OnT: var köper jag det absolut billigaste märkeskannorna? Funkar gott med "random cans" så länge det är samma märke.
Loop på streetcorner. 31,9 spänn burken i largepacket. Över 1500 är fri frakt dessutom. Ibland har dom erbjudanden på random packs med. Köpte något nån gång och varje burk gick för 26 spänn styck. Gäller att vara snabb när dom har såna deals dock.
Loop täcker sjukt bra även bland dom ljusare färgerna. Föregångaren Kobra tyckte jag hade skönare ventilsystem dock. Loop tenderar att vara lite väl högt tryck i. Men det beror ju på vad man vill göra med burken.
OnT: var köper jag det absolut billigaste märkeskannorna? Funkar gott med "random cans" så länge det är samma märke.
Jag beställer för det mesta burkar från utlandet, blir onödigt dyrt att köpa inrikes. Bra "rack" märken som Dupli Platinum för 18kr styck vid rätt valuta kurs, det finns bra med olika kulörer att välja mellan också. Blir inte värst dyrt med frakt heller, en burk landar på ungefär 22kr inkluderat frakt vid köp av lite större mängd. Vilket blir oerhört mycket billigare än att köpa en burk för nästan det dubbla i Sverige. Och kvalitén skiljer sig inte nämnvärt om man inte ska måla allt för petigt. Men även Montana Black,loop finns för drygt 32kr styck. Öst Europa har mycket fint att erbjuda prismässigt.
Jag beställer för det mesta burkar från utlandet, blir onödigt dyrt att köpa inrikes. Bra "rack" märken som Dupli Platinum för 18kr styck vid rätt valuta kurs, det finns bra med olika kulörer att välja mellan också. Blir inte värst dyrt med frakt heller, en burk landar på ungefär 22kr inkluderat frakt vid köp av lite större mängd. Vilket blir oerhört mycket billigare än att köpa en burk för nästan det dubbla i Sverige. Och kvalitén skiljer sig inte nämnvärt om man inte ska måla allt för petigt. Men även Montana Black,loop finns för drygt 32kr styck. Öst Europa har mycket fint att erbjuda prismässigt.
Du kan inte dela med dig av var du köper dessa burkar?
Beckers hade Belton lackspray för 2-3 år sedan, vet ej hur deras sortiment ser ut nuförtiden.
Åkte till en Beckers och dom hade det innuti ett lager bakom kassan men för övrigt skulle dom sälja slut på dom och (enligt en av personalen) troligen inte ta in fler då dom har annan lackfärg till prylar.
Fuck beställa burkar. Man har endå ingen tid på sig ( om man bor i sthlm ) du kan lika gärna köra med: Hagmans, Multona, RostSkyddsMedel och EVENTUELLT biltema (typ bara kråm och svart o mörkblå som är värt o racka.)
Asså om du ska graffa vet jag inte. Alla burkar funkar till tags, men om du t.ex ska måla om elementet eller köksbordet så lär dom funka. Tippar på att dem ej funkar till graff med tanke på priset!
Åkte till en Beckers och dom hade det innuti ett lager bakom kassan men för övrigt skulle dom sälja slut på dom och (enligt en av personalen) troligen inte ta in fler då dom har annan lackfärg till prylar.