades bär ändå upp den blonderade frillan relativt bra, men Bernardeschi? Såg mest ut som en sorgsen ananas.

Bruno Peres "frisyr" väger upp det mesta. Borde fan vara som i det militära, när säsongen börjar ska trimmern fram för samtliga.
Citera
2016-08-21, 00:58
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Bruno Peres "frisyr" väger upp det mesta. Borde fan vara som i det militära, när säsongen börjar ska trimmern fram för samtliga.
Ja den var stabil och ren, men pratar vi högerbackar i Roma med bra frisyrer så går det ju inte att komma ens i närheten av Panuccis eleganta bena.
Citera
2016-08-21, 08:29
Medlem
Kastanjeros avatar
Undra om Totti ens får spela 15 matcher under sin sista säsong såsom Spaletti beter sig mot honom
Citera
2016-08-21, 13:38
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettningiledet
Beatalar dyra pengar för att kunna se Serie A så har dom inte ens bemödat sig med att lägga svenska kommentatorer. Nu har jag inga problem med engelskan men hade varit bättre med svenska kommentatorer. Dom hade inte behövt åka ner till stöveln utan hade kunnat kommentera från en jävla TV i Sverige.

Det är väl bara nu under OS ? Dom mäktade ju inte ens med en studio igår för PL fotbollen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in